Mitä muuta sairaanhoitaja amk voi tehdä, kuin hoitotyötä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kypsä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kypsä;27895999:
Kerro lisää sun ammatista ja toimenkuvasta? Mulla ei ole mitään käsitystä insinööreistä, muuta kuin että niitten ajatusmaailma on valtaväestöstä poikkeava ja keskenään samanlainen ;) Oliko opinnot sun mielestä vaikeita? Menitkö suoraan amk:iin vai lähditkö kauppiksen kautta liikkeelle? Saiko shn tutkinnosta mitään hyvityksiä?

Sovellusasiantuntijana työskentelen, potilastietojärjestelmän parissa :) Eli mun sh-taustastakin on tässä ollut paljon hyötyä. Sairaalateknologian insinööriksi opiskelin, AMK:ssa kesto 4 vuotta. Joitakin hyväksilukuja tuli niistä alun opinnoista (kielet muistaakseni ja jotain muutakin pientä), mutta aika vähän lopulta, eikä opinnot lyhentyneet niiden takia kyllä ajallisesti. Mutta olipahan vapaata hieman enemmän :) Sh:n ammatti helpotti rahatilannetta, kun opintotuen lisäksi tein satunnaisesti viikonloppuisin keikkaa ja kesät sain olla myös töissä, pari eka kesää hoitsuna entisessä työpaikassa ja sitten jo insinöörin hommissa.

Ei olleet opinnot vaikeita, mutta mulla on ollut aina hyvä matikkapää ja fysiikkakin luonnistunut tarvittaessa. Suoraan AMK:hon hain ja pääsykokeen ja yo-todistuksen yhteispistemäärällä pääsin ekalla yrittämällä sisälle.

Alkuperäinen kirjoittaja kypsä;27895769:
Osaatko sä lukea?
Mä sanoin että koulutus on ok, jos se kestää maks. neljä vuotta mutta en halua lähteä opiskelemaan kymmeneksi vuodeksi uuteen ammattiin. Sekö tarkoittaa sun mielestä sitä, että "lisäkoulutus ei kiinnosta"? Ja kai sitä on muitakin vaihtoehtoja kuin lääke-edustajan työ?

Ota ne iltalääkkees ja rauhoitu.

Sinähän se varsinainen sairaanhoitaja olet, kun virtuaalisti lääkkeitä määräät :laugh:

Eri tyyppistä sh-työtä, esim. hoivaosastolla tai kotihoidossa? Ainakin oman alueeni sh/th:t kotihoidossa tekevät paljon paperityötä ja vain vähän kotikäyntejä asiakkaiden luona, koska me lähihoitajat teemme suurimman osan työstä asiakkaiden kotona (ja meilläkin työnkuva on laajin mahdollinen lh:lle).

Yhteistyössä