Mitä mieltä tästä työnjaosta perheessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aika väsy jo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aika väsy jo

Vieras
Molemmat käydään töissä, mies ja minä. Lapsi päivät hoidossa. Mä teen kotona kaiken, siis KAIKEN muun kotihomman ja kodin siistiyteen liittyvät asiat paitsi ruoan laiton ja kaupassa käynnin. Tekisin niitäkin, mutta miehen mukaan en osaa tehdä kumpaakaan, joten en tee ruokaa tai käy kaupassa, kun tulee hirveät haukkumiset, jos en tuo mitä haluaa tai tee just sellaista ruokaa kuin itse tykkää.

Mulle passais vallan mainiosti. Jos joku laittais ruoat niin oisin todella tyytyväinen :) Vihaan ruoanlaittoa.

Ainut mistä valittaisin sun asemassa on lasten nukkumaanmeno, siihen yrittäisin pakottaa miehen mukaan :)

Tehkää työnjako: Toiselle kaikki muu siivous ja kodinhoito, ja toiselle kaupassakäynnit ja ruoanlaitto (ruoanlaiton jälkien ja tiskien hoito kuulunee samaan?).

Vaihdatte kuukauden välein. Jos toinen ei suostu vaihtamaan päikseen, niin eikös se kerro siitä että hommat eivät ole tasapuoliset?

mä en vaan jotenkin ymmärrä, että se hommat jotka kestää n. 1/2- 1 päivässä, niin se on sit siinä. Lopun aikaa juoksee kavereilla, on tietokoneella tai harrastuksensa parissa. Lapsensa kanssa ei ole ns. vapaaehtoisesti ollut vielä koskaan.

Mulla ei sillä tää työnjako passaa, että mä hoidan lapset ja korjaan jokasin tavarankin lattialta, kun äijä istuu vieressä.

Ja ei siinä kaikki, kun käy vielä käsiksikin..

no olen sitä mieltä, että jako ei ole hyvä koska olet ihan poikki. ruoanlaitto ja kaikki kaupassakäynnit on tietty iso osa, ja mies siis tekee ne yksin aina? toisaalta sinäkin tahtoisit niitä tehdä ja mies ei siihen suostu joten teillä selvästi ongelma.

eli, en suostuisi tietenkään sillä pelisäännöt pitää olla yhteisesti sovitut ja molempien hyväksymät. jos tahdot tehdä ruokia ja käydä kaupassa niin tee ja vastaavasti mies osallistumaan kodin muihin töihin, siivoukseen, pyykkäykseen yms.

miten teillä on tilanne tuollaiseksi päässyt? muistathan että elämässäsi tapahtuu vain asioita, joille sinä annat hyväksynnän. eli tuollaista tilannetta ei olisi jollet siihen olisi jotenkin suostunut eli siis sano vastaan ja lopeta epätyydyttävä tilanne.

Mä oikeesti en ymmärrä mikä tuossa on epäreilua. Kaupassakäyntiin ja jokapäiväiseen ruoanlaittoon menee paljon enemmän aikaa (ainakin mulla) mitä siivoukseen ja kodinhoitoon. Eikä meillä eletä sikolätissä, siistiä on aina.

Alkuperäinen kirjoittaja a:
Mä oikeesti en ymmärrä mikä tuossa on epäreilua. Kaupassakäyntiin ja jokapäiväiseen ruoanlaittoon menee paljon enemmän aikaa (ainakin mulla) mitä siivoukseen ja kodinhoitoon. Eikä meillä eletä sikolätissä, siistiä on aina.

Kaupassa tuskin käydään joka päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No epäreiluahan se. Minä teen myös kaiken tuon ja lisäksi käyn siellä kaupassa ja usein teen myös ruuan. :/

Joo ja nokitetaan vielä paremmaks minä teen kaiken päälle sen ruuankin. Ja tää on uusperhe jossa lapset on ukon puolelta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
kannattaisko vaihtaa miestä?

vaihtaisin ,mutta ei anna vaihtaa. Tekee kuulemma elämästäni helvetin tai tappaa mut jos lähden.

Mietin tässä kaunko vielä jaksan...

mä lähdin yhden narsistin luota ja katoin helvettiä 2-3 vuotta sen jälkeen vedin käräjille niin johan rauhottu.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

vaihtaisin ,mutta ei anna vaihtaa. Tekee kuulemma elämästäni helvetin tai tappaa mut jos lähden.

mä lähdin yhden narsistin luota ja katoin helvettiä 2-3 vuotta sen jälkeen vedin käräjille niin johan rauhottu.

Mistäs tunnistit narsistiks? Epäilen että oma mie samanlainen

Alkuperäinen kirjoittaja mlps:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No epäreiluahan se. Minä teen myös kaiken tuon ja lisäksi käyn siellä kaupassa ja usein teen myös ruuan. :/

Joo ja nokitetaan vielä paremmaks minä teen kaiken päälle sen ruuankin. Ja tää on uusperhe jossa lapset on ukon puolelta.

Ts. teen ruuan aina (tai no lämmittää ukko eineksiä). Ja teen vähäiset pihatyötkin ja maalla ollessa raahaan polttopuut pirttiin ja hoidan lämmitykset (no onnex siellä ei hirveesti olla).

Mut ukko ei pieksä ei tappouhkauksia latele.

niin no se olet kyllä vain ja ainoastaan sinä joka tuossa elämässä elät eli kukaan muu ei voi sinun elämää parantaa. otapa lapsi mukaan ja lähde, turvakodin kautta jollei muuten ja miehelle lähestymiskielto jos uhkaa tappaa.

äläkä mieti kauanko jaksat vielä, mieti yksikin hyvä syy miksi olet siellä vielä, sinuun käydään käsiksi ja siellä on myös lapsi tuon näkemässä tai ainakin aistimassa, lähde jo!!!! olet lapsesi ainoa äiti ja ainoa, joka voi antaa hänelle normaalin elämän.

Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:

niin no se olet kyllä vain ja ainoastaan sinä joka tuossa elämässä elät eli kukaan muu ei voi sinun elämää parantaa. otapa lapsi mukaan ja lähde, turvakodin kautta jollei muuten ja miehelle lähestymiskielto jos uhkaa tappaa.

äläkä mieti kauanko jaksat vielä, mieti yksikin hyvä syy miksi olet siellä vielä, sinuun käydään käsiksi ja siellä on myös lapsi tuon näkemässä tai ainakin aistimassa, lähde jo!!!! olet lapsesi ainoa äiti ja ainoa, joka voi antaa hänelle normaalin elämän.

se lähestymiskielto kun ei estä mun miestä tekemästä mulle tai lapselle jotain...ne on vaan sanoja paperilla, oven takana ei ole koko ajan poliisia.

pelottaa! Ja miihin meen, kun ison paikkakunnan turvakoti ontäynnä, ku sinne jo kerran olisin mennyt

Yhteistyössä