Mitä olet tänään tehnyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
7.30: herätys ja aamutee
8-9: töitä koneella
9-10: luin kirjaa
10.30: aamupala
11-13: töitä koneella

Tarkoituksena vielä tehdä lisää töitä, pestä pyykkiä, siivota, käydä kaupassa, laittaa ruoka jne.

Kotitöitä (petausta, imurointia, diasporassa olevien tavaroiden ohjausta takaisin kotikonnuilleen jne) ja pyykkäystä.
Kaksi nuorinta lapsenlapsista hoidossa tämän päivän, joten heidän (ja oman kahden nuorimman) kanssa touhuamista.
Lounaaksi sushia ja seurustelua vanhemman naapuripariskunnan kanssa.

Nyt olisi vuorossa jokunen tovi oikeuden filosofiaa.
Lähinnä Tuomas Akvinolaisen oikeuskäsityksistä.

Enimmäkseen olen sateen lannistamana kyhjöttänyt koneella, välillä käynyt lapsen kanssa pelailemassa muistipeliä, rakentelemassa legoilla, tekemässä ruokaa ja siivoamassa keittiön. Kohta vielä pyykinpesua, eskarilainenkin tuli juuri kotiin eli lapsilla riittää keskenään leikkiä tän iltapäivän ajan, kunnes on taas ruoka-aika :) Vähän kehnonlaisesti olen käynnistynyt tänään, jospa sitä huomenna olisin taas reippaampi!

Lähinnä nukkunut ja ollu vaan. Kipeenä ollaan koko sakki, lapset ja mies kans kotona. Yöllä ei oikeen saanu nukuttua kun porukka yski ja pyöri..
Pitäs kohta jaksaa kaupalla käydä.

Lähinnä vaan oleillu. Tehny vaan ne pakolliset, ruokkinu lapset ja siivonnu keittiön. Olen haaveillu koko päivän päikkäreistä, mutten taida ehtiä niitä ottaa. Koko viikon on taas nukuttu pienissä pätkissä ku lapset on valvottanu. Töihin pitäs illalla jaksaa silti lähtä|O

No vienyt ja hakenut esikoisen eskarista, käynyt viemässä miehelle töihin puhelimen jonka hän unohti, samalla reissulla meni labraan näyte...sit oltiin tunti puistossa pienemmän kanssa ja syötiin. Kuntsikkaan polkasin parikytminsaa ja pullataikina on kohoamassa. Seuraavaksi otan torkut :D

Nousin ylös 6.30, suin naaman(hiukset siis), söin aamupalan ja puin päälle. Herätin lapset, puin pienimmän ja vien heidät hoitoon. Olin oppitunneilla 8-11.20 ja tein siinä ohessa yhden tentin pois. Kävin syömässä koululla. Tulin kotiin, luin sähköpostit ja hain sairastavan koululaisen läksyt. Pistin kahvin tippumaan ja avasin palstan.

Aamulla kävin tutustumassa yhden luokan toimintaan steinerkoulussa, sitten menin tutustumaan tulevaan työssäoppimispaikkaan ja sieltä tulin kotiin.. :) Nyt yritän syödä, ehkä vähän torkahtaakin ja odottelen että voi mennä hakemaan lapset päiväkodista.

Silitin verhot ja ripustin ikkunaan, perkkasin puolukoita, ne oottaa nyt iltaa et meen äitin survimella ne survoon (ku ei ittellä ole :)) leikin tytön kanssa pihalla, tein ruuan, "luin" uuden IKEAn kuvaston, yritin järkätä meijän reissussa olleita tavaroita (remontin jäliltä). Sitten kyllästyin ja tulin koneelle..

Hitsi nyt huomaa, että oon vähän ollu ahkera tänään.. Tai sitten tyttö vaan anto tehhä tavallista enemmän :)

puol 8 herättiin. tehtiin aamutouhut: 1,5v vaipanvaihto, 3v pissalla käynti, sit aamupala, vaatteet päälle.. tällä välin minä kerkesin laittaa tiskit, pedata pedit ja laittaa pyykit koneeseen. aamupalan jälkeen hetki leikkiä jonka jälkeen käytiin ulkona vesisateessa juoksentelemassa. jossain välissä viskasin pyykit kuivausrumpuun. kymmenen maita tultiin sisään ja yhdentoista aikaan lämmitin lapsille eilisen ruuan jämiä, sit vessatukset taas ja lelujen raivaus, luettiin satu ja sit lapset päiväunille. nyt äippä istuu koneella ja oottaa et lapset herää.. :)

Heräiltiin pojan kanssa 9.30, aamupesut ja syötiin rauhassa aamupala. Laitettiin tavaroita kirpparipussiin ja nyt poika nukkuu päiväunia ja minä palstailen. Mies tulee pian kotiin. Tuntuu, että tänään on hyvä päivä!

Mä en oo tänään tehnyt oikeastaan mitään. Tiskikoneen latasin ja laitoin käyntiin. Siivosin leluja pois jaloista kuljeksimasta. Lounaan väsäsin ja laitoin kuopuksen päikkäreille. Kohta keitän kahvit. Illemmalla vesijumppaan ja syömään.

Yhteistyössä