V
"vieras"
Vieras
Etsittiin meille kotiin lastenhoitajaa työpäiviemme ajaksi. Ilmoituksessa luvattiin, että hoitaja saa syödä meillä jokapäivä lounaan, jonka minä olen siis edellisenä iltana jo tehnyt. Tarkoitus oli tehdä sellaisia ruokia, joista voi syödä päivällä sekä hoitaja että lapsi, ja illalla sitten vielä minä, mies ja lapsi toisen aterian, eli esimerkiksi Lasagnea ja vastaavia.
Nyt tämä hoitaja ilmoitti että on vegaani. Pitääkö mun nyt tehdä hänelle vegaaniruoat vai mitä ihmettä? Koko perheelle en ainakaan mitään vegaaniruokaa tee, mutta olenko mä nyt velvollinen tekemään hänelle erikseen ruoan vai voinko sanoa että tätä on tarjolla, ota tai jätä? Allergian vielä ymmärtäisin, mutta vegaanius ei kuitenkaan ole mikään sairaus vaan oma valinta...
Nyt tämä hoitaja ilmoitti että on vegaani. Pitääkö mun nyt tehdä hänelle vegaaniruoat vai mitä ihmettä? Koko perheelle en ainakaan mitään vegaaniruokaa tee, mutta olenko mä nyt velvollinen tekemään hänelle erikseen ruoan vai voinko sanoa että tätä on tarjolla, ota tai jätä? Allergian vielä ymmärtäisin, mutta vegaanius ei kuitenkaan ole mikään sairaus vaan oma valinta...