Mitä mieltä pettämisestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.06.2005 klo 09:16 Nenne76 kirjoitti:
Jep.Samaa mieltä olen.Kokemuksesta voin sanoa että luottamus katoaa.Viime vuonna sain mieheni "kiinni" siitä että soitteli/viestitteli jonkun naisen kanssa.Monen mielestä se nyt ei oo mitään,mutta kyllä luottamus meni samantien.Hän pyysi anteeksi ja sanoi ymmärtävänsä että hän teki tyhmästi.Sanoin,että anteeksi voin antaa mutta en voi koskaan unohtaa.Näin on.Mistäs minä voin tietää mitä kaikkea muuta on tapahtunut?Täytyypä sanoa,ei oo kivaa kun ei voi luottaa toiseen ihmiseen täysin.Kyllä tämä on vaikuttanut meidän suhteeseemme tosi paljon...Mikään ei ole niin kuin ennen. :'(

Meillä on juuri nyt menossa tämä vaihe (jatkunut salassa 1½ vuotta) ja tuntuu todella pahalta. Eilen sain tietää ja ajatukset vielä aika sekaisin. Lasten takia ainakin nyt jatketaan ja katsotaan sitten myöhemmin miten käy. Ei mikään varmaan voi kyllä palata ennalleen....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2005 klo 20:41 höpö kirjoitti:
\
Jep.Samaa mieltä olen.Kokemuksesta voin sanoa että luottamus katoaa.Viime vuonna sain mieheni "kiinni" siitä että soitteli/viestitteli jonkun naisen kanssa.Monen mielestä se nyt ei oo mitään,mutta kyllä luottamus meni samantien.Hän pyysi anteeksi ja sanoi ymmärtävänsä että hän teki tyhmästi.Sanoin,että anteeksi voin antaa mutta en voi koskaan unohtaa.Näin on.Mistäs minä voin tietää mitä kaikkea muuta on tapahtunut?Täytyypä sanoa,ei oo kivaa kun ei voi luottaa toiseen ihmiseen täysin.Kyllä tämä on vaikuttanut meidän suhteeseemme tosi paljon...Mikään ei ole niin kuin ennen. :'(

Meillä on juuri nyt menossa tämä vaihe (jatkunut salassa 1½ vuotta) ja tuntuu todella pahalta. Eilen sain tietää ja ajatukset vielä aika sekaisin. Lasten takia ainakin nyt jatketaan ja katsotaan sitten myöhemmin miten käy. Ei mikään varmaan voi kyllä palata ennalleen....

Siis mitä saitkaan tietää? Pettämisen vai viestittelyn? Minä nimittäin ja just toissapäivänä sain tietää, että mieheni on viestitellyt toiselle naiselle. Ihan asiassakin eli työasioissa, mutta myös siten, että ovat lähetelleet jotain p...nokuvia toisilleen. Mukamas vitsinä, olen ymmärtänyt. Tätä on jatkunut reilun vuoden. Joskus ovat lähetelleet viestejä useamminkin ja joskus on ollut pidempi tauko. Mieheni mielestä tämä kaikki on ihan ok. MINUSTA EI! Onko kellään mielipidettä? ONKO TUOLLAINEN PETTÄMISTÄ?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2005 klo 22:25 Täiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2005 klo 20:41 höpö kirjoitti:
\

Siis mitä saitkaan tietää? Pettämisen vai viestittelyn? Minä nimittäin ja just toissapäivänä sain tietää, että mieheni on viestitellyt toiselle naiselle. Ihan asiassakin eli työasioissa, mutta myös siten, että ovat lähetelleet jotain p...nokuvia toisilleen. Mukamas vitsinä, olen ymmärtänyt. Tätä on jatkunut reilun vuoden. Joskus ovat lähetelleet viestejä useamminkin ja joskus on ollut pidempi tauko. Mieheni mielestä tämä kaikki on ihan ok. MINUSTA EI! Onko kellään mielipidettä? ONKO TUOLLAINEN PETTÄMISTÄ?

Siis sain tietää että mieheni on viestitellyt/ soitellut/ meilaillut erään naisen kanssa, kerran tavannutkin (esiliina oli mukana). Miehelleni oli keksitty rooli ja se vedätti sitä naistakin, eri nimi, ikä, oli muka sinkku+ muuta sälää. Mieheni väittää nyt ettei sillä ollut ollenkaan tunteet mukana tuossa touhussa vaan se oli vaan tyhmää leikkiä. Mä koitan uskoa sitä mutta vaikeatahan tuo on. Kylläpä miesten (ja naisten) tarvitsee pökittää itsetuntoaan tosi julmilla tavoilla, toisten kustannuksella. Meilläkin oli silloin jo esikko syntynyt ja toinenkin suunnitteilla. (nyt jo toinenkin syntynyt) Esikko nyt reilu 2v.

Ymmärrän kyllä jos suhteella ei ole mitään annettavaa jos hairahtuukin semmoisen mukaan jolta huomion saa, mutta minun mielipiteeni on että jos toista rakastaa ei voi pettää eikä kyllä ole tarvettakaan!! en itse pettäisi niin kauan kun yhdessä ollaan ja toivottavasti ollaan elin ikä..

Mielestäni ihminen joka toista pettää ei voi väittää rakastavansa, eihän niin tehdä sille jota OIKEASTI RAKASTAA!!Ehkä sen voi antaa anteeksi mutta unohtaa ei ikinä ja suhde ei palaa koskaan ennalleen. Mielestäni kostaminen on myös väärin koska ensisijaisesti siinä loukkaa itseään lisää. Tämä on tietysti vain minun näkökantani. Pettämiselle ehdoton EI!!!

mieheni petti minua noin kaksi kuukautta sitten jäi kiinni kun kaverini oli heidät nähny no en pitkitä kertomustani mutta annoin anteeksi mutten voi unohtaa mies halusi alkaa olemaan kanssani kaksi päivää myöhemmin petettyään kun lähdin kävelemään kotoa että saisin miettiä mitä MINÄ haluan.. tulin kotiin ja mies itki..ja sanoi haluavansa jatkaa kanssani.. silloin hän sanoi ettei häntä kaduta yhtään .. nyt myöhemmin sanoi katuvansa .. nykyään olen entistä valppaampi ukkoni suhteen jos käymmy yhdessä esim baareissa..mutta tulevaisuus näyttää jatketaanko vai ei.. nyt kaikki näyttää menevän ihan hyvin..päivä kerrallaan.. :flower:

\
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2005 klo 21:15 anne-68 kirjoitti:
En hyväksy minäkään,en missään tilanteessa enkä ikinä.Siinä tapauksessa suhteessa kuolee jotain suhteelle elintärkeää:luottamus.Eikä korjaannu entiselleen ikinä,koska jos kerran pettää,mikä estää pettämästä toisen kerran?Moraaliko?Hah!

Kyllä tuokin ihan tarpeeksi on, usko pois....Oma mieheni jäi kiinni työkaverinsa kanssa suutelemisesta työpaikan yhteisen illan päätteeksi.....Luottamus meni, vaikka myönsi ja tiesikin tehneensä väärin. Ja sanoi ettei ikinä enää....HAH. Mistäs sen voin varmaksi uskoa ?!? Yritämme jatkaa päivä kerrallaan eteenpäin.....Jos sänkyyn olisi mennyt , niin lähtö olisi tullut kyllä samantien. :kieh:

Meillä mies pettänyt minua 3v sitten ja annoin anteeksi. Vieläkin sattuu niin h.elvetisti, ja tuntuu ettei tuska ja pelko lähde millään pois :'( Rakastan miestäni mutta välillä mietin onko tämä sen arvoista.

Mieheni petti minua reilu puoli vuotta sitten. Kertoi tapauksesta n.2kk myöhemmin ja oli hyvin katuvainen...halusi vielä yhden mahdollisuuden...Jotenkin on vaan siitä jatkettu päivä kerrallaan eteenpäin,rakastan miestäni kuitenkin ja hän minua. Ikinä suhteemme ei tule entiselleen,mutta pääasia kun vaan jotenkin selvittäs yhessä eteenpäin.

Asia on tosi kipee miulle,koskaan en sitä voi unohtaa enkä luota mieheeni enää koskaan 100%:sti! Kostamaankaan en kyllä halua ryhtyä,se ei ratkaise asiaa,pahentais vaan pahaa oloa. Uskon vielä suhteemme paranemiseen,vaikkei se helppoa tunnu olevan.

Meillä on nyt pettämisestä (tai suhteesta toiseen naiseen) kulunut nyt yli puoli vuotta. Tuntuu, että suhteemme alkaa nyt vähitellen olla parempi kuin koskaan. Pystymme puhumaan avoimesti kaikista asioista, ja tuntuu, että rakastammekin toisiamme enemmän kuin koskaan aiemmin. Olemme huomanneet ettemme ole toisillemme itsestään selvyyksiä. Puoli vuotta tätä asiaa on kyllä päivittäin käsitelty, pohdittu, keskusteltu ja mietitty tunteitamme ja asian käsittely on vieläkin kesken osittain.

Monet sanovat, että entiselleen ei suhde enää palaa pettämisen jälkeen. Eihän sen pidäkään palata entiselleen, koska siinä entisessä suhteessahan on joku ongelma ollut (tai pettäjän korvien välissä) että pettämiseen on ryhdytty. Kun ongelmat saadaan selvitetyksi riittävän hyvin, niin suhteella on mahdollisuus muuttua entistä paremmaksi, ja siihen juuri onkin tähdättävä, jotta voisi kuvitella yhteistä tulevaisuutta.

Ymmärrän sen, että jos on sitä mieltä, että se on kerrasta poikki, niin se sitten on, mutta minulle ei näköjään se ajattelutapa sopinutkaan. Etukäteen ei voi koskaan tietää, miten tällainen asia etenee missäkin tilanteessa ja mikä se paras lopputulos on. Olen tyytyväinen, että en ole kiirehtinyt mihinkään suuntaan, vaan nykyinen suunta eli entisen suhteen parantaminen näyttää nyt tärkeimmältä asialta.

En hyväksy sitä missään olosuhteessa. Jos kerran menee NIIN huonosti, on erottava tai sovittava vapaasta suhteesta jolloin kaikki on luvallista ja avointa.
Pettäminen voi pahimmillaan olla vammauttavaa tai kohtalokasta ihan käytännön tasolla kun ajattelee tauteja, väkivaltaa(mitä voi seurata kun saa kuulla) tai jopa itsemurhia.
Esim eräs läheiseni perheellinen oli niin sokissa kun kuuli että mies pettänyt, että meinasi ajaa seinää päin autolla tarkoituksella. Oli vain niin sokissa ettei kyennyt ajattelemaan edes lapsiaan. Siinä ois ollu ukolla mietittävää lopun ikää \|O
Että kyllä pistää vihaksi moinen ajattelemattomuus.
En siis ole pettänyt miestäni :heart: Me puhutaan asiasta usein ja meillä se on ehdoton asia, sitä EI saa tehdä!!! \|O

en ole pettänyt mutta en voi tietää miehestäni.en kyllä usko että olis.itse en haluias edes tietää jos juttu olis merkityksetön yhden yön juttu.jos pettäminen olis suunniteltua ja pitkäkestoista en antais anteeksi jos saisin tietää.

se mikä pettämisessä olis kamalaa olis luottamuksen menetys,se kun on aina ollut meidän suhteessa ehdottoman tärkeä asia ja oikeestaan sellainen asia jota kumpikaan ei ole sen kummemmin miettinyt.se vaan on.

Lisään vielä aiempaan viestiini, että en minäkään hyväksy pettämistä millään tavalla, enkä olisi sitä halunnut kohdalleni. Luottamus on tärkeä asia, enkä tiedä palautuuko se koskaan ennalleen, ehkä ei. En varmasti koskaan unohda pettämistä enkä voi sitä hyväksyä, mutta se on nyt kuitenkin tapahtunut, ja yritämme korjata sen mitä korjattavissa on ja elää edelleen onnellisina yhdessä. Onnistuuko se sitten pidemmän päälle, jää nähtäväksi.

Mielestäni ehdottomasti suhteen ongelmista pitäisi ensin puhua ja selvittää asiat ja vanha suhde ensin kuntoon, tai sitten lopettaa vanha suhde ja aloittaa vasta sen jälkeen uusi. Mutta kaikki eivät näköjään älyä näin toimia.

Minä olen täysin pettämistä vastaan ja silti olen itse pettänyt, ja kärsin koko loppuelämäni virheistäni. Olin täysi juoppo, ja kännissä tein vaikka mitä. Kun sain elämäni kuntoon, alkoi se kärsiminen. Halusin monta kertaa erota, mutta mies halusi jatkaa. Näen painajaisia pettämisistäni vieläkin, ja haluan sanoa, että se ei niin mustavalkoista ole!!!
Kun kännissä tekee typeryyksiä, sitä on aivan eri ihminen. Onhan niitä huonoja aikoja ollut selvänä, mutta en ikinä satuttaisi enää toista niin kuin joskus satutin. On myös erilaisia tapauksia pettämisessä, joten älkää tuomitko kaikkia ihmisiä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.06.2005 klo 18:51 kookos harmaana kirjoitti:
Vastaan sinulle laululla.SE ON KERRASTA POIKKI SANON SUORAAN SEN.En hyväksy enkä anteeksi antaisi.Jos minä en ainoastaan enää riittäisi vaan minua petettäisiin.....Potku #&%£$!* ja mies mäkkeen.

Älä ole nuin jyrkkä.Joskus vielä tilaisuus tekee SINUSTAKIN varkaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.07.2005 klo 08:53 aqsu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.06.2005 klo 18:51 kookos harmaana kirjoitti:
Vastaan sinulle laululla.SE ON KERRASTA POIKKI SANON SUORAAN SEN.En hyväksy enkä anteeksi antaisi.Jos minä en ainoastaan enää riittäisi vaan minua petettäisiin.....Potku #&%£$!* ja mies mäkkeen.

Älä ole nuin jyrkkä.Joskus vielä tilaisuus tekee SINUSTAKIN varkaan.

jahas, onko sinusta siis tehnyt?

Meillä emäntä kävi vieraissa 3 krt saman miehen kanssa. Itse kiisti mutta kaverini näki heidät ja tämä toinen osapuoli rehenteli sillä jutulla kaupungilla. Kun sain tietää ja sattui sopivasti kohdalle kopsautin sitä äijää melko lujaa( kaksi lyöntiä->tajuton). Normaalisti en koskaan lyö ketään, enkä silloinkaan olisi lyönyt jos olisi ollut hiljaa asiasta. Puhuttiin asiat halki kotona, tapauksesta jo 10v ja yhdessä ollaan edelleen. Anteeksi annoin ja päästän hänet tyttöporukalla kaljoille yms. Hän tietää että jos vielä pettää hän lähtee talosta nopeammin kuin nappi housuista. Itse en ole pettänyt vaikka tilaisuuksia olisi ollut useita, viimeksi pari viikkoa sitten työmatkalla. Työkaveri meinas pakkautua samaan sänkyyn..Toisaalta olen hyvin valinnut jos kelpaa toisillekkin B)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2005 klo 17:58 Petetty mies kirjoitti:
Pettäminen ei mielestäni ole oikein missään tilanteessa. Nykyisessä parisuhteessa kävi niin, että vaimo "innostui" vieraista vuoden nuorimmaisen syntymästä. Asiat on nyt sovittu, mutta suhde ei tule ikinä samanlaiseksi, kuin se enne oli.

Samoin kävi itselle ja suhteesta puuttuu tuommoset 40-50% siitä mitä siinä oli ennen sitä. Nykyiselläänkin tulee toimeen mutta ei tämä elämä ole ehkä sitä mitä haluaisi mutta minkäs teet, olis pitänyt ratkaista asiat 20 vuotta sitten - nyt se on jo väärin toista kohtaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2005 klo 12:43 Isi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.06.2005 klo 21:01 kuonokoppa kirjoitti:
Voi voi miten mustavalkoisesti ajattelette. Ihan tuppaa naurattamaan. :laugh:

joo naurattaa minuakin. Parisuhteeni kaatui siihen että avovaimo petti useita kertoja. Lopulta en enää jaksanut ja ero tuli. Seurauksena uuden asunnon menetys (joka oli haaveena useita vuosia ja sen eteen tehtiin pirusti töitä) , taloudelliset ongelmat, omat mielenterveydelliset ongelmat (masennus yms), epätieto siitä miten lapset tulevat suhtautumaan yms. Joo todella hauskojahan nämä pettämiset ovat, suorastaan pyörin naurussa täällä.

te jotka petätte, katsokaa peliin ja hävetkää! Onko mukavaa kertoa omille lapsille että äiti ja isi erosivat kun äidillä oli vähän tylsää ja haluaisi vähän vaihtelua elämäänsä.

mitä mustavalkoista on ajattelussa että pettäminen on väärin? onko mustavalkoista ajatella että fyysinen väkivalta on väärin? Miten se eroaa henkisestä? Toki asioissa on aina kaksi puolta, mutta jos asioita ei saa keskustelemalla selviksi niin on parempi sitten erota saati pettää. Sinkkuna saatte sitten tehdä mitä huvittaa.

Hyvä kirjoitus :flower:, nostan hattua!

Pettäminen on aina väärin ja raukkamaista parisuhteessa. En ymmärrä, miten joku voi hyväksyä oman puolison "lainaamisen" toiseen sänkyyn? Tai miksi itse pitää mennä vieraisiin? Jos parisuhteessa on ongelmia, niin sitä varten on parisuhde- ja perheterapiaa, parisuhdekursseja, seksuaaliterapiaa ym. apua tarjolla =).

Nykyään pettämisestä on tullut muotia :( . Käykääpä vaikka tämän lehden Seksi-palstalla lukemassa kirjoituksia. Voi taivas sentään! Aika monessa kirjoituksessa haikaillaan vieraan perään, vaihdetaan kokemuksia ryhmäseksistä ja kehuskellaan lukuisilla, yhden yön seksisuhteilla ja pettämisillä:( .

Kyllä on ihmisillä kumma moraali nykyään :( . Naisiltakin pettäminen luontuu jo sujuvasti. En äitinä ymmärrä, miksi pienten lasten äitienkin pitää kiertää baareissa tyrkyllä, vaikka ovat taatusti jo varattuja? Pahaa-aavistamaton perheenisä jää kotiin hoitamaan lapsia. Perheen äiti vetää tuskin vesirajan peittävän minihameen päälleen, ja lähtee naisporukan kanssa baariin vetämään oikein kunnon perskännit. Baarissa tartutaan kiinni miesten muniin, oli mies varattu tai ei. Vierasta pitää kokeilla, ja sänkyyn vaan. Kotona odottava mies saa vielä sukupuolitaudin tuliaisina. Onko tämä sitä kuuluisaa tasa-arvoa? Hävetkää naiset!

Oma puoliso unohtuu äkkiä, kun päästään työpaikan kesäjuhliin tai pikkujouluihin. Firman risteilyiltä herätään ventovieraan naisen tai miehen vierestä. Joskus pettämiseen tarvitaan vain naapuri.

Haluaisin tietää, miksi ihmiset pettävät puolisoaan? Johtuuko se tästä nykyajan seksimediasta? Seksiä tyrkytetään meille joka paikassa:( . Pitäisikö mennä luostariin asumaan, että saisi olla seksiltä rauhassa B) ?

yksi vastaus vain, väärin on pettäminen tietty! Mutta ei tosiaan mustavalkoinen asia! Ja kaikki tekee virheitä, jonkun virhe on voinut olla pettäminen humalassa. Silti sitä ei ole lopun elämänsä pettämässä toista. Virheistä VOI myös oppia! Sitten jos kyse on salasuhteesta, voisin ajatella ehkä toisin, se on paljon pahempaa...

Erehtyminen on inhimillistä, mutta mitä enemmän elämänkokemusta (nyt 36 v.) tulee, sitä vakaammin tiedän, etten itse pettäisi. Vaikea olisi sitä toisellekin anteeksi antaa! Kyllä luottamus menisi!

Elämässä niin moneen seikkaan pätee sanonta, että kaikkea ei voi saada! Pettämällä saa seksiä muiden kumppaneiden kanssa, mutta samalla menettää jotakin todella arvokasta oman kumppanin kanssa.

aqsu oli sitä mieltä että tilaisuus tekee varkaan. ei tee jos on aivot YLäpäässä. eihän me mitään eläimiä olla jotka menee vaan tunteittensa ja viettiensä vieminä. aivot on annettu miettimistä varten, ei mun jalatkaan vie mua minnekään mihin en päätä mennä.
meidän suhteessa uskollisuus ja luotettavuus on selvyyksiä. kun odotin esikkoa, raskeuden alku oli riski ja lääkäri kielsi seksin. Oltiin niin säikkynä ja varovaisia ettei uskallettu loppuraskeudenkaan aikana, eikä edes seuraavan raskeuden aikana vaikkei riskiä enää ollut. mutta lapsi oli niin hartaassa toiveessa ettei haluttu mitään riskejä (vaikka ne olikin turhia pelkoja sitten). eli elettiin se aika melko lailla selibaatissa ja tietenkin vielä ne katkonaiset yot pienten vauvojen kans ei oo mitään vilkkainta aikaa sillä puolella. mutta muut arvot painaa enemmän kun vieraissa käynti oli niitä mahdollisuuksia sitten miten paljon hyvänsä.

Yhteistyössä