"Mitä ne muutkin ihmiset nyt sanovat..."

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onko väliä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onko väliä

Vieras
Tuli vain tällaistakin nyt mieleen, että on aika kiinnostavaa, miten moni sanoo, että ei pidä välittää muiden mielipiteistä, ja sitten he kuitenkin ovat itse aina kauhean varovaisia kaikessa; siis tyyliin "eihän nyt vaan kukaan tuttu nähnyt."

Ja kun kyse ei ole edes mistään vaarallisesta tai haitallisesta asiasta, vaan esimerkiksi jostain harrastuksesta. Esimerkiksi vielä pari vuotta sitten eräs ystäväni luki ja keräili innokkaasti sarjakuvia, mutta ei enää. Ja syynä lopettamiseen ei suinkaan ollut se, että hän olisi kyllästynyt, vaan se, että kuulemma "aikuisen ei ole soveliasta pitää sarjakuvista", ja että "mitä nyt tututkin ajattelisi hänestä, jos tietäisivät."

Eipä hän siitä sitten kovin paljon välittänytkään. Minusta kyllä ihmisten sanomisella on väliä, siis niiden minulle tärkeiden ihmisten ajatuksilla ja sanoilla siitä, mitä minä teen. Ei niin, että tekisin asiat heidän mielikseen, mutta on sillä väliä, mitä he ajattelevat.

Ja sinäkin olet muille se "muu":-)

Elämän täytyy sopeutua jotenkuten kulloinkin vallitsevaan tilanteeseen. Jos se "muu" määrää, eikai sille mitään voi? Jos mun lapset käskis kerätä mun kirjat pois, voisin sanoa, etteipä se asia sulle kuulu - paitsi jos asuisin heillä:-)

Mut siinä ne periaattetkin saattavat muuttua. Esim jos sillä tutulla loppui hyllytila?

Väitän, että jokainen normaali, tai edes suunnilleen normaali ihminen kyllä jollakin tasolla välittää siitä, mitä muut ajattelevat. Ainakin joidenkin asioiden suhteen.

Mulle on se ja sama, mitä mieltä joku muu on mun kodistani. Mä rakastan sitä...tai no, kyllähän aina parannettavaa löytyy, mutta noin niin kuin pääpiirteittän kotini on ihana. Viihdyn kodissani enemmän kuin hyvin ja nautin siellä olosta, sillä ympärilläni on kaikkea kaunista ja kivaa, josta nautin.

Aivan varmasti joku muu ihminen on sitä mieltä, että kotini on hirveä. Tai luultavasti jopa melko moni on sitä mieltä. Mutta koska itse tosiaan rakastan kotiani, en millään osaa ajatella asiaa niin, että jäisin pohtimaan sitä, että mitä jos joku ei tykkää...kun sitten ei vaan tykkää ja that´s it :D

Eli sellaiset asiat, joiden tiimoilta on täysin sujut itsensä kanssa, ovat asioita, joiden kohdalla ei ole niin MITÄÄN merkitystä sen suhteen, mitä mieltä joku muu siitä on.

Mutta ne asiat, joiden suhteen ihminen ei ole aivan 100% varma ja jonka "takana" voi olla vaikea seistä, ovatkin sitten jo vähän hankalampia juttuja. Ne ovat niitä asioita, joiden kohdalla sillä muiden mielipiteellä on merkitystä. Toisilla enemmän ja toisilla vähemmän, mutta kuitenkin on.

Omalla kohdallani tällainen asia on mm. oma painoni. Se kun ei ole aivan sitä, mitä sen olla toivoisin. Vähän hävettää ja tuo häpeä peilautuu siis muiden ihmisten kautta. En häpeä kulkea kotonani mieheni edessä alasti, mutta häpeän kulkea kadulla toppi ja shortsit päällä, koska "joku tuttu voi nähdä".

No, tuossa nyt tuli ehkä hieman karrikoitua, mutta ymmärtänet pointin :)

Väitän, että jokainen normaali, tai edes suunnilleen normaali ihminen kyllä jollakin tasolla välittää siitä, mitä muut ajattelevat. Ainakin joidenkin asioiden suhteen.

Mulle on se ja sama, mitä mieltä joku muu on mun kodistani. Mä rakastan sitä...tai no, kyllähän aina parannettavaa löytyy, mutta noin niin kuin pääpiirteittän kotini on ihana. Viihdyn kodissani enemmän kuin hyvin ja nautin siellä olosta, sillä ympärilläni on kaikkea kaunista ja kivaa, josta nautin.

Aivan varmasti joku muu ihminen on sitä mieltä, että kotini on hirveä. Tai luultavasti jopa melko moni on sitä mieltä. Mutta koska itse tosiaan rakastan kotiani, en millään osaa ajatella asiaa niin, että jäisin pohtimaan sitä, että mitä jos joku ei tykkää...kun sitten ei vaan tykkää ja that´s it :D

Eli sellaiset asiat, joiden tiimoilta on täysin sujut itsensä kanssa, ovat asioita, joiden kohdalla ei ole niin MITÄÄN merkitystä sen suhteen, mitä mieltä joku muu siitä on.

Mutta ne asiat, joiden suhteen ihminen ei ole aivan 100% varma ja jonka "takana" voi olla vaikea seistä, ovatkin sitten jo vähän hankalampia juttuja. Ne ovat niitä asioita, joiden kohdalla sillä muiden mielipiteellä on merkitystä. Toisilla enemmän ja toisilla vähemmän, mutta kuitenkin on.

Omalla kohdallani tällainen asia on mm. oma painoni. Se kun ei ole aivan sitä, mitä sen olla toivoisin. Vähän hävettää ja tuo häpeä peilautuu siis muiden ihmisten kautta. En häpeä kulkea kotonani mieheni edessä alasti, mutta häpeän kulkea kadulla toppi ja shortsit päällä, koska "joku tuttu voi nähdä".

No, tuossa nyt tuli ehkä hieman karrikoitua, mutta ymmärtänet pointin :)

Mites sulla muuten se painon pudotus meni? Pääsitkö tavoite painoon?

Mites sulla muuten se p:laugh:ainon pudotus meni? Pääsitkö tavoite painoon?

Mitäköhän niistä mun monesta painonpudostuskerrastani sä mahdat tarkoittaa? :laugh: :ashamed:

Jokunen aika sitten pudotin reilut 20 kiloa, mutta tavoitteeseen saakka en päässyt. Jäi vissiin tyyliin kolmesta kilosta kiinni tjtn.

Sitten pyöräytin tuon pikkumiehen ja otin siinä massaa kilon jos toisenkin. Tosin oli niitä kiloja tullut jokunen jo sitä ennenkin. Ellen nyt ihan väärin muista, niin alkuvuonna pudotin painoa taas reilut 11 kg. Ehkä. En tosiaan nyt ihan varmaksi muista. Niistä kuitenkin sitten otin 7 kiloa takaisin ja niitä olen tässä nyt sulattelemassa pois.

Mä en oikein tiedä, mikä mun tavoitteeni on. Mutta ei se tämä nykyinen vaakalukema aikanaan ole. En mä tiedä tulenko mä koskaan olemaan tavoitteessani, kun sitä mukaa kun hoikistun, se tavoitelukukin aina pienenee :O :D

Mutta 10 kg kun vielä lähtee lanteilta pois, niin sitten rupeaa olemaan melko hyvä. Riittääkö se? Aika näyttää :)

Mitäköhän niistä mun monesta painonpudostuskerrastani sä mahdat tarkoittaa? :laugh: :ashamed:

Jokunen aika sitten pudotin reilut 20 kiloa, mutta tavoitteeseen saakka en päässyt. Jäi vissiin tyyliin kolmesta kilosta kiinni tjtn.

Sitten pyöräytin tuon pikkumiehen ja otin siinä massaa kilon jos toisenkin. Tosin oli niitä kiloja tullut jokunen jo sitä ennenkin. Ellen nyt ihan väärin muista, niin alkuvuonna pudotin painoa taas reilut 11 kg. Ehkä. En tosiaan nyt ihan varmaksi muista. Niistä kuitenkin sitten otin 7 kiloa takaisin ja niitä olen tässä nyt sulattelemassa pois.

Mä en oikein tiedä, mikä mun tavoitteeni on. Mutta ei se tämä nykyinen vaakalukema aikanaan ole. En mä tiedä tulenko mä koskaan olemaan tavoitteessani, kun sitä mukaa kun hoikistun, se tavoitelukukin aina pienenee :O :D

Mutta 10 kg kun vielä lähtee lanteilta pois, niin sitten rupeaa olemaan melko hyvä. Riittääkö se? Aika näyttää :)

Sitä alkuvuoden pudotusta tarkotin.
Syöminen on niiiiiiiin kivaa :ashamed:

Sitä alkuvuoden pudotusta tarkotin.
Syöminen on niiiiiiiin kivaa :ashamed:

Silloin tosiaan lähti joku 11+ kg, ellen ihan väärin muista. Mutta tosiaan, 7 kg tuli takaisin ja nyt sitten tehdään duunia niiden eteen :)

Syöminen onkin kivaa. Ja eritoten herkkujen syöminen. Mutta se lopputulos...se onkin sitten vähän paskamaisempi :kieh: :D

Mulla on kyllä nyt tosi hyvä draivi päällä ja diettaaminen on taas ihan hirmu kivaa. On kiva huomata, miten maha pienenee (mahan turvitus laskee mulla aina ihan parissa päivässä) ja vaakalukema putoaa.
Ostin eilen (ihan sikarumat ja sikakalliit) kaiken maailman superturvatyynyt ja extrahypermegapanrannukset omaavat lenkkaritkin, jotta pääsisin taas aloittamaan lenkkeilyn. Eilen jo vähän niitä kävin kokeilemassa, mutta akillesjänteen tulehduksen vuoksi kävelyä pitäisi välttää, joten kävin tosiaan ihan vaan vähän :D

Ja kunhan kroppa muiltakin osin tulee taas kuntoon, niin aloitan vähän muutakin liikuntaa...syksyllä meinaan olla sen 10 kg kevyempi :)

Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat, ja ainakin itse pyrin välittämään siitä, mitä läheiseni ajattelevat, ja välttämään asioita, joiden tiedän loukkaavan heitä. (Tosin tiettyyn rajaan asti; en esimerkiksi ryhtynyt kasvissyöjäksi miellyttääkseni vakaumuksellista vegetaristiserkkuani)

Mutta tuossa omassa esimerkissäni (tuo sarjakuvien keräilijä siis), niin en edes oikeasti tiedä, että onko joku suoraan ylipäänsä arvostellut hänen harrastustaan ja muuta sellaista, vai onko vain kyse siitä,että hän kuvittelee ystäviensä ja tuttujensa alkavan halveksia häntä, mikäli he tietäisivät asiasta.

Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat, ja ainakin itse pyrin välittämään siitä, mitä läheiseni ajattelevat, ja välttämään asioita, joiden tiedän loukkaavan heitä. (Tosin tiettyyn rajaan asti; en esimerkiksi ryhtynyt kasvissyöjäksi miellyttääkseni vakaumuksellista vegetaristiserkkuani)

Mutta tuossa omassa esimerkissäni (tuo sarjakuvien keräilijä siis), niin en edes oikeasti tiedä, että onko joku suoraan ylipäänsä arvostellut hänen harrastustaan ja muuta sellaista, vai onko vain kyse siitä,että hän kuvittelee ystäviensä ja tuttujensa alkavan halveksia häntä, mikäli he tietäisivät asiasta.

Niin...en tiedä minkäkään, että mitä tarinan taustalla on.

Mutta selvästikään hän ei itse ole sitä mieltä, että on ihan jees, jos aikuinen diggaa sarjakuvista. Hassua, koska mun mielestäni se on ihan aidosti ihan yhtä jees, kuin olla aikuinen, joka katsoo vaikkapa simpsoneita. Tai vaikka nyplää pitsiä.

On normaalia ja tervettä välittää kanssaihmisten mielipiteistä. Epäsosiaaliset psykot, erakot, autistit ja muut kouluampujat eivät välitä.

On toki normaalia ottaa huomioon toisten mielipiteet, mutta itsestään epävarmat ihmiset toimivat muiden mielipiteiden mukaan. En ole psyko, kouluampuja enkä autisti, mutta muiden ihmisten mielipiteet tekemisistäni kiinnostavat lähinnä kuriositeetin tasolla.

Viimeksi muokattu:
On normaalia ja tervettä välittää kanssaihmisten mielipiteistä. Epäsosiaaliset psykot, erakot, autistit ja muut kouluampujat eivät välitä.

Hmm. Siis vaihdatko itse esimerkiksi harrastuksiasi, vaatteitasi tai mielipiteitäsi siksi, että joku sanoo niiden olevan hänen mielestään typeriä ja lapsellisia.

Ainakin minun mielestäni toisten ihmisten huomioonottaminen on eri asia kuin se, että hyppii joka asiassa muiden pillin mukaan

Yhteistyössä