Mitä mieltä olette? (koskee lapsen hoitoa) =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tytsi-89

Aktiivinen jäsen
27.04.2007
20 996
11
38
Olen siis ensi kuussa menossa hoitamaan kahdeksi päiväksi 5-vuotiasta serkkutyttöäni, kun hänen vanhempansa ovat ulkomailla =) Minä hoidan tyttöä pari päivää, isovanhemmat toiset pari päivää. Saan valita, vietänkö ne koko kaksi päivää tytön kanssa heidän luonaan vai vienkö jompanakumpana/molempina päivinä hänet päiväkotiin, joka sijaitsee ihan lähellä heidän kotiaan. Päätän asian toki itse serkkutytön ja hänen vanhempiensa kanssa, mutta kysyn kuitenkin mielipidettänne :). Toisaalta olisi tytölle mukavaa olla pari päivää kokonaan kotona kanssani, mutta sitten taas toisaalta hän viihtyy päiväkodissa ja saa leikkiä siellä kavereidensa kanssa..ja olisi siinä myös minulle lepohetkiä, kun voi käydä rankaksi hoitaa 5-vuotiasta kaksi kokonaista päivää. Voisinhan toki viedä hänet muutamaksi tunniksi hoitoon tai jotain. Mitä te tekisitte? =)

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Vie päiväkotiin. Ympärivuorokautinen yhdessäolo on äkkiseltään yllättävän rankkaa. Rutiinien pysyminen mahdollisimman samanlaisena ehkäisee myös ikävää.

Totta. En ole ennen hoitanut häntä kahta päivää, muistaakseni vain yhden päivän pisimmillään. Tyttö on kyllä meillä ollut monesti yötä, välillä kaksikin =). Mutta yksin en ole ennen ollut hänestä vastuussa näin pitkää aikaa.

Luulen, että vien ainakin toisena päivänä hoitoon =). Annan kuitenkin tytön nukkua aamulla sen verran kuin nukuttaa enkä herätä turhan aikaisin..yritän myös hakea hänet sen verran aikaisin, ettei olisi ihan viimeinen lapsi, joka haetaan kun ei kerran ole pakko :).

muoks. unohdin äsken, että toki täytyy ottaa huomioon myös päiväkodin aamupala-ja lounasajat, eli ei voi mihin aikaan vaan tuoda :D.

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Jos viet hoitoon niin anna hänelle lyhyempi päivä. Vie muutamaksi tunniksi ja lopun ajan vietätte yhdessä. Noin vanhan kanssa voi jo touhuta monenmoista. Teille tulee varmasti kivaa =)

Juu, näin ajattelinkin :). Kivaa tulee varmasti, tämä serkkutyttöni on minulle hyvin tärkeä ja odotan innolla, että pääsen vahtimaan häntä :heart:.

tytsille:
tunnut kauheen mukavalta ihmiseltä,oispa mun lähipiirissä samanlainen ihminen..ja tuohon yhteen ketjuun jossa kyselit ottaisitko mut lapsenlikaks, niin mä ottasin.. tulee susta kuva että oot tosi huolehtivainen ja tietty lapsirakas:) susta tulee vielä joskus ihana ja huolehtivainen äiti

Vie vaan päikkäriin. Oon ite ollut paljon lapsenvahtina ennen kuin oman muksun sain, ja oikeesti on yllättävän rankkaa olla hoitamassa muiden lapsia, ainakin jos on hoitamassa yhtä lasta ja lapsi vaatii kokoajan että sen kans pitäis touhuta jotain... Ei sitä jotenkin kehtaa sanoa toisen lapselle jota on vahtimassa, että touhuile nyt vähän aikaa itekses.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Vie vaan päikkäriin. Oon ite ollut paljon lapsenvahtina ennen kuin oman muksun sain, ja oikeesti on yllättävän rankkaa olla hoitamassa muiden lapsia, ainakin jos on hoitamassa yhtä lasta ja lapsi vaatii kokoajan että sen kans pitäis touhuta jotain... Ei sitä jotenkin kehtaa sanoa toisen lapselle jota on vahtimassa, että touhuile nyt vähän aikaa itekses.

Minäkin olen ollut aika paljon lapsenvahtina 14-vuotiaasta asti, onhan se välillä rankkaakin vaikka enimmäkseen mukavaa ja palkitsevaa :). Vahtimista ja hoitoa helpottaa se, että tunnen tämän serkkutyttöni erittäin hyvin, hän on ollut perheensä jälkeen eniten isovanhempiensa lisäksi minun kanssani tekemisissä =).

Alkuperäinen kirjoittaja kiva:
tytsille:
tunnut kauheen mukavalta ihmiseltä,oispa mun lähipiirissä samanlainen ihminen..ja tuohon yhteen ketjuun jossa kyselit ottaisitko mut lapsenlikaks, niin mä ottasin.. tulee susta kuva että oot tosi huolehtivainen ja tietty lapsirakas:) susta tulee vielä joskus ihana ja huolehtivainen äiti

Kiitos :hug: tuli hyvä mieli sanoistasi :).

Päiväkoti on lapselle vähän niinkuin työpaikka. Minä antaisin tytölle vaihtelua ja pitäisin hänet kotona. Kyllä 5v on jo iso lapsi ja pari päivää menee nopeasti. Jos vanhemmilla on loma miksi kukaan ei suo sitä lapselle,en tarkoita tällä sitä että vanhempien olisi otettava lapsi mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Päiväkoti on lapselle vähän niinkuin työpaikka. Minä antaisin tytölle vaihtelua ja pitäisin hänet kotona. Kyllä 5v on jo iso lapsi ja pari päivää menee nopeasti. Jos vanhemmilla on loma miksi kukaan ei suo sitä lapselle,en tarkoita tällä sitä että vanhempien olisi otettava lapsi mukaan.

Samaa mieltä. Voihan sitä keksiä jotain erityistä puuhaa tytölle, kuten uimahalli, leikkipaikka tms..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Totta tavallaan tämäkin, asialla on puolensa ja puolensa. Tyttö kyllä viihtyy hoidossa ja on hyvin sosiaalinen :). Ja voihan se olla rankkaa tällaiselle lapsettomalle nuorelle naiselle olla 5-vuotiaasta vastuussa kaksi pitkää päivää =). Toisaalta tyttö varmasti viihtyisi ne pari päivää ihan minun kanssani kahdestaankin, täytyy miettiä sitten lähempänä :).

Juttelin tänään tytön vanhempien kanssa ja menenkin hoitamaan Alinaa keskiviikko-illasta lauantai-aamuun saakka =). Eli pidempään kuin alunperin oli suunnitelmana. Ehkä mun sittenkin kannattaisi viedä tyttö torstaina ja perjantaina päiväkotiin, vaikka sitten lyhyeksi päiväksi. Voi olla kuitenkin yllättävän rankkaa vahtia 5-vuotiasta noin pitkään, saamatta yhtään lepohetkeä.

Yhteistyössä