?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja as if:Älytöntä tuollainen laskeminen että kuinka monta tuntia kukakin saa milloinkin nukkua. Mun mielestä turhaan herättelit miestä yöllä, mitä hyötyä siitä oli että molemmat valvoitte. Sait kuitenkin itseksesi lapsen lääkittyä ja takaisin nukkumaan.
Jaksamisia sulle ja paranemisia lapselle!
Alkuperäinen kirjoittaja ui:Alkuperäinen kirjoittaja as if:Älytöntä tuollainen laskeminen että kuinka monta tuntia kukakin saa milloinkin nukkua. Mun mielestä turhaan herättelit miestä yöllä, mitä hyötyä siitä oli että molemmat valvoitte. Sait kuitenkin itseksesi lapsen lääkittyä ja takaisin nukkumaan.
Jaksamisia sulle ja paranemisia lapselle!
Peesi!
Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:Mä en edelleen ymmärrä, miks ap riehut täällä niille, jotka on eri mieltä sun kanssa? Jos tilanne on sun mielestä niin paha, oikee kanava ois puhe miehes kanssa, ei tappelu keskustelupalstalla.
Valvomisvuorot teidän sovittava, jollei se onnistu, teidän parisuhteessa on muutakin häikkää kuin tämä valvomishomma, sehän on selvä.
Toisekseen: täällä aika monikin on kysellyt, miksi toinen teistä ei jäisi kotiin sairaan lapsen kanssa, siinä tosiaan sais ottaa sitten vähän rennommin ja nukkua päivällä, kun lapsikin lepää?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kyllä isän täytyy hoitaa lasta öisin, varsinkin jos molemmat vanhemmat käyvät töissä! Ja kyllä meillä ainakin isä on huolissaan lapsestaan, varsinkin jos lapsi on sairas.
Meillä ongelmana on miehen herääminen tai sen puute. Hän nukkuu vaikka missä metelissä ja heräämisessä kestää joskus todella kauan (saattaa siis olla "hereillä" muttei tajua mistään mitään). Ei auta muu kuin herätellä miestä pitkään, kyllä se siitä sitten alkaa toimia. Yleensä meillä mies ei ärähtele yöllä, jos joutuu heräämään, mutta on muuten ihan pellolla.
Alkuperäinen kirjoittaja dana:Lapsi 3v oli kuumeessa (nukkumaan mennessä lähes 39 ja lääke annettu tuntia ennen unille menoa), me vanhemmat mentiin nukkumaan klo 23, minä heräilin vähän väliä lapsen ähinään ja höpötykseen (unissaan sekoili). Sitten klo 2.39 juuri kun nukahdin, heräsin taas ja kuulin kun lapsi itkee ja huutaa selvästi "isiii, tule tänne", huusin hänelle että äiti tulee niin vastaus kuului "eiku isi!".
Keskustelu miehen kanssa (aika lailla sanasta sanaan):
Minä: Herätys, Kaisa huutaa isiä. Äiti ei kelpaa.
Mies: Mitä vittua, mene sinä sinne, mä en jaksa. On aamulla töihin meno.
(Kävin lapsen huoneessa ja äiti ei tod. kelvannut, en tiedä miksi.)
Minä: Kaisa haluaa isin ja itku yltyy vaan. Sitä paitsi kyllä minäkin menen aamulla töihin!
Mies (tosi äkäisenä): Saatana, on se nyt kumma kun ei saa nukkua!
Minä: Anteeksi, en minä sille voi mitään, että Kaisa on hereillä ja haluaa isin sinne.
(Mies menee kiroillen lapsen huoneeseen.)
Minä: Onko Kaisalla kuumetta?
Mies: On. Tosi kuuma iho.
Minä: No annatko lääkettä?
Mies: Ei se tarvii. Anna sit aamulla.
Minä: No jos on kuumetta niin olisi hyvä antaa nyt, kun on kuitenkin hereillä.
Mies: Voi saatana, eikö se jouda ottaa aamuun. Mä haluan nukkua.
Minä: Onko sillä kuumetta?
Mies: Ei oo.
Minä: No justhan sanoit että on.
Mies: No on sillä mutta en jaksa antaa kun pitäs päästä nukkumaan. Kyllä se Kaisa pärjää yön, vaikka on kuumetta.
(Minä hermostuin ja kävelin lapsen huoneeseen.)
Minä: Mene sinä siitä pois ja anna minun hoitaa tämä.
Lapsi: Äiti antaa lääkettä, paha olo.
Mies poistuu kiroillen ja ovia paiskoen nukkumaan. Minä mittaan kuumeen (39,8 astetta) ja annan kuumelääkkeen, lapsi nukahtaa melkein heti ja itse jään valvomaan vähäksi aikaa lapsen vierelle ja nukun koiranunta loppuyön lapsen huoneessa lattialla.
Sellainen kohtaus oli meillä viime yönä...En ymmärrä miksi mies ei välitä lapsestaan sen vertaa, että voisi mennä käymään lapsen luona, kun lapsi nimenomaan isänsä sinne haluaa. Päiväaikaan kuitenkin on mielestäni hyvä isä. Mies on äkäinen kuin karhu, jos minä hänet yöllä herätän ja vakiovastauksena tulee 1) väsyttää, 2) on aamulla töitä ja 3) antaa olla, ei lapsi tarvii apua... Se on mun mentävä lähes aina, tai sitten tulee tällainen kohtaus.
Kyllä muakin väsyttää, varsinkin kun mä oon herkkäuninen ja just nukahtanut. On mullakin aamulla aikainen herätys töihin mutta ei mies siitä välitä.
Onko tuollainen normaalia käytöstä miehillä? Olinko minä väärässä?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onneksi olkoon. Olet lisääntynyt kusipään kanssa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onneksi olkoon. Olet lisääntynyt kusipään kanssa.
En olisi ihan tätä mieltäkään. Mies on ihana, huolehtiva ja lämminsydäminen kun sitä itse haluaa. Toisinaan, yleensä yöaikaan, vaan käyttäytyy niin, että ajattelee vain itseään. Sitten jos sanon että voisiko joskus ajatella muitakin kuin itseään niin vastaus on jotain tyyliin "ai että minäkö en ajattele muka muita ollenkaan, kyllähän mä teen töitä koko päivän, että toisin ruokaa pöytään ja hoidan lastakin joka ilta"... niin, minähän en tee mitään...![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onneksi olkoon. Olet lisääntynyt kusipään kanssa.
En olisi ihan tätä mieltäkään. Mies on ihana, huolehtiva ja lämminsydäminen kun sitä itse haluaa. Toisinaan, yleensä yöaikaan, vaan käyttäytyy niin, että ajattelee vain itseään. Sitten jos sanon että voisiko joskus ajatella muitakin kuin itseään niin vastaus on jotain tyyliin "ai että minäkö en ajattele muka muita ollenkaan, kyllähän mä teen töitä koko päivän, että toisin ruokaa pöytään ja hoidan lastakin joka ilta"... niin, minähän en tee mitään...![]()
Yleensä se oikea luonne tuli nimenomaan silloin ilmi kun "puolustus" on laskenut väysymyksen, stressin tai muun asian takia. Olisikin kiukutellut vain sinulle, mutta lapsen asioissa ei aikuiset ihmiset käyttäydy noin. Ihan yhtäläinen velvollisuus on sillä "isällä" huolehtia lapsestaan, aivan kuten sinullakin. Ja lasten kanssa on joustettava.
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:Kuka sitä sairasta lasta hoitaa? Vai veittekö päiväkotiin?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:Kuka sitä sairasta lasta hoitaa? Vai veittekö päiväkotiin?
Oli päivän mummon kanssa kotona, kuten jo olen monta kertaa kirjoittanut.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:Kuka sitä sairasta lasta hoitaa? Vai veittekö päiväkotiin?
Oli päivän mummon kanssa kotona, kuten jo olen monta kertaa kirjoittanut.
no, jompikumpi olisi saanut kyllä jäädä kipeen lapsen kaa kotiin, joten se jäävä aikuinen olisi varmaan voinut nukkua aamulla.
Tai olisitte ottaneet sen lapsen viereen niin kaikki olis nukkuneet.
sitä mieltä mä.