Noi on NIIN vaikeita asioita, riippuu aina kenen näkökulmasta katsotaan, kuka on itsekäs p...a
Meillä on tälläinen uusperhekuvio, että mulla on kaksi lasta aiemmasta liitostani ja nykyisen mieheni kanssa yksi yhteinen. Ex-miehen nykyisellä 2 lasta aiemmasta liitosta, ei yhteisiä lapsia.
Mun lapset asuu (vasten mun tahtoa, oikeiden päätöksellä) isänsä luona ja tapaan heitä 10-12pv/kk. Meillä aiheuttaa riitaa se, että ex ilmoittelee esim. ed.iltana klo 22, että tarviikin huomenna lapsille "hoitajan" ja useimmiten suostun, koska HALUAN tavata lapsiani mahd.paljon. Tottakai tämä aiheuttaa kränää minun ja nykyisen mieheni välille, ei oo yks eikä kaks kertaa, kun on peruttu yhteisiä menoja ex-miehen(=lasten) takia.
ME täällä minun perheessä aatellaan, että ex on itsekäs p...a, joka vaikuttaa ihan liikaa meidän perheen elämään ja ihan oikeesti kumpikin ollaan tuota mieltä!
Ex-miehen perheessä taas ajatellaan, että äiti on "itsekeskeinen omaan napaan tuijottaja" (tuo on suoraan lasten suusta tullut lainaus, mitä isän uusi puoliso on sanonu äidistä!). Ja hekin varmaan ihan vilpittömästi ovat sitä mieltä!!
Että loanheittoa varmaan aina puolin ja toisin löytyy!!
Mutta tuohon hoitamisasiaan, ex:n nykyinen vie minun lapset hoitoon omina vapaapäivinään, mun mielestä ei ole oikein, koska väkisin ovat lapset sinne halunneet ja vakuutelleet haluaan hoitaa ja pitää huolta niistä (siis nimenomaan tämä nainen on vakuuttanut olevansa erittäin halukas "tekemään mitä tahansa lasten eteen")!! Asia sais ihan eri sävyn, jos lapset asuis isän luona esim. siitä syystä, että minä =äiti en pystyisi/haluaisi hoitaa lapsiani!!
Omalta nyxältäni kysyn aina erikseen suostuuko hoitamaan mun lapsia niiden täällä ollessa, yleensä aina suostuu! Mutta harvoin niitä tilanteita on, koska olen siis kotona tämän meidän yhteisen lapsen kanssa.
Että tämmöisiä näkökantoja...ei ole maailman helpoin tie tämä uusioperheen elämä!! Helpomminkin olis voimu valita =) Varsinkin varmaan sitä miettii kaikki ne ex:ien nyxät joilla ei ole lapsia!!
Mutta koitetaan jaksaa ja yritetään pitää ne lapset erossa aikuisten riidoista ja loanheitosta, ne on kuitenkin syyttömiä tilanteeseen :hug: