Mitä nyt? Lapsen isä mahdollisesti vankilassa synnyksen aikaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elämä myrskyssä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28151651:
En ota kantaa itse tapaukseen mutta kiinnitinpähän vaan huomioni palstan kaksinaismoralismiin.
Kun täällä on joskus kysytty miten suhtautuisit lapsesi hyväksikäyttäjään niin suurin osa vastasi että tappaisi tämän omin käsin.
No, nyt on sitten vähän toinen ääni kellossa :whistle:

Oliko ap:n miehellä jo oma lapsi ennestään, johon joku kävi käsiksi?
En itse ymmärtänyt sitä ihan näin.

En ota kantaa itse tapaukseen mutta kiinnitinpähän vaan huomioni palstan kaksinaismoralismiin.
Kun täällä on joskus kysytty miten suhtautuisit lapsesi hyväksikäyttäjään niin suurin osa vastasi että tappaisi tämän omin käsin.

Erittäin hyvä kommentti !!!!

[QUOTE="vieras";28151671]Oliko ap:n miehellä jo oma lapsi ennestään, johon joku kävi käsiksi?
En itse ymmärtänyt sitä ihan näin.[/QUOTE]
En tarkoittanutkaan että että olisi ollut oma lapsi vaan viittasin tappamiseen yleensä ja sen hyväksymiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28151693:
En tarkoittanutkaan että että olisi ollut oma lapsi vaan viittasin tappamiseen yleensä ja sen hyväksymiseen.

Onhan siinä aikamoinen ero, onko se oma lapsi vain jonkun muun?

Ja miksi ihmeessä tappaminen olisi hyväksyttävää??

Samaa mietin...

En itse varmaan pystyisi ketään tappamaan mutta hyvin vaikea mun on tuomita ketään, joka ottaa hengiltä pedofiilin. Siinä on ihmislaji joka mun mielestä saisi kadota maan päältä.

Oli miten oli, en näe mitään järkeä muutenkaan paasata täällä ap:n miehen teon moraalista, tehty mikä tehty ja sen kanssa on nyt elettävä niin miehen, ap:n kuin lapsenkin. Hyvähän se täällä on huudella että lapsi ei isäänsä näkisi enää ikinä, todellisuudessa isällä on oikeus lapseensa ja lapsella isäänsä, enkä tiedä onko kenenkään etu edes muuhun pyrkiä. (olettaen että kyseessä on ns. normaali isä eikä pahoinpitelijä/päihteidenkäyttäjä tms)

Mutta tilanne on varmasti vaikea... lapsen isän elämäntilanne on vankilasta päästyäkin varmasti tyystin eri kuin nyt, ja lapset joutuvat (syyttään) kantamaan osansa isänsä teoista. Epäreilua sekin.

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="vieras";28149646]Itseasiassa mulle ei tule mieleen kuin lapsenhyväksikäyttö, siittä jäänyt joku tuttu tai sukulainen kiinni ja ap.n mies on listinyt sen jonkun porukan kanssa?:D[/QUOTE]

Ei naurata, ei murhaaja eikä se että tuntee ihmisiä jotka on valmiita ottamaan lain omiin käsiinsä ja tappamaan. Murha on aina väärin.

Jos tää tarina pedofiilin surmasta on tosi (ja jonain päivänä ihan lehdestä luettavissa), niin laitat tietysti kansalaiskeräyksen pystyyn ja tilinumeron julkiseksi. Lupaan heittää sulle ap kaksikymppiä lastenvaunuihin, enkä varmasti ole ainoa halukas. :)

Tiivistetysti omista kokemuksista kun veljeni vankilaan lähti kesällä. Tuomio 12 vuotta ja ensikertalaisena istuu puolet. Minulla hänen kaksi vanhinta lastansa. Kaksi nuorempaa asuvat äitinsä luona (eri äiti siis). Valvomaton perhetapaaminen kerran kuussa 2,5 tuntia kerrallaan. Pleksin läpi tapaamisia saisi 45min kerrallaan useammin mut en todellakaan lasten kanssa semmoiseen lähde. Nuorin syntyi vankilassaoloaikana eikä mahdollisuutta osallistua synnytykseen. Ei edes päästy puhelimella ilmoittamaan syntymästä vaan vankilassa käskettiin lähettämään kortti. Se on nopein tapa. Nämä käytännöt tutkintavankauden osalta, että saa nähä miten muuttuvat kun siirto tulee muutaman viikon sisällä.

ei sun mies oo paha, vaan teki pahan teon. ja sen takia kärsii yhteiskunnan asettaman tuomion rangaistuksen, eli istuu siellä vankilassa nyt. mut sun tehtävä on keskittyä omaan äitiyteesi ja lapsentuloon, laitatte teidän elämän järjestykseen. sä et nyt voi tehdä miehesi tai hänen isyyden eteen mitään, mut lapsestasi oot vastuussa, hänen elämästään ja hyvinvoinnistaan. eli etsi teille nyt hyvä tukiverkosto, eli perhettä ja ystäviä, tai neuvolasta. sun miehes voi tunnustaa isyyden myös vankilasta ja on sitten virallinen isä, saa tapaamiset. kaikki menee hyvin, älä pelkää! Siunausta!

Sama tuli mieleen.

Itse olen yleensä ollut näissä pedofiili tms-keskusteluissa sitä maltillisempaa kantaa kun en ole ollut ketään tappamassa, en kannata kuolemanrangaistusta enkä edes ole vehkeitä irti repimässä. Siinä saa jo kuulla olevansa päähänsilittelijä ja suurinpiirtein kannattamassa pedofiliaa.

Eli en ole tässäkään ap:n miehen tekoa hyväksymässä mutta ehkä yllätyksekseni voin jopa ymmärtää hänen motiovejaan paremmin kuin joku joka itse olisi tilanteeseen joutuessaan (oman tai läheisen lapsen hyväksikäyttö) valmis samaan tekoon - ainakin jos palstan kirjoituksiin on luottamista. Omituista.

Aapeen tilanteeseen kommentoimatta, mutta ihan oikeasti kuinka moni soittas vaan tyynesti poliisin paikalle jos sais jonkun kiinni oman lapsensa raiskaamisesta./hyväksikäytöstä? Minä luulen, että jos mulla ois kättä pidempää niin heilahtas. Juu ja en oo eläessäni ketään pieksänyt, ollut tappelussa tai muutakaan vastaavaa. Olen sitä mieltä, että aika isolle osalle ihmisiä saattaisi jossain tilanteessa tulla sellainen äkkiraivo, että pystys toisen hengiltä ottaa. Mulle on kalan tappaminen vaikeeta ja viime kesänä tulin siihen tulokseen, että ei musta oo laittamaan matoa koukkuun. Silti olen aika varma, että jossain ääritilanteessa minusta saattaisi tulla tappaja.

• Tykkää
Reactions: Rockwood ja moekoe
[QUOTE="Vieraana";28153256]Ei naurata, ei murhaaja eikä se että tuntee ihmisiä jotka on valmiita ottamaan lain omiin käsiinsä ja tappamaan. Murha on aina väärin.[/QUOTE]

Onko se sitten oikein, kun lapsen elämä pilataan pysyvästi, aikuisten mielihalujen tyydyttämiseksi? Tai niin kuin jotkut paskaläjät väittää kuuluvansa seksuaalivähemmistöön ja heitä pitäisi ymmärtää? Tai se yksi idiootti tälläkin palstalla joka vaan vähän rakastelee lapsia, eikä nää siinä mitää pahaa?:mad:

Liian pienet tuomiot on suomessa pedareille, ymmärän hyvin jos jollain kilahtaa, ja ottaa lain omiin käsiin! Kuolemantuomiot takaisin suomen lakiin, sillä niistä päästäisiin!

Alkuperäinen kirjoittaja elämä myrskyssä;28149548:
Lapseen kohdistunut rikos(muun ihmisen tekemä), osaltaan vaikutti suuresti siihen että mieheni syyllistyi/ osallistui henkirikoksen tekemiseen. Mutta ei siitä sen enempää, tehty mikä tehty. Haluan nyt vain tietää miten saan lapsesta kasvatettua edes suurinpiirtein normaalin tässä järjettömässä tilanteessa. Mies on nyt siellä vangittuna ja pysyy, lapsen oikeuksia isäänsä tässä yritän selvittää.

En halua moralisoida, taakkasi on raskas kantaa.
Mutta ei liene kyseessä kuitenkaan vahinko tms jos epäilet, että elinkautisen saa, joten harkittu teko siis. Toivottavasti lapsesi saa oppi tuntemaan isänsä ja hänen parhaat puolensa, vaikeasta tilanteesta huolimatta.

Voimia ap:lle. Tilanne on todella kamala, ja täysin syyttä on ap siihen joutunut. Toivottavasti raha-asiat järjestyy.

Pedofiilius on hirveintä mitä tiedän, mutta en ikinä pystyisi silti tappamaan/pahoipitelemään ketään. Enkä haluaisi olla tekemisissä henkilön kanssa, joka pystyisi suunnitelmalliseen henkirikokseen, vaikka kyseessä olisi oma vanhempani, sisarukseni tai mieheni. Tämä siksi, ettei luotto henkilöön ikinä palaisi.

Viime päivät ovat olleet aika raskaita.

On miehen ja oman perheen kanssa järjestelty raha-asioita. Muutama seuraava kuukausi tulee menemään joten kuten. En usko, että pystyn töihin vähään aikaan, vaikka omat tunteet ovatkin jo hieman rauhoittuneet. En voinut koskaan kuvitella olevani tällaisessa tilanteessa, en ymmärrä miten kukaan tavallinen ihminen voisi. Miehen, omat ja yhteiset ystävät ovat olleet tukena tavalla jota en myöskään voinut koskaan kuvitella. Vaikka tilanne on mikä on, olen onnellinen että ympärillä ihmisiä joiden tiedän huolehtivan minusta jos en itse jaksa.

Yhteistyössä