mitä mieltä olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermoheikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hermoheikko

Jäsen
18.05.2004
456
0
16
Mmitä mieltä olette tästä kun minulla on lapsi ja mihehlläni mutta hänen lapsi on meillä jokatoinen vloppu. Työt tulevat minulla olemaan vuorotyötä tulevaisuudessa enkä haluaisi viedä lastani vuoropäiväkotiin. Mitä mieltä olette pitäisikö lapsi viedä vuorop. koska on minun lapsi eikä meidän yhteinen vaikka mieheni oisi illat kotona?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2006 klo 18:29 hipsu kirjoitti:
Mmitä mieltä olette tästä kun minulla on lapsi ja mihehlläni mutta hänen lapsi on meillä jokatoinen vloppu. Työt tulevat minulla olemaan vuorotyötä tulevaisuudessa enkä haluaisi viedä lastani vuoropäiväkotiin. Mitä mieltä olette pitäisikö lapsi viedä vuorop. koska on minun lapsi eikä meidän yhteinen vaikka mieheni oisi illat kotona?

tässä tilanteessa kysyisin mieheltäni mieleipidettä, ja olisko valmis katsomaan, osankin ajasta lasta..ja ehkä siinä tulisi teillekin säästöä jos mies lupautuisi tähän :) toki miehellä oikeus kieltäytyäkkin, mutta meillä ei ole tässä uusiofamilyssä "sinun ja minun lapsia".. :)

Minä olettaisin ilman muuta että mies hoitaa vaikka ei lapsi olekaan hänen jos kerran saman katon alla asutte. Vai onko kaikki muukin teillä "sinun ja minun". Esim. minä pesen vain omat pyykkini ja sinä katsot omaa telkkariasi.

Vaikka lapsi ei olekkaan miehesi niin miksi hän ei sitä hoitaisi kotona ? Ja toinen juttu ei ole varmaa saattako vuoropäiväkodita paikan lapsellesi jos miehesi ei ole vuorotöissä.

mukaanlukien olen valittanut täällä juurikin sitä kun joudun hoitamaan vko tolkulla mieheni lasta, perumaan suunnitelmiani, ja vaikken jaksa(olen tosin nyt 7kk raskaana), ja aiemminkaan jaksanut, niin minä olin itsekäs, ja vastuuntunnoton, enkä tykännyt lapsesta..

siksi mietin että on tosi kurja OLETTAA että mies hoitaa toisen lapsen, päivät tai illat, juurikin varsinkin iltaisin olisi oeruttava niitä omia harrastuksia ym, ja totuus on se että lapsi ei oma, ja varmasti aiheuttaisi ristiriitoja aika pian!!!!
täällä lukee että ns.äippäpuolet JOUTUVAT viemään miehiensä lapsia kouluun ja hakeen, ja hoitamaan lapset, silloin on tullut sympatiaa takaisin, ja käsketty lopettamaan, koska lapsi ei ole äitipuolen..
tässä ihan samaa vois ajaa takaa, paitsi että kyseessä on mies!!!ehkä hänkään ei koe mieleiseski, eikä jaksa hoitaa toisen lasta päivittäin useita tunteja..niinkun en minäkään tekisi..vaikka kotona olenkin!!!lapsen hoito on kokopäivätyötä..
ei pahalla, mutta jos mieheni OLETTAISI että katson aina hänen lastaan kun hänellä menoja ym, niin en olis tässä enään!!!

Ero on siinä, kuka ja keitä ASUU KOKOAIKAISESTI samassa taloudessa. Yleensä siinä on sen naisen lapsi. Miehen lapset tulevat äitinsä tavoilla ja vain tapaamiselle, ja tapaamaan isäänsä, ei sitä äitipuolta. Siksi isin pitäisi olla paikalla tapaamassa sitä lastaan !

Jos kuitenkin mieheni lapset asuisi meillä kokoaikaisesti, minlle tulisi heistä enemmän vastuuta, vastaavasti miehellä on vastuu minun tekemistä lapsista jos ja kun he asuvat samassa osoitteessaa.

Tapaamiset on eria asia. Kuukaudessa 4 pv (joka toinrn vkol, se peruaavaiko siis) oman lapsen kanssa on vähän, ja jos isä ei viitsi sitäkään lastensa kanssa, aika kehnosti on.

AP voisi kysyä mitä mieltä mies itse on.
Jos se on mahdoton miehelle, jos ei halua, niin sitte vaan vuorotyöläisten päiväkotiin, paikka löytyy kun perustelee ettei mies ole lapsen isä eikä halua hoitaa / katsoa lasta.

Mä hoidan mieheni lasta kun käy meillä ( joka toinen vkl) eikä se musta ole mikään taakka, eikä mieheni töidensä puolesta pystyisi ottamaan poikaansa niin usein jos mä en hoitaisi.Me ollaan kuitenkin naimisissa ja poika on tosi kiva niin miksi en hoitaisi.

Kysy miträ mieltä miehesi on , siitähän se selviää :flower:

Jokaisella toimitaan omalla tavalla,mutta mä pidän itsestään selvyytenä että mies katsoo mun lasten perään kun on kotosalla ja mä töissä. Vaikka ei ne yhteisiä ookkaan mut samaa perhettä ni oishan se nyt tyhmää laittaa hoitoon lapsia kun toinen istuu kotona.

minäkin olen hoitanut mieheni lasta kotona kun on meillä puolet kk:sta,nyt kun olen sairaslomalla raskauteni takia!! äippälomani jälkeen tosin palaan töihin itsekkin, ja tällöin lapsi menee tarhaan täällä ollessa..

mutta, nyt mua kyllä sylettää, kun raskaus edennyt, minä väsynyt huonovointinen ja en jaksaisikaan joka päivä 8-16+ useina iltoinakin skarppina hoitaa lasta, ulkoilla, leikkiä, askarrella, niin menimpäs sanomaan etten tahdo jaksaa..kyllä tuli kuraa exältä silmiin, ja mieheni ei ymmärtänyt alkuun mitenkään..koitin sanoo etten ole työkykyinenkään, miksi siis minun pitäisi jaksaa hoitaa lasta 2vkoo putkeen kun tunnen etten jaksa, oksennan ja eikun leikkiin, tätä se on nyt!!!
mieheni tajusi kun lähti taju viime vkolla, soitin hädissäni ettei tämä enään ole lapsellekaan turvallista..mutta vielä kun saisi exän tajuun että nyt tehtävä järjestelyihin muutoksia, minun tilani takia..hoitopaikkaa ei ole myönnetty.. :\| mutta siis kaikinpuolin joskus hoitaessa ärsytti kun ei kukaan ymmärrä jos ei jaksa, ja ei kyse kumminkaa ole omasta lapsesta..mutta saimpahan purettuu!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2006 klo 12:43 kyllä kirjoitti:
minäkin olen hoitanut mieheni lasta kotona kun on meillä puolet kk:sta,nyt kun olen sairaslomalla raskauteni takia!! äippälomani jälkeen tosin palaan töihin itsekkin, ja tällöin lapsi menee tarhaan täällä ollessa..

mutta, nyt mua kyllä sylettää, kun raskaus edennyt, minä väsynyt huonovointinen ja en jaksaisikaan joka päivä 8-16+ useina iltoinakin skarppina hoitaa lasta, ulkoilla, leikkiä, askarrella, niin menimpäs sanomaan etten tahdo jaksaa..kyllä tuli kuraa exältä silmiin, ja mieheni ei ymmärtänyt alkuun mitenkään..koitin sanoo etten ole työkykyinenkään, miksi siis minun pitäisi jaksaa hoitaa lasta 2vkoo putkeen kun tunnen etten jaksa, oksennan ja eikun leikkiin, tätä se on nyt!!!
mieheni tajusi kun lähti taju viime vkolla, soitin hädissäni ettei tämä enään ole lapsellekaan turvallista..mutta vielä kun saisi exän tajuun että nyt tehtävä järjestelyihin muutoksia, minun tilani takia..hoitopaikkaa ei ole myönnetty.. :\| mutta siis kaikinpuolin joskus hoitaessa ärsytti kun ei kukaan ymmärrä jos ei jaksa, ja ei kyse kumminkaa ole omasta lapsesta..mutta saimpahan purettuu!!!

Oletpa sinä nuijan miehen itsellesi löytänyt!
Olet ilmainen lapsenhoitaja, tosi kätevää !
Kun vauva syntyy, tulee sinun tietenkin "siinä samalla" hoitaa tuo miehen lapsikin, kotona kun olet kuitenkin.

Ei miehesi pidä ryhtyä kokopäiväisesti lapsesi kaitsijaksi..siihen on ihan omat vanhemmat ja hoitopaikka.
Tottakait hänenkin täytyy osallistua arjen pyöritykseen, muttei koko ajan ja hän ei saa kokea olevansa pelkkä lapsenlikka, kuten itse olen joutunut kokemaan.
Olen äitipuoli 2:lle miehen lapselle ja minä olen hoitanut heistä vastuun heidän meillä ollessaan lähes koko ajan...Mieheni, siis lasten isä harrastaa ja on töissä paljon, vaikka hommaakin lapset meille.Olen oikeasti ollut vällillä todella väsynyt ja katkerakin kun yhteisemme nukkui huonosti ja kaikki vastuu minulla...En tiedä tietääkö ja välittääkö mieheni exä siitäkään kuka lapsia todellisuudessa hoitaa.Useasti tappelemme mieheni kanssa aiheesta, koska minua harmittaa lasten puolesta se ettei isällä ole aikaa...Varmaan lapsetkin ajan myötä huomaavat et isi ei järjestä aikaa vaikka harvoin näkevätkin! :'(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2006 klo 12:43 kyllä kirjoitti:

vaikka olisi kyseessä omakin lapsi, mutta jos sairaana olet ja raskausaika raskas, niin kyllä siinä väsyy, ja levätä pitäisi. Aina ei pelkkä tahdonvoimakaan auta ja pieni lapsi vie todella paljon energiaa. Eikö lapsi ole tarhassa, ei se nyt pahaa tee, jos on edes osa-aikasesti.

Miehet eivät tunnu ymmärtävän että raskausaikana nainen ei (välttämättä) ole elämänsä kunnossa, vaikka voisikin suhteellisen hyvin.

Tsemppiä!

minä tuota nuijaa miestäni rakastan aina en vaan jaksa ymmärtää..=)
totta, koen olevani ilmainen lapsenlikka, varsinkin exälle, sillä jos MINÄ en mahdollista joskus lapsen tänne tuloa, ja mies töissä, olen niin p..ka, ja haluan vaan ettei mieheni tapaa poikaansa jne..

ja sitten on tilanteita jolloin äiti ei yksinkertaisesti vaan ota lastaan takaisin kun meillä ollut, keksii syitä ja ei ole kotona..nämä kyllä niitä ääritapauksia, enkä halua että lapsi joutuu mihkään viranomaisten käsiin kun ei ole hoitajaa.. :/ sitä hoitopaikkaa ei olla saatu, ei riitä hoitoajat perusteluksi, kun ei säännöllistä hoidontarvetta ole.
nyttenkin käyty sotaa exän päähän kun ei taas ottaisi lasta, on niin menoja..mullakin huomenna menoja, lääkäreitä ym ja ei ole sitä hoitopaikkaa..mielenkiinnolla odotan onko ketään kotona muutaman tunnin päästä kun lapsen viemme kotiin.. :/
ja MINÄ en peru menoja tälläkertaa!!! se mua ahdistaa kun kummiskin ollaan perhettä, mutta kyllä ydinperheissäkin on vanhemmilla oikeus saada hoidettua menonsa ja työnsä, ilman että syyllistetetään ja toinen vaan katsoo muksuja..minä olen tässä kuviossa se joka nyt hoitaa lasta, että exä voi mennä, ja mies käy töissä, ja mä tässä palan loppuun just!!!

kyllä kai tämä tästä, lapsesta välitän kovasti, mutta nyt hoidan itseni ensin, sitten vasta vieraiden lapset..sanokoot kuka mitä tahansa..ja kyllä olen tänäänkin p..ska kun en jousta..mutta tätä tää on..

Miten niin olet p.as.ka, jos kerran pidät omat rajasi? Olet kiva, kun olet yleinen heittopussi ilman omaa tahtoa ja ilman omanarvontuntoa?

Sinuna laittaisin rajat, selkeästi. Et ole lapsen vanhempi, huoltaja, etkä lapsenhoitaja.
Aikamoinen mies, kun on suostunut tommoseen tilanteeseen, exän pompotettavaksi.

Minusta alkaisi olla aika käydä lastenvalvojalla tekemässä uusi tapaamissopimus. Pikaisesti.

Noi on NIIN vaikeita asioita, riippuu aina kenen näkökulmasta katsotaan, kuka on itsekäs p...a ;)

Meillä on tälläinen uusperhekuvio, että mulla on kaksi lasta aiemmasta liitostani ja nykyisen mieheni kanssa yksi yhteinen. Ex-miehen nykyisellä 2 lasta aiemmasta liitosta, ei yhteisiä lapsia.

Mun lapset asuu (vasten mun tahtoa, oikeiden päätöksellä) isänsä luona ja tapaan heitä 10-12pv/kk. Meillä aiheuttaa riitaa se, että ex ilmoittelee esim. ed.iltana klo 22, että tarviikin huomenna lapsille "hoitajan" ja useimmiten suostun, koska HALUAN tavata lapsiani mahd.paljon. Tottakai tämä aiheuttaa kränää minun ja nykyisen mieheni välille, ei oo yks eikä kaks kertaa, kun on peruttu yhteisiä menoja ex-miehen(=lasten) takia.
ME täällä minun perheessä aatellaan, että ex on itsekäs p...a, joka vaikuttaa ihan liikaa meidän perheen elämään ja ihan oikeesti kumpikin ollaan tuota mieltä!

Ex-miehen perheessä taas ajatellaan, että äiti on "itsekeskeinen omaan napaan tuijottaja" (tuo on suoraan lasten suusta tullut lainaus, mitä isän uusi puoliso on sanonu äidistä!). Ja hekin varmaan ihan vilpittömästi ovat sitä mieltä!!

Että loanheittoa varmaan aina puolin ja toisin löytyy!!

Mutta tuohon hoitamisasiaan, ex:n nykyinen vie minun lapset hoitoon omina vapaapäivinään, mun mielestä ei ole oikein, koska väkisin ovat lapset sinne halunneet ja vakuutelleet haluaan hoitaa ja pitää huolta niistä (siis nimenomaan tämä nainen on vakuuttanut olevansa erittäin halukas "tekemään mitä tahansa lasten eteen")!! Asia sais ihan eri sävyn, jos lapset asuis isän luona esim. siitä syystä, että minä =äiti en pystyisi/haluaisi hoitaa lapsiani!!

Omalta nyxältäni kysyn aina erikseen suostuuko hoitamaan mun lapsia niiden täällä ollessa, yleensä aina suostuu! Mutta harvoin niitä tilanteita on, koska olen siis kotona tämän meidän yhteisen lapsen kanssa.

Että tämmöisiä näkökantoja...ei ole maailman helpoin tie tämä uusioperheen elämä!! Helpomminkin olis voimu valita =) Varsinkin varmaan sitä miettii kaikki ne ex:ien nyxät joilla ei ole lapsia!!
Mutta koitetaan jaksaa ja yritetään pitää ne lapset erossa aikuisten riidoista ja loanheitosta, ne on kuitenkin syyttömiä tilanteeseen :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2006 klo 21:48 Tottakai kirjoitti:
Minä olettaisin ilman muuta että mies hoitaa vaikka ei lapsi olekaan hänen jos kerran saman katon alla asutte. Vai onko kaikki muukin teillä "sinun ja minun". Esim. minä pesen vain omat pyykkini ja sinä katsot omaa telkkariasi.

Tätä peesaan minäkin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2006 klo 15:52 weatherwax kirjoitti:
\

Tätä peesaan minäkin.

Minusta lapsia ei voi verrata huonekaluihin. Jossain määrin on ihan ok, jos toinen viitsii hoitaa kumppanin lapsia, mutta mikään velvollisuus ja itse tarkoitus se ei ole. Liika on aina liikaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2006 klo 22:05 eräs kirjoitti:
\
\

Tätä peesaan minäkin.

Minusta lapsia ei voi verrata huonekaluihin. Jossain määrin on ihan ok, jos toinen viitsii hoitaa kumppanin lapsia, mutta mikään velvollisuus ja itse tarkoitus se ei ole. Liika on aina liikaa.

No mun mielestä olis kyl ollu tosi kummaa, jos nykyiseni kanssa yhteen mennessämme olisin joutunut viemään lapseni vaikka mummille hoitoon jos oli jotain menoa, vaikka mies olis ollu kotona...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2006 klo 22:43 mirena04 kirjoitti:
\
\
\

Tätä peesaan minäkin.

No mun mielestä olis kyl ollu tosi kummaa, jos nykyiseni kanssa yhteen mennessämme olisin joutunut viemään lapseni vaikka mummille hoitoon jos oli jotain menoa, vaikka mies olis ollu kotona...

Sama täällä. Ja etenkin nyt kun on yhteisiäkin, olisi ihan superhölmöä viedä toinen hoitoon ja toinen jää kotiin kun äiti menee jonnekin. Mutta meillä ei todellakaan erotella mitään, ei menoja, ei huonekaluja eikä lapsia. Niin ovat onnenaiheet kuin suuret murheetkin yhteisiä ja kaikki mikä siihen väliin mahtuu. Toisaalta, voin aika hyvällä omalla tunnolla sanoa että ollaan myös kaksi ajattelevaa aikuista jotka oikeasti haluavat toistensa ja perheensä parasta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.11.2006 klo 09:01 weatherwax kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2006 klo 22:43 mirena04 kirjoitti:
\
\
\

Tätä peesaan minäkin.

Sama täällä. Ja etenkin nyt kun on yhteisiäkin, olisi ihan superhölmöä viedä toinen hoitoon ja toinen jää kotiin kun äiti menee jonnekin. Mutta meillä ei todellakaan erotella mitään, ei menoja, ei huonekaluja eikä lapsia. Niin ovat onnenaiheet kuin suuret murheetkin yhteisiä ja kaikki mikä siihen väliin mahtuu. Toisaalta, voin aika hyvällä omalla tunnolla sanoa että ollaan myös kaksi ajattelevaa aikuista jotka oikeasti haluavat toistensa ja perheensä parasta.

Niin olen minäkin hoitanut mieheni lapsia viimeiset neljä vuotta aina tarvittaessa, harvemmin olen ei sanonut vaikka välillä on tehnyt mieli.
En silti pidä kumppanin lasten kaitsemista säännöllisenä velvollisuutena vaikka yhtä suurta perhettä olemmekin. Enhän pääse esim. heidän joulujuhliinsa saati muuten minulle ei heidän asiansa (äitinsä mielestä) kuulu.
Minäkin voin hyvällä omatunnolla sanoa, että mieheni kanssa ajattelemme asioita ja koko perheen hyvinvointia. Ja myös omien rajojensa tiedostaminen liittyy koko perheen hyvinvointiin.

kirjoitettu ja ajateltu ERÄS!! juuri tätä minäkin monesti pohtinut, että itsestäänselvyyshän se on että minä "äitipuolena" katson mieheni lasta, ja otan hänestä vastuuta enemmän jopa kuin hänen oma äitinsä!!
silti en katso itse että se on automaatio, vain siksi että tottakai mieheni lapsi kuuluu yhteisemme kanssa samanarvoisesti perheenjäseneksi, ja he ovat tasan samassa asemassa meillä! mutta jos esim. olen vapaalla, ja minulla joku aikuisten meno silloin, olen sopinut perhepäivähoitajamme kanssa että voin viedä lapsemme joskus tällöinkin aamupäiväksi hoitoon, niin pari vkoo sitten nousi tämmösestä tilanteesta haloo, kun etis ois meille ollut tulossa aiemmin, LUONNOLLISESTI kun minulla vapaapäivä,mutta jouduin kieltäytyyn..mihis minä oisin hänet laittanut menoni ajaksi??niin siis minunhan ois pitäny perua meno!!!kyllä sieppaa!!!!nyt sitten olen kamala äitipuoli, joka vaan ajatteleemeidän lasta, eikä välitä etälapsesta,just just!!!

eli ei se aina ihan automaatio ole!! meilellään lasta meillä pidän ja otan, ja hänestä todella välitän, mutta jsokus ikävä kyllä törmään ajatukseen ettei hän ole minun, ja tällöin en aina voi elämäänikään säädellä häen mukaan, sillä minunkin on menoni välillä saatava hoitaa!!
tottakai hoidan lasta paljon, ja mielellään, mutta se että moni katsoo että se on itsestäänselvyys puolivanhempien kohdalla, ei ole ihan niinkään!!

Yhteistyössä