Mitä mieltä olette tästä? (kuva)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mirkku87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja mirkku87:
http://i29.tinypic.com/1zlfw9s.jpg Tuossa melkeinpä pahimmillaan.

eikö muiden mielestä tuo toinenkin silmä mene jotenkin liikaa "piiloon"?? Mun mielestäni se menee jotenkin hassusti, vaikka on se terve silmä. Mä en ainakaan saa silmää noin sivulle

Minä tiedän ihmisen joka saa silmät käännettyä niin että ei näy kuin valkoista.

Meilläkin on monessakin kuvassa tuollein osittain valkosena, mut sen ymmärrän, et tulee jos valo heijastuu...
Mut toi kuva minkä ekalle sivulle laitoin niin siinä on tosiaan kokonaan mustuainen vaaleana.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
nyt pelottaa.. :'(

Mä ehkä näyttäsin lääkärille nämä kuvat, ihan varmuuden vuoksi. Ylemmässä kuvassa ei eroa huomaa kyllä mutta tuossa alemmassa on selkeämpi.

Eihän se aina ole sanottua että kyseessä olisi mitään vakavaa. Mutta kun on ollut juttuja näistä silmänsyövistä jotka tulleet esille valokuvasta niin toki sitä on tuntosarvet herkemmillä.

Ota yhteys lääkäriin ihan omankin hyvinvoinnin vuoksi. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
^no tossa ylemmässä kuvassa on ihan normaali punaheijaste, vaikka se onkin toista silmää haaleampi.

mun kuvissako?

sun sun. :)

eli onko toi normaalia vai pitääkö ottaa yhteyttä lääkäriin..miks mun piti mennä lukee tämmöstä...?? |O :headwall: :snotty:

no ihan normaalia. alemmassa kuvassa vaan se punasilmäsyyden poisto-ohjelma ei tunnista tota silmää, kun se punasuus ei oo niin voimakasta. jotta olis ketjussa puhutusta asiasta kyse, kyllä sen silmän pitäis olla otetussa kuvassa selkeän vaalea/valkoinen, mitä toi ei tosiaan ole.

IS kertoi heinäkuussa kanadansuomalaisen perheen pojasta, jonka silmästä salamalla otettu perhekuva paljasti harvinaisen retinoblastooman eli syövän
kuvassa toisen silmän pupilli näkyy valkoisena
Tamperelainen äiti oli 1.5-vuotiaan poikansa kanssa kylässä ystävänsä luona, kahvipöydässä katseltiin alkusyksyllä otettuja kuvia. Ystävä kiinnitti heti huomiota pojan toiseen valkoiseen pupilliin ja muisti kesän IS:n jutun. Poika vietiin lääkäriin seuraavana päivänä. Diagnoosi saatiin viikon päästä: kummassakin silmässä oli syöpäkasvain. Varhaisen löydön ansiosta ei tarvittane leikkausta, solymyrkkyhoito riittänee. Toisessa silmässä kasvain oli niin iso, että sen vaikutus näkyi jo salamakuvassa. Kahden hoitokerran jälkeen kasvain on enää kuudesosa alkuperäisestä koosta. Toipumisennuste on hyvä.
Neuvoloihin on tiedotettu perhevalokuvissa näkyvästä vaaleasta heijasteesta kymmenkunta vuotta. Retinoblastooman toinen varhaisoire on karsastus, se ilmaantuu useille lapsille jo ennen valkeaa mustuaisheijastusta, osalla karsastus on ainoa oire.
Retinoblastoomaan sairastuu Suomessa vuosittain vain muutama, sairastuneet ovat yleensä alle kolmevuotiaita lapsia. Parantumisprosentti on korkea. Retinoblastooma on silmän verkkokalvon pahanlaatuinen varhaissolukasvain.

Retinoblastooman tavallisin oire on leukokoria eli silmän mustuaisaukossa näkyvä vaalea kasvainheijaste. Se tulee parhaiten esiin hämärässä silmän mustuaisen ollessa laaja, ja useimmiten lapsen vanhemmat havaitsevat sen itse. Kasvainheijaste näkyy myös salamalla otetussa valokuvassa; tällöin salamanvalon vaikutuksesta terveen silmän mustuaisaukossa näkyy punainen piste, kun taas retinoblastooma erottuu silmässä vaaleana.

Toiseksi yleisin oire on karsastus eli silmien katsominen eri suuntiin, joka on seurausta näköakselille työntyvästä tarkan näkemisen estävästä kasvaimesta.

Yhteistyössä