Mitä mieltä tämmöisestä kulujen jakamisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva50:
Tuo elaritilanne on ongelmallinen. Tuttujen perheessä kävi juuri niin, että miehen kaikki rahat menivät vaimon kulutukseen, vaikka heillä oli avioehto. Ja sitten kun ero tuli, elarit vievät kohtuuttoman suuren osan miehen tuloista. Hän maksaa edelleen vaimonsa velkoja (otti omiin nimiinsä kun vaimo oli työttömänä), asuntolainaa ja elareita ja tämän jälkeen jää noin 50 euroa kuussa käteen. Sillä hän sitten kustantaa lasten vierailut luokseen, ruoan, bensan, muut menot yms. Onneksi lähipiirissä on ihmisiä, jotka häntä auttavat eli syöttävät ja vievät ruokaa.

Äideillä on tämä etu.. äitiys.. jolla voidaan erotilanteessa miestä kiristää. Äiti tarkoittaa vain hyvää kun lapset käyvät lätkäkoulussa ja luistelukoulussa ja ratsastustunneilla ja kuukaudessa menee 500 euroa harrastuksiin. Kulttuuriharrastukset vielä päälle, kuskaamiset pianotunneille ja konserttimatkat.

Meillä onneksi ollaan suunnilleen samoilla linjoilla rahankäytön suhteen perheessä. Mies tosin ostaa sitä ilmakuivattua kinkkua mutta sainhan äitienpäivälahjaksi sentään uuden ruohonleikkurin ja vielä kaupanpäälle ruohonleikkaukset koko kesäksi! Terveys kun ei tänä vuonna kestänyt tuota kotitöiden tekemistä.. Mutta täytyy sanoa, että on tuo mies käynyt kovan koulun ennen kuin muutimme yhteen. Hänen ex:änsä oli rahankäytössä linjalla tilituli-tilimeni ja se oli miehen tili, joka käytettiin. Meillä onkin nyt kaapit täynnä 'vanhaa arabiaa' ja muuta vastaavaa 'harrastustavaraa', siis 'laadukkaan shoppailun' harrastajan tavaraa, josta ei oikein pääse eroon. En viitsi heittää roskiin eikä aika anna myöden sen myymiselle. Toki laadukkaita paitoja on mukava silittää ja ne voi hyvin vielä parsiakin jos reikiä tulee. Samoin noista merkkivaatteista on hyvä tehdä lapsille vaatteita, koska kangas on laadukasta ja pahiten kuluneet osat (kaulukset, hihansuut ja kyynärpäät) voi sitten jättää käyttämättä. Miehelle oli suuri järkytys tajuta, että lakanat voi pestä kotona ja mankeloidakin eikä niitä tarvitse viedä pesulaan. Samoin marjastus, sienestys ja pakastaminen olivat uutta kulttuuria. Mutta nykyisin hän on onnellinen, kun pystyy ottamaan pakkasesta laadukkaita raaka-aineita ruokaa tehdessään ja loihtia gourmet-ruokia omassa kotona.

Eli.. mikäli perheen ongelmallinen rahankäyttö ei selkeydy raa'asti numeroiden avulla molemmille, voi ero olla rankka mutta tervehdyttävä tilanne. Valitettavasti voi vain käydä niin, että vaimo ei siitä huolimatta opi sillä kirjava ja hyvännäköinen miellyttää vastakkaista sukupuolta enemmän, kuin harmaa hiirulainen ja vaimo löytää uuden uhrin elättäjäkseen.

Tuo elaritilanne on ongelmallinen. Tuttujen perheessä kävi juuri niin, että miehen kaikki rahat menivät vaimon kulutukseen, vaikka heillä oli avioehto. Ja sitten kun ero tuli, elarit vievät kohtuuttoman suuren osan miehen tuloista. Hän maksaa edelleen vaimonsa velkoja (otti omiin

Äideillä on tämä etu.. äitiys.. jolla voidaan erotilanteessa miestä kiristää. Äiti tarkoittaa vain hyvää kun lapset käyvät lätkäkoulussa ja luistelukoulussa ja ratsastustunneilla ja kuukaudessa menee 500 euroa harrastuksiin. Kulttuuriharrastukset vielä päälle, kuskaamiset pianotunneille ja konserttimatkat.

Meillä onneksi ollaan suunnilleen samoilla linjoilla rahankäytön suhteen

linjalla tilituli-tilimeni ja se oli miehen tili, joka käytettiin. Meillä onkin nyt kaapit täynnä 'vanhaa arabiaa' ja muuta vastaavaa 'harrastustavaraa', siis 'laadukkaan shoppailun' harrastajan tavaraa, josta ei oikein pääse eroon.

Eli.. mikäli perheen ongelmallinen rahankäyttö ei selkeydy raa'asti numeroiden avulla molemmille, voi ero olla rankka mutta tervehdyttävä

kuin harmaa hiirulainen ja vaimo löytää uuden uhrin elättäjäkseen.

Jotenkin tästäkin tunnisti oman tilanteensa... Kaikki nuo tili tuli ja meni jne jne. Niin tuttua... On se hyvä että on muitakin joilla on kokemusta vastaavasta. Jotakin lohtua tilanteeseen... Tosin eihän se lohduta kovin paljoa jos jollakin menee yhtä huionosti...

Tuo erotilanne ja elarit ja talous. Ei avioehtoa, jos talon haluaisin niin joutuisin maksamaan mutta selviisin lisälainasta varmaankin. Mutta se että jatkossakin joutusin maksamaan ex-vaimon kulutusta niin se kyllä saattaisi vähän kututtaa. Ja tuo kun äiti on ÄITI kuten olikos se joku ketju jossa vaimo joi pullon viiniä päivässä mutta siä ei silti uskoi saavansa lapsia erossa koska vaimo on ÄITI.

Sen sijaan en ollenkaan epäile etteikö vaimo löytäisi uutta aasia joka maksaa kaiken ja varmaan parissa kuukaudessa jos ei parissa viikossa...

Alkuperäinen kirjoittaja voijumalistesentään:
Alkuperäinen kirjoittaja Hra37:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra100:
Lapset? Tajuatte varmaan että tässä tilanteessa en olisi kovinkaan iloinen "elareitten" maksaja? Kuten alkuperäisessä jutussani totesin, todennäköisesti taloudellisesti minulla menisi paremmin jos lapset jäisivät minulle ja lapsilisät ohjautuisivat myös minulle. Mutta jos lapset menisivät äidille kuten täälläkin olleiden kirjoitusten perusteella taitaa 90% tapauksista käydä? Niin miten elarit? Kun tiedän että kaikki mitä joutuisin maksamaan päätyisi enemmän vaimon kuin lasten käyttöön? Toisaalta vaimolla taidetaan huomioida bruttopalkka ja kohtuulliet matkakulut mutta ei kohtuutonta ego-autoa? Miten se menisi?

Joo, paska paikka. Jos et laita muijaa pihalle niin se vie sut konkurssiin tai ennenaikaiseen hautaan stressin takia. Ja jos laitat muijan pihalle ja lapset jää sille niin maksat reilut elarit jotka tuhlaa miten haluaa. Ja sen lisäksi kun et kestä katsella lapsiasi vanhoissa vaatteissa niin ostat niille kaikki tarvittavat. Eli taloudellinen tilanteesi voi siinä jopa huonontua. Muijasi joutuisi varmasti tiukemmalle kun olisi toinen asunto jne mutta mutta. Kun tuo että isä saa lapset on ilmeisesti valitettavan harvinaista... Paska paikka. Kyllä täällä kun yleisesti paheksutaan ketjun aloittajan miestä niin kyllä yhtä lailla muijasi on on aika hyväksikäyttäjä, mielestäni paljon pahempi kuin aloittajan mies. Vaikka näin miehenä tämän toteankin ja saan vihat niskaani varmaankin.
Tämä sun kirjoitus on niin oksettava ja törkeä, ettei viitsi edes sanoa ääneen mitä mieltä susta olen.
Joo älä sanokaan ääneen mitään, se kertois aivan liikaa sinusta, eikä se olisi kovin imartelevaa sinun kannaltasi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
kaikkien muidenkin koohdalla ja olisi vain vaimon oma päänsärky, jos pistää oman palkkansa muuhun kuin elämiseen. Kas vähemmän ne elarit aina on kuin mitä lapsi todellisuudessa kuluttaa =)

Kyllä se ollisi edelleen minunkin päänsärkyni? Sitä miettisi koko ajan että miten ne lapset pärjäävät, onko edes ruokaa. Paitsi tietty jos tuleva exs-vaimo löytäisi sen uuden aasin joka maksaa kaiken. Todennäköisesti helposti.

Alkuperäinen kirjoittaja hyi helvetti:
Tuo elaritilanne on ongelmallinen. Tuttujen perheessä kävi juuri niin, että miehen kaikki rahat menivät vaimon kulutukseen, vaikka heillä oli avioehto. Ja sitten kun ero tuli, elarit vievät

Se olikin otsikko. Se "uskomatonta että nainen".

No siihen kommenttia. Ensinnäkin ethän voi mistään tietää että on todellisuudessa nainen. Minä olen kyllä ihan mies (tai hiiri) mutta mistä sitä koskaan tietää.

Mutta ihmettelen tätä jyrkkää sävyä. Minusta kirjoituksessa aika hyvin tuotiin esille se todellisuus mitä minä ja ilmeisesti hänen miehensä entisessä liitossaan koemme tai olemme kokeneet. Miksi nainen ei voisi tehdä huomioita asioista jotka ovat todellisuutta?

Vai kolahtaako se että nainen(kin) voi olla pahemman laatuinen hyväksikäyttäjä?

Ei h...Nyt mies maksamaan puolet kaikista lapsenhankintaan liittyvistä asioista! Ja jos maksatte laskut tasan myös mies tekee puolet kotitöistä. JA JOS EI ALA MAKSELLA lähdet ja elatusmaksut kehiin vaan.

Kyllä se ollisi edelleen minunkin päänsärkyni? Sitä miettisi koko ajan että miten ne lapset pärjäävät, onko edes ruokaa. Paitsi tietty jos tuleva exs-vaimo löytäisi sen uuden aasin joka maksaa kaiken. Todennäköisesti helposti.
Minkä ikäisiä sun lapset on?

Mutta joo...piti kirjoittamani sulle jo aikaisemmin, mutta kun pukkaa totta duunia tulemaan :D Mä täytän tänä vuonna 47 ja vaikka miten kieriskelisi ja asiaa vääntäisi, niin pakko tässä on itselleen myöntää, ettei enää jaksa samalla tavalla kuin parikymppisenä. Päivä päivältä stressi, unenpuute, töissä huhkiminen yms lisää sydärin riskiä. On ollut pakko pysähtyä hetkeksi ja tiedostaa se tosiasia, että kun tään asti on puksutettu täysillä elämässä eteenpäin, nyt on pakko hidastaa, ellei aio hankkia itseään ennenaikaiseen hautaan. Tässä iässä ei enää ole terveellistäkään elää niin, että joka päivä joutuisi stressaamaan, riittääkö rahat vielä viikonkin päästä ruokaan. Enää ei voi paeta sitäkään, että seuraavan 10 vuoden aikana melko todennäköisesti tulee jotain kremppaa. Syöpää, nivelrikkoa, sepelvaltimotautia.... On osattava varautua siihenkin päivään, että piiiitkä sairasloma pamahtaa. Hyvä ystäväni täytti pari vuotta sitten 50 ja kun häneltä kysyttiin, mikä on hänen mielestään tärkeintä viiskympiselle, vastaus oli, että "on säästössä ainakin yhden pallolaajennuksen verran". Tällä hän ei tarkoittanut sitä, että pitäisi juuri se pallolaajennus maksaa vaan sitä, että siinä iässä ei ole enää lainkaan niin varmaa, että saa pitää työpaikkansa, pysyy terveenä jne. On siis oltava säästöjä tai lyhyellä varoitusajalla realisoitavaa varallisuutta sitä hetkeä varten, kun ei kohonneita kustannuksiaan pystykään enää vanhenevan kroppansa takia hoitamaan hankkimalla toista tai kolmattakin työpaikkaa. Tässä iässä ei enää työtahtia kiristetä vaan sitä höllennetään, jotta näkisi kutakuinkin terveenä ja elinvoimaisena sen ensimmäisen vanhuuseläkepäivänsäkin =)

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Ei h...Nyt mies maksamaan puolet kaikista lapsenhankintaan liittyvistä asioista! Ja jos maksatte laskut tasan myös mies tekee puolet kotitöistä. JA JOS EI ALA MAKSELLA lähdet ja elatusmaksut kehiin vaan.

Monta avioliittoa olisi jäänyt hajoamatta ilman näitä elareiden ja sossutukien mahdollistamaa pakoreittiä. Niinniin tiedän, se lapsen etu...

Minkä ikäisiä sun lapset on?

Mutta joo...piti kirjoittamani sulle jo aikaisemmin, mutta kun pukkaa totta duunia tulemaan :D Mä täytän tänä vuonna 47 ja vaikka miten kieriskelisi ja asiaa vääntäisi, niin pakko tässä on itselleen myöntää, ettei enää jaksa samalla tavalla kuin parikymppisenä. Päivä päivältä stressi, unenpuute, töissä huhkiminen yms lisää sydärin riskiä. On ollut pakko pysähtyä hetkeksi

Lapset on 7 - 10 - 12, nuorimmainen aloitti koulun juuri. Ja itse satun kanssasi olemaan lähes samanikäinen.

Kiitoksia kirjoiituksestasi. Itse tosin en usko että koskaan tulen näkemään tuota ensimmäistä eläkepäivääni. Sen verran on jo tuota kremppaa ja stressiä. Painon onneksi sain normaalilukemiin ja diabetes ei ole vielä iskenyt mutta kaikkkea muuta pientä sitten on. Mutta se tässä aina joskus käy mielessä että miten lasten käy jos minulle sattuu jotakin. Tavalla tai toisella tuo stressi olisi saatava pois, muuten käy huonosti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Monta avioliittoa olisi jäänyt hajoamatta ilman näitä elareiden ja sossutukien mahdollistamaa pakoreittiä. Niinniin tiedän, se lapsen etu...

Olen minäkin sitä ihmetellyt useasti. Että aika helposti ihmiset nykyisin luovuttaa. Itse kun tässä jo 17 vuotta on aika pahassa tilanteessa ollut ja sittenkään ei vieläkään haluaisi luovuttaa. Siitäkin syystä että todennäköisesti ei saisi lapsia mutta muutenkin. On se vaimo edelleen hyvin rakas vaikka todennäköisesti ajaakin minut ennenaikaiseen hautaan.

Olen aika lailla samaa mieltä niistä kun täällä joku päivä joku jossakin ketjussa kietjoitti että naiset etsivät sitä satumaista onnea, kuuta taivaalta jne hakevat sitä salaperäistä' absoluuttiista onnellisuutta. Ja jos ei mies satu täyttämään kaikkia naistenlehtien kriteereitä tai vaikka vaan joku pieni piirre sattuu ärsyttämään niin vaihtoon vaan ja mies maksumieheksi ja uutta tilalle. Itse olen ehkä poikkeustapaus mutta jotenkin tunne että miehet paljon pitempään sietävät melko huonojakin olosuhteita. Kun taas naiset aika pienestäkin laittavat jopa ns hyvän aviomiehen kiertoon. En tiedä sitten onko näin, jotenkin vain tullut sellainen tunne. Ketjun aloittajalle omasta kokemuksesta sanoisin että jos alkumetreillä jo noin menee talousasiat noin pahasti eri suuntiin niin se ei lupaa hyvää... Harmittaa että teillä on jo se lapsi tulossa, jos ei olisi niin sanoisin että harkinnan paikka. Tai on se vbieläkin mutta lapsi hankaloittaa asioita.

Just tota raivostuttavaa alistamismeininkiä |O . Jos ei miehes ymmärrä että lapsi hänenkin, saa jäädä pian yksin. PRKL et mua kiukuttaa tommonen ja se, että naiset alistuu tohon! Meillä rahat, tulot ja menot on aina ollu yhteiset oli sitten kumpi tahansa ollu töissä tai ei. Ei oo ongelmia.
Miehes tekeen todella väärin sua kohtaan |O :attn: . Parempi sun ois olla yksin. Vetäisit siltä kunnon elatusmaksut :kieh: :kieh: :kieh: ja asuisit asumistukien ym kera itseksesi lapsen kaa. Sain mies ite kokata kokkauksensa tai hankkia jonkun pikkul.utkan sinne kuuraan lattioita. MRRR.
Sori, kiukuttaa sun puolesta :ashamed: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja hyi helvetti:
Tuo elaritilanne on ongelmallinen. Tuttujen perheessä kävi juuri niin, että miehen kaikki rahat menivät vaimon kulutukseen, vaikka heillä oli avioehto. Ja sitten kun ero tuli, elarit vievät

Se olikin otsikko. Se "uskomatonta että nainen".

No siihen kommenttia. Ensinnäkin ethän voi mistään tietää että on todellisuudessa nainen. Minä olen kyllä ihan mies (tai hiiri) mutta mistä sitä koskaan tietää.

Mutta ihmettelen tätä jyrkkää sävyä. Minusta kirjoituksessa aika hyvin tuotiin esille se todellisuus mitä minä ja ilmeisesti hänen miehensä entisessä liitossaan koemme tai olemme kokeneet. Miksi nainen ei voisi tehdä huomioita asioista jotka ovat todellisuutta?

Anteeksi. En lukenut kaikkia ketjun kirjoituksia. Eli vastaus on KYLLÄ ! Mulle on ihan uusi juttu, että tuollaisia naisia on olemassa. Huh huh. Tsempit sit vaan sulle..ja säälipisteet...

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Just tota raivostuttavaa alistamismeininkiä

yksin. Vetäisit siltä kunnon elatusmaksut :kieh: :kieh: :kieh: ja asuisit asumistukien ym kera itseksesi lapsen kaa. Sain mies ite kokata kokkauksensa

Niin. Tämä se on. Moni varmaan ajattelee samalla tavalla minusta. Että alistamismeininkiä. Mutta kyllä minulla on monta kertaa mieli tehnyt leikata vaimon pankki- ja luottokortit ja ruveta kontrolloimaan täysin hänen rahankäyttöään. Joku vähän siihen suuntaan ehdottikin tai että en rahoittaisi mitään. Mutta kun minusta aikuisen ihmisen pitäisi itse osat käyttää rahaa vastuullisesti ja miettiä että sitä rahaa tarvitaan ensi viikollakin. Mutta kun vaimon pitkän tähtäimen suunnitelam rahan suhteen on kaksi päivää... Että ihan oikeasti olen tätä ajatellut että veisin vaimolta kaikki mahdollisuudet käyttää rahaa mutta kun melkoisen alistajan leiman siitä saisin. Mutta bkun on vitsit ja keinot vähissä... Ja naisten ajatusmaailma on aika usein juuri näin aina, vika on aina miehessä ja mies maksakoon.

Alkuperäinen kirjoittaja ärähtänyt muija:

Anteeksi. En lukenut kaikkia ketjun kirjoituksia. Eli vastaus on KYLLÄ ! Mulle on ihan uusi juttu, että tuollaisia naisia on olemassa. Huh huh. Tsempit sit vaan sulle..ja säälipisteet...[/quote]

Itse asiassa en usko ollenkaan olevani ainoa. Tätä vain ei monikaan mies tunnusta. En minäkään omalla nimelläni tätä tunnustaisi.

Kiitos säälipisteistä. Tosin en välttämättä niitä kaipais. Tai en tiedä mitä kaipaan., Keskustelua. Vähän helpottaa oloani kun tämä tilanne käy ylivoimaiseksi.

Olen minäkin sitä ihmetellyt useasti. Että aika helposti ihmiset nykyisin luovuttaa. Itse kun tässä jo 17 vuotta on aika pahassa tilanteessa ollut ja sittenkään ei vieläkään haluaisi luovuttaa. Siitäkin syystä että todennäköisesti ei saisi lapsia mutta muutenkin. On se vaimo edelleen hyvin rakas vaikka todennäköisesti ajaakin minut ennenaikaiseen hautaan.

Olen aika lailla samaa mieltä niistä kun täällä joku päivä joku jossakin ketjussa kietjoitti että naiset etsivät sitä satumaista onnea, kuuta taivaalta jne hakevat sitä salaperäistä' absoluuttiista onnellisuutta. Ja jos ei mies satu täyttämään kaikkia naistenlehtien kriteereitä tai vaikka vaan joku pieni piirre sattuu ärsyttämään niin vaihtoon vaan ja mies maksumieheksi ja uutta tilalle. Itse olen ehkä poikkeustapaus mutta jotenkin tunne että miehet paljon pitempään sietävät melko huonojakin olosuhteita. Kun taas naiset aika pienestäkin laittavat jopa ns hyvän aviomiehen kiertoon. En tiedä sitten onko näin, jotenkin vain tullut sellainen tunne. Ketjun aloittajalle omasta kokemuksesta sanoisin että jos alkumetreillä jo noin menee talousasiat noin pahasti eri suuntiin niin se ei lupaa hyvää... Harmittaa että teillä on jo se lapsi tulossa, jos ei olisi niin sanoisin että harkinnan paikka. Tai on se vbieläkin mutta lapsi hankaloittaa asioita.

Tosta miesten ja naisten vaatimuksista avioliiton suhteen on olemassa hyvä "kerrostalo"vitsi. Harmi etten osaa sitä tähän kirjoittaa, mut se kuvaa miehen ja naisen vaatimuksia hyvästä puolisosta erittäin hyvin.

Suosittelen jokaiselle tapaamalleni nuorelle miehelle lukemasta kaksplussan palstaa ennen kuin harkitsee elämistä naisen kanssa avioliitonomaisissa olosuhteissa tai jos he ajattelevat lapsentekoa. Mua ainakin ekoilla lukukerroilla järkytti minkälaisia naiset oikein pohjimmiltaan ovat. Tämä palsta on avannut mun silmät täysin. Tosin täytyy muistaa että tänne kirjoittelevat naiset eivät ole sosiaalisella asteikolla mitattuna pyramidin kärjessä vaan siellä pohjalla.

Sinulle mä toivotan jaksamisia vaikeassa suhteessasi. Mua kyllä uituttaisi todella paljon jos olisin samanlaisessa tilanteessa kuin sinä ja enkä todellakaan tietäisi mitä tehdä. Vaikea paikka sinulla.

Suosittelen jokaiselle tapaamalleni nuorelle miehelle lukemasta kaksplussan palstaa ennen kuin harkitsee elämistä naisen kanssa avioliitonomaisissa olosuhteissa tai jos he ajattelevat lapsentekoa. Mua ainakin ekoilla lukukerroilla järkytti minkälaisia naiset oikein pohjimmiltaan ovat. Tämä palsta on avannut mun silmät täysin. Tosin täytyy muistaa että tänne kirjoittelevat naiset eivät ole sosiaalisella asteikolla mitattuna pyramidin kärjessä vaan siellä pohjalla.

Sinulle mä toivotan jaksamisia vaikeassa suhteessasi. Mua kyllä uituttaisi todella paljon jos olisin samanlaisessa tilanteessa kuin sinä ja enkä todellakaan tietäisi mitä tehdä. Vaikea paikka sinulla.

Kiitoksia tuestasi. Arvaan että olet tuolla "vieras" tunnuksella muutaman muunkin kommentin tähän ketjuun heittänyt. Kyllähän minullakin nuoruuden idealismi on paljoölti hävinnyt, minulla tosin syynä omakohtaiset kokemukset eikä nilnkään tämä palsta.

Saat muuten palautetta tuosta "pyramidin pohjalla" -jutusta...

Just tota raivostuttavaa alistamismeininkiä

yksin. Vetäisit siltä kunnon elatusmaksut :kieh: :kieh: :kieh: ja asuisit asumistukien ym kera itseksesi lapsen kaa. Sain mies ite kokata kokkauksensa

Niin. Tämä se on. Moni varmaan ajattelee samalla tavalla minusta. Että alistamismeininkiä. Mutta kyllä minulla on monta kertaa mieli tehnyt leikata vaimon pankki- ja luottokortit ja ruveta kontrolloimaan täysin hänen rahankäyttöään. Joku vähän siihen suuntaan ehdottikin tai että en rahoittaisi mitään. Mutta kun minusta aikuisen ihmisen pitäisi itse osat käyttää rahaa vastuullisesti ja miettiä että sitä rahaa tarvitaan ensi viikollakin. Mutta kun vaimon pitkän tähtäimen suunnitelam rahan suhteen on kaksi päivää... Että ihan oikeasti olen tätä ajatellut että veisin vaimolta kaikki mahdollisuudet käyttää rahaa mutta kun melkoisen alistajan leiman siitä saisin. Mutta bkun on vitsit ja keinot vähissä... Ja naisten ajatusmaailma on aika usein juuri näin aina, vika on aina miehessä ja mies maksakoon.

En tiedä mikä meno teillä. Tarkoitan että tuo todella on alistamista mitä ap kirjoittaa kun nainen joutuu muutamasta satasesta kustantaan elämistä ja vauvan tarvikkeetkin eikä mies osta mitään lapselle!!! Ym...
Siis se nyt ei ole oikein että nainen vinguttaa korttia miten haluaa ja mies on töissä MUTTA jos esim mies tienaa ja vaimo hoitaa muksuja kotona, pitää tehdä yhteiset säännöt paljonko saa kuluttaa jne.
Siis se on älytöntä kun esim kuulin kerran eräistä tutuista että mies raatoi töissä. ma-pe putkeen poissa, raskas työ. Kun tuli kotiin pe, vaimo ilmoitti et ostimpa uuden pesukoneen ja shoppailin itelleni ja muksuille sitä ja tätä. :o . Mies oli aina ihan krpä ottassa ja sen ymmärrän. Tollanen TÖRSÄÄMINEN ei ole ok.
Mutta jos toinen on töissä on ok et toinen saa elää ihan normaalia elämää YHTEISILLÄ rahoilla eikä joutuis kituuttaan esim kotihoidon tuella maksamalla kaikista puolet(tai jopa enemmän).

En tiedä mikä meno teillä. Tarkoitan että tuo todella

Siis se nyt ei ole oikein että nainen vinguttaa korttia miten haluaa ja mies on töissä MUTTA jos esim mies tienaa ja vaimo hoitaa muksuja kotona, pitää tehdä yhteiset säännöt paljonko saa kuluttaa jne.

Siis se on älytöntä kun esim kuulin kerran eräistä tutuista että mies raatoi töissä. ma-pe putkeen poissa, raskas työ. Kun tuli kotiin pe, vaimo ilmoitti et ostimpa uuden pesukoneen ja shoppailin itelleni ja muksuille sitä ja tätä. :o . Mies oli aina ihan krpä ottassa ja sen ymmärrän. Tollanen TÖRSÄÄMINEN ei ole ok.

Lue koko tämä ketju, etsi siitä Herra100 eli kirjoittamani ja lue se linkki jossa on alkuperäinen selostus tilanteestani, muistaakseni toisella sivulla. Tilanne vähän sama kuin tuossa yllä kuvaat mutta veikkanpa että pahempana... Mutta kiva tietää että on muitakin...

Lapset on 7 - 10 - 12, nuorimmainen aloitti koulun juuri. Ja itse satun kanssasi olemaan lähes samanikäinen.

Kiitoksia kirjoiituksestasi. Itse tosin en usko että koskaan tulen näkemään tuota ensimmäistä eläkepäivääni. Sen verran on jo tuota kremppaa ja stressiä. Painon onneksi sain normaalilukemiin ja diabetes ei ole vielä iskenyt mutta kaikkkea muuta pientä sitten on. Mutta se tässä aina joskus käy mielessä että miten lasten käy jos minulle sattuu jotakin. Tavalla tai toisella tuo stressi olisi saatava pois, muuten käy huonosti.
Mä olen nyt 3 vuotta toiminut yrittäjänä ja yksinhuoltajana stressini on aiheutunut työstä eikä rahan suhteen huikentelevaisesta puolisosta. Mutta olen tehnyt kaikkeni sen eteen, että tilanne helpottaisi. Kuten nyt vihdoin ja viimein on helpottanutkin =) Töitä on edelleen paljon, mutta huoli huomisesta on poissa. Jos nyt putoaisin portaissa ja lonkkani murtuisi, parin kolmen kuukauden sairasloma ei perheeni taloutta kaataisi, sillä säästöjä on jonkin verran. Ei valtavia määriä, mutta muutaman kuukauden tarpeiksi kuitenkin.

Sun lapset on jo niin isoja, että kyllä ne osaisi sulle soittaa, jos ei kaapissa mitään ruokaa olisi. Voisit sitten hakea lapset luoksesi syömään. Ja jos vaimosi luona alkaisi tuo tilanne olla lähes jokapäiväistä, luultavasti lapsesi olisivat mieluummin masu täynnä telkkaria katsomassa kuin nälkäisenä teatterissa. Eli huoltajuutta voisi hakea uudestaan olettaen, että erossa vaimosi saisi lapset luokseen. Tuo 12 v jo itse saa sanoa, kumman luona haluaa asua. Voi olla, että lapset aluksi haluaisivatkin äitinsä luokse, koska luultavasti kuvittelevat, että korkea elintaso jatkuisi äidin luona. Mutta isot lapset huomaavat hyvin nopeasti, että eipä tämä niin mennytkään kuin olivat kuvitelleet.

Sinuna hommaisin ne avioeropaperit ja koittaisin vielä kerran vaimon kanssa. Sanoisin, että en enää jaksa tätä hommaa, ikä alkaa painaa, terveys ei riitä ja jos vaimoa ei tämä asia pisaraakaan kiinnosta, sanot, että sulle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin avioero.

Tuttavapiirissä on hieman sun kaltaisesi tapaus. Lopulta mies sai nelikymppisenä aivoinfarktin ja salkku täynnä laskuja, joihin ei enää rahat olleet riittäneet. Halvaantui ja vaimo lemppasi miehen pihalle ja otti uuden aasin tilalle. Mies on tällä hetkellä laitoksessa ja lapset käy muutaman kerran vuodessa katsomassa.

käsittämätöntä, että olet edes täysissä järjissäsi. Etkä ilmeisesti ole edes tuon seksinpuutteen vuoksi tehnyt syrjähyppyä...Olet kyllä henkisesti varmaan yksi Suomen vahvimmista :)
Lohtuhalaus, muttei säälistä.

Raskasta on varmasti ihan jatkuvalla syötöllä painia samojen ongelmien kanssa. Vuodesta toiseen. Toivottavasti vaimosi (en lukenut kaikkia viestejäsi) edes JOLLAIN tasolla osaa näyttää arvostavansa sua. Todella. Muuten tilanteesi on, sanoisinko, täysin absurdi. :(

Yritä jaksaa sit vaan, jos kerran olet valinnut sen tien, että siinä pysyt..

Tuttavapiirissä on hieman sun kaltaisesi tapaus. Lopulta mies sai nelikymppisenä aivoinfarktin ja salkku täynnä laskuja, joihin ei enää rahat olleet riittäneet. Halvaantui ja vaimo lemppasi miehen pihalle ja otti uuden aasin tilalle. Mies on tällä hetkellä laitoksessa ja lapset käy muutaman kerran vuodessa katsomassa.

Kiitoksia vain! Loistavat tulevaisuudennäkymät! Ja tämän oli tarkoitus piristää, niinkö? Toisaalta ainakin se sai vakavasti harkitsemaan että miten tästä jatkaisi eteenpäin jos ei tässä jo harkittu olisi.

Ja noista lapsista ja rahasta. Tosiaan tällä hetkellä todennäköisesti kuvittelevat että äiti mahdollistaa sen mitä on.

Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
käsittämätöntä, että olet edes täysissä järjissäsi. Etkä ilmeisesti ole edes tuon seksinpuutteen vuoksi tehnyt syrjähyppyä...Olet kyllä henkisesti varmaan yksi Suomen vahvimmista :)
Lohtuhalaus, muttei säälistä.

Raskasta on varmasti ihan jatkuvalla syötöllä painia samojen ongelmien kanssa. Vuodesta toiseen. Toivottavasti vaimosi (en lukenut kaikkia viestejäsi) edes JOLLAIN tasolla osaa näyttää arvostavansa sua. Todella. Muuten tilanteesi on, sanoisinko, täysin absurdi. :(

Yritä jaksaa sit vaan, jos kerran olet valinnut sen tien, että siinä pysyt..

Järjissäni? Kuka sanoi että olen enää järjissäni??? Joskus epäilen itsekin...

Hypittyä ei ole tullut. Mieli olisi tehnyt kyllä kun kuten asian kuvasit "puutteessa" olen. Mutta ei ole olut oikein tilaisuutta eikä voimiakaan enkä oikein usko että pystyisin muutenkaan. Se ei kuulu asiaan. Niin kauan kuin avioliitosa olen.

Arvostus? Mitä se on? Jotakin syötävää? Eipä sitä arvostusta juurikaan tule. Arvostelua ehkä paremminkin. Silloin harvoin kun saan vaimon tajuamaan että johonkin ei ole nyt varaa. Ensin arvostelua ja sitten mykkäkoulu.

Ja kiitokset. Halauksesta.

Kiitoksia tuestasi. Arvaan että olet tuolla "vieras" tunnuksella muutaman muunkin kommentin tähän ketjuun heittänyt. Kyllähän minullakin nuoruuden idealismi on paljoölti hävinnyt, minulla tosin syynä omakohtaiset kokemukset eikä nilnkään tämä palsta.

Saat muuten palautetta tuosta "pyramidin pohjalla" -jutusta...

Muutama kommentti on tosiaan tullut heitettyä. Hiukkasen ärsyttää näiden äänekkäimpien naisten aina niin yksisilmäiset ajatukset miehistä. Joko miehet ovat aivan kauhean ihania, tai sitten täyspaskoja jotka eivät kelpaa edes kynnysmatoksi enää (paitsi elarit kylläkin kelpaavat). Ihmetyttää miten nyt ovatkaan sellaiseen luuseriin sitten aikanaan rakastuneet?

Se on mulle ihan sama mitä plussan äiskät heittää mun niskaan. Ei yhtään hetkauta.

Yhteistyössä