Mitä mun tupakointini jollekki lähiövalaalle kuuluu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rööki-muija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rööki-muija

Vieras
Okei, eli käärisin bussissa sätkää ja siihen viereiseen penkkiin tuli lapsi ja sen äiti istumaan. Lapsi sitten kuiskutti äidilleen että "mitä toi tekee?" ja tää äiti sit suureen ääneen huutamaan että "TUO ON TUPAKKAA JA KUN SITÄ POLTTAA PUSUT MAISTUU TOOOOOSI PAHALLE HYYYI!" olin ihan et haista nyt v...ja mulkasin takas. En olis kyllä halunnu sitä mursua alkaa suutelemaankaan joten pitäis saarnansa vaikka leviässä persiissään.

[QUOTE="höh";26795437]Oikeessahan se oli, samanlailla minäkin opetan lapselle mitkä asiat ovat pahoja.[/QUOTE]

Lisään että en ihan yhtä räikeästi mutta kuitenkin.

Turkkuisista?
Käsin vai koneella?

Alkuperäinen kirjoittaja rööki-muija;26795411:
Okei, eli käärisin bussissa sätkää ja siihen viereiseen penkkiin tuli lapsi ja sen äiti istumaan. Lapsi sitten kuiskutti äidilleen että "mitä toi tekee?" ja tää äiti sit suureen ääneen huutamaan että "TUO ON TUPAKKAA JA KUN SITÄ POLTTAA PUSUT MAISTUU TOOOOOSI PAHALLE HYYYI!" olin ihan et haista nyt v...ja mulkasin takas. En olis kyllä halunnu sitä mursua alkaa suutelemaankaan joten pitäis saarnansa vaikka leviässä persiissään.

Tottahan se on. Voisin sanoa noin lapselleni mutta en tuolla tavalla kaikkien kuullen. Tupakoitsijakin on kuitenkin ihminen, jolle olen kohtelias ellei ole minulle tehnyt jotain pahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja rööki-muija;26795411:

Olipa törkeä ämmä : / Olisit sanonut että kannattais kuule sunkin kokeilla, tää rauhoittaa hermoja kivasti :)

mitä sä luuseri vingut? Käytä nekin voimat keuhkotautis edistämiseen ja sätkien käärimiseen. Btw, kuinka hiton köyhä luuseri pitää olla, että käärii sätkiä!?? Hyi f....

Alkuperäinen kirjoittaja höhöhöhö;26795691:
mitä sä luuseri vingut? Käytä nekin voimat keuhkotautis edistämiseen ja sätkien käärimiseen. Btw, kuinka hiton köyhä luuseri pitää olla, että käärii sätkiä!?? Hyi f....

vitun köyhä, niiku säki.

[QUOTE="vieras";26795723]Kyse lieneekin siitä, missä ja miten sen asian esittää.[/QUOTE]

No sanotaan etten nyt ainakaan kuiskuttaa alkaisi. Rehellisesti tavallisella äänellä. Ei tupakointi ja sen ällöttävyys ole tabu.

• Tykkää
Reactions: Äksymaija
Mä tupakoin kyllä, ja olen joskus sätkiäkin käärinyt sormin (koneetta siis, en löydä fiksua sanaa).
Meillä lapset tietää tupakoinnin haitat ja vaarat, ja joka ikinen kerta he siitä sanovat miulle.
Bussissa saattasin ottaa röökin valmiiks esille, oli siinä jonkun muun lapsi vieressä tai ei.
Jos tätä lasta aletaan ohjeistaa tupakoinnin vaaroista, se ei haittaa. Mikäli se tupakoinnin vaaroista puhuminen on sitä, että minua ihmisenä aletaan alentamaan, mainitsen kyllä tilanteen vaatimalla tavalla.
Ylipaino on vaarallista, tupakointi on vaarallista, alkoholi on vaarallista, autoilu on vaarallista, kerrossänky on vaarallinen... Riippunee siitä, kuinka asioista keskustellaan lapselle.
(Tupakka on sarjassa NOU NOU, eli voidaan hiukan enemmän pelotellakkin, muttei ketään haukkua.)

Yhteistyössä