mitä mieltä nimestä Tinka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
Mun mielestä se kuulostaa semmosen temperamenttisen tytön nimeltä. Semmonen hoikka ja nopea jolla on mahdollisesti pisamainen nenä. Semmonen joka keksii kaikkia kepposia mut tädit vaan hymyilee kun se on niin söpö :)
BTW Meidän koiran nimi on Seppo

ihana mielikuva :D
meidän esikoinen Ronja on kans ihan nimensä veroinen. Ronja nimi antaa vähä vastaavan kuva, omapäisestä reippaasta tytöstä :D mun mielestä ainakin

Meillä on lehmät, kaksoset niiden nimet on Tinka ja Tonka.

Olen tainnut Tinka nimen jostain kotimaisesta nuortenkirjasta aikoinaan ensimmäisen kerran löytää. Ihan kiva nimi, ei siinä mitään, mutta mulla se tuo mieleen oman lehmän, tosin lehmä on ihan mukava lehmä ;)

Tulee mieleen Hopeanuoli-lehdet ja puumanpentu...

Hopeanuoli.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Entäs Tinja?

meillä on tässä lähipiirissä Ronja ja Tinja nimiset sisarukset. tuon äidin kanssa tosi samanlainen nimi maku enkä ihan samaa nimeä haluis kakkoselle antaa kuin meidän esikoisillakin on jo samat nimet :D
ja Ronja ja Tinja on mun makuun vähän liian samanlaiset sisaruksille

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Entäs Tinja?

meillä on tässä lähipiirissä Ronja ja Tinja nimiset sisarukset. tuon äidin kanssa tosi samanlainen nimi maku enkä ihan samaa nimeä haluis kakkoselle antaa kuin meidän esikoisillakin on jo samat nimet :D

Jos lähipiirissä on jo sisarukset nimillä Ronja ja Tinja, niin ehkä en sit laittaisi minäkään lapselle Tinja-nimeä, vaikka Tinja on minusta nimenä kivempi Tinkaa.
Mutta silloin minusta tuo Tinka-nimikin olisi ehkä liian samankaltainen.
Ei ois mitään muuta nimeä, joka miellyttäisi?

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Entäs Tinja?

Jos lähipiirissä on jo sisarukset nimillä Ronja ja Tinja, niin ehkä en sit laittaisi minäkään lapselle Tinja-nimeä, vaikka Tinja on minusta nimenä kivempi Tinkaa.
Mutta silloin minusta tuo Tinka-nimikin olisi ehkä liian samankaltainen.
Ei ois mitään muuta nimeä, joka miellyttäisi?

no se on ainut mitä tinka-nimessä epäröin että onko liian samanlainen kun tolla Tinjalla. mulla olis nimi-ideoita, mutta mies ei niistä tykkää. tästä en oo vielä mieheltä mielipidettä saanut. pitää jatkaa etsintää koska hieman se häiritsee että on sitten niin samanlaiset nimet kuin noilla tosille sisaruksilla. kurja tosin luopua kivasti nimestä koska nyt tunnemme sen nimiset sisarukset. ovat naapureita nyt, muttei välttämättä enää muutaman vuoden päästä, tosiaalta taas voi tietysti ollakin :o

no se on ainut mitä tinka-nimessä epäröin että onko liian samanlainen kun tolla Tinjalla. ovat naapureita nyt, muttei välttämättä enää muutaman vuoden päästä, tosiaalta taas voi tietysti ollakin :o

Jos ovat naapureita, niin sit asia on minusta jo vähän eri juttu... ja voisin harkita sitä Tinka-nimeä kuitenkin.
Ajattelin ensin, että kyseessä ovat teidän sukulaisenne.
Edelleen kyllä minua miellyttää enemmän pehmeämpi veriso: Tinja, mutta nämähän on makuasioita aina, ja niistä on turha kinata. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
no se on ainut mitä tinka-nimessä epäröin että onko liian samanlainen kun tolla Tinjalla. ovat naapureita nyt, muttei välttämättä enää muutaman vuoden päästä, tosiaalta taas voi tietysti ollakin :o

Jos ovat naapureita, niin sit asia on minusta jo vähän eri juttu... ja voisin harkita sitä Tinka-nimeä kuitenkin.
Ajattelin ensin, että kyseessä ovat teidän sukulaisenne.
Edelleen kyllä minua miellyttää enemmän pehmeämpi veriso: Tinja, mutta nämähän on makuasioita aina, ja niistä on turha kinata. :)

joo naapureita ovat mutta naapurin rouvan kanssa tullaan hyvin toimeen ja meidän Ronja on hyvää kaveria heidän tyttöjensä kanssa.

Yhteistyössä