Mitä olisit vieraana mieltä näistä tarjottavista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HuonoEmäntä??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä söisin mielelläni perunasalaattia valkosipulipatongin ja atrian a-nakkien kera. Unohtamatta juomapuolta.
Toiselle päivää se pitsa kävisi hyvin, harva kai siitä pahaa osaa tehdä.
Einekset käyvät ihan hyvin, tai oikeastaan mun kammotus olis itse väännetty perunasalaatti. Patongin mä itse tykkään tehdä itse kun ei kaupasta enää saa hyvää.

[QUOTE="vieras";28394669]Luultavasti suuri osa vastaajista kokisi jäävänsä noilla eväillä nälkäiseksi, kuten minäkin.[/QUOTE]

jos on paria tuntia ennen trjoilua syöty?

[QUOTE="vieras";28394914]No kaikki ei pihtaile ruuan tarjoamisessa samoin kuin sinä, jonka mielestä hädintuskin oman perheen jäsenet saavat ruokaa syödäkseen (ja tuskin tarpeeksi sitäkään). Yleensä lapset sitäpaitsi syövät iltapalan, toisin kuin teillä, tietenkään :)[/QUOTE]
kyllä meilä syödään iltpaa, mutta tuo mitä ap tarjoilee menisi kyllä ihan ilataplasta.

[QUOTE="vieras";28394953]Kyllä, jäisin nälkäiseksi. Kenties toisin kuin sinun iltasi, minun vappuaattoiltani jatkuu hyvässä seurassa aamuyön pikkutunneille saakka joten eväät saavat olla reilusti tuhdimmat - sillä sitten taas ei ole merkitystä ovatko ne eväät einestä vai itse tehtyä.[/QUOTE]

Meillä ei valvota , eihjän siinä ole kuin yksi vapaapäivä, jote en haluaisi ainakaan itse käyttää pelkkään nukkumiseen.

Tee yhdessä naisvieraasi kanssa pari pell pitsaa ja salaattia.
Yhdessä siivoatte jäljet.
Seuraavana päivänä kinkkukiusaus uuniin vaik sit valmiista potuista.
Teette taas salaattia.

Kahvilla munkkeja.

Muista varata vieraille leipiä ja juustoa ja kinkkua riittävästi.
Lapsille jogurttia ja hedelmiä.

[QUOTE="vieras";28395009]Tekstistä päätellen on tainnut tulla nautittua nestemäistä "iltpaa" :D[/QUOTE]

Aika tietämätön taidat olla.. Alko ainoa asia mikä aiheuttaa kirjoitusvirheitä?

Itse olen myös huono kokki. Itseasiassa vihaan leipomista ja ruuanlaittoa. Jos mä haluan nähdä ystäviäni niin en ala sen takia mitään leipomaan. Hyvin niille on pakastepullat kahvin kans kelvanneet. Kaikki mun tutut tietää etten viihdy keittiössä. Jotkut vieraat ovat kokanneet itse, siis sellaset jotka tykkää ko. puuhasta :)

Alkuperäinen kirjoittaja määä;28394844:
Mä söisin mielelläni perunasalaattia valkosipulipatongin ja atrian a-nakkien kera. Unohtamatta juomapuolta.
Toiselle päivää se pitsa kävisi hyvin, harva kai siitä pahaa osaa tehdä.
Einekset käyvät ihan hyvin, tai oikeastaan mun kammotus olis itse väännetty perunasalaatti. Patongin mä itse tykkään tehdä itse kun ei kaupasta enää saa hyvää.

Musta ne paistovalmiit on hyviä :ashamed:

Samaa mieltä kuin moni muu. Jos on syönyt jo ruuan, napsteltavat ovat ihan tarpeeksi. Muutenkin kuulosti tarjottavat
Ihan hyviltä, ja mielelläni osallistuisin moisiin bileisiin. Enkä haluaisi että illan emäntä tai isäntä joutuisi kauheasti stressaamaan tarjottavien kanssa.

Jos kukaan aikuinen ei ranskalaisia perunoita syö, olen kai nähnyt harhoja hampurilaispaikoissa. Hyvin ne näyttävät aikusen kitaankin uppoavan hampurilaisten kylkiäisenä.. paitsi, niin, eihän kukaan koskaan syö toki hampurilaisiakaan..

Itse laittaisin varmaan noitten patonkien kylkiäisiksi jotakin salaattia. Ja jos seuraavana päivänä on tarjolla ranskalaisia, voisin samalla uunin lämmityksellä laittaa uuniin vaikka jonkun pakastegratiinin tai uunivihanneksia. Ihan näppäriä, nopeita ja kohtalaisen maukkaitakin..

( siis jos halutaan vaivatonta tarjoiltavaa, itsekin suosin sellaista välillä)

Alkuperäinen kirjoittaja HuonoEmäntä??;28394014:
Meille on tulossa vappuaattona vieraita (ovat yötä) eli olisi sitten kestitystä tiedossa. En vain jaksa kokkailla/nähdä kauheasti vaivaa. Huominen päivä menee kodin kuntoon puunaamisessa ja sunnuntaina on kiva viettää mukavaa aikaa lastenkin kanssa. Ja tässä on vielä työpäiviäkin edessä ennen vappua.

Mitä olisitte mieltä näin "valmis"ruoasta vappuvieraana (eli tulossa perhe, jossa pieniä lapsia ja meillä on myös lapset 3 ja 7):

-vappuaattona patonkia, levitteitä, porkkanaa, kurkkua, kukkakaalia, sipsejä ja dippiä. Keksejä ja viinirypäleitä.

-vappupäivänä ruoaksi valmislihapullia, nakkeja, ranskalaisia.Sitten teen salaatin, johon laitan lisukkeeksi vielä makaronia ja papuja.

- pakastemunkkeja ajattelin paistaa ja tarjota hedelmäsalaattia kahvin kanssa.

jos tykkää olla aaton nälissään ja vappupäivnä tykkää syödä eineksiä, niin ok.

Meillä ainakin olisi lähes selviö että seuraavan päivän lounas kokattaisiin yhteistuumin. Luultavasti soittelisimme edellisenä päivänä tai 2 päivää ennen että mitäs huvittaisi tehdä ja syödä vappupäivänä, niin osattaisiin ostaa tarvikkeet. Yhdessä kokkaaminen ei tunnu työltä ollenkaan vaan mukavalta yhdessäololta. Ja jos välttämättä haluaa esim lihapullia ja ranskalaisia, niin siinä ihan huomaamatta vääntyisi itsetehdyt kummatkin (tai uunissa peruna-juures-sienipaistos tai gratiini, vaatii vähän pilkkomista, ei paljon muuta...)

Hyvä puoli noissa on, että tietää ainakin että kukaan ei tule teille ruoan takia vaan seuran. siis "ruoan",koska eineslihapullia olen syönyt varmaan peruskoulussa viimeksi ja tuskin niissä on ruokaa... ja aattona kun valvotaan niin pelkkiä kylmiä raakoja kasviksia kun ulkonakin on tosi kylmä....

Kylläpä onkin tullut paljon vastauksia ja kommentteja ketjuun. Hyvä niin, että on herättänyt keskustelua. Tuo kyllä yllätti, että ihmiset odottavat kyläreissun tarjottavista noin paljon. Minä kun en ainakaan odota jos menen työssäkäyvän lapsiperheen luokse vierailulle. Ja tämä ystäväperhe on tulossa meille yökylään, kyllä minä uskon, että hyvää seuraa enemmänkin odottavat kuin mitään gourmet-tarjoilua. Useimmat palstan ihmiset minun pitäisi varmaankin ohjata ravintolaan syömään, kun tavisruoka saisi heidät yökkäilemään :-)
Ajattelin siis vähän muokata illan tarjottavia:

-vappuaattona itsetehtyä suolaista piirakkaa, patonkia, levitteitä, juustolautanen, porkkanaa, kurkkua, kukkakaalia, sipsejä ja dippiä. Keksejä, karkkia ja viinirypäleitä. (Lapset syö iltapalaksi puuroa eli sitä kyllä heille keitän, en maininnut asiaa tässä. Ja ehkä napostelevat tuosta jotain.)

-vappupäivänä ruoaksi broilerin fileepihvejä, nakkeja, ranskalaisia. Sitten teen ruokaisan salaatin. Voisin ostaa vaikka kaupan perunasalaatin ja italiansalaatin. Tähän vielä patongit ja levitteet lisäksi

- kahvin kanssa pakastemunkkeja, keksejä ja jäätelöä.

Jokos nyt näyttää paremmalta?

Joku kysyi, että mitä ruokaa minun perheeni syö vappuaattona. Teen tänään ison lihakeiton ja makaronilaatikon eli näitä syömme tänään, huomenna ja tiistaina. Minä kun käyn töissä ja kotona yleensä klo 16.30-17.30 eli ei kauheasti jää aikaa kokkailuun.

Alkuperäinen kirjoittaja HuonoEmäntä??;28395798:
Kylläpä onkin tullut paljon vastauksia ja kommentteja ketjuun. Hyvä niin, että on herättänyt keskustelua. Tuo kyllä yllätti, että ihmiset odottavat kyläreissun tarjottavista noin paljon. Minä kun en ainakaan odota jos menen työssäkäyvän lapsiperheen luokse vierailulle. Ja tämä ystäväperhe on tulossa meille yökylään, kyllä minä uskon, että hyvää seuraa enemmänkin odottavat kuin mitään gourmet-tarjoilua. Useimmat palstan ihmiset minun pitäisi varmaankin ohjata ravintolaan syömään, kun tavisruoka saisi heidät yökkäilemään :-)
Ajattelin siis vähän muokata illan tarjottavia:

-vappuaattona itsetehtyä suolaista piirakkaa, patonkia, levitteitä, juustolautanen, porkkanaa, kurkkua, kukkakaalia, sipsejä ja dippiä. Keksejä, karkkia ja viinirypäleitä. (Lapset syö iltapalaksi puuroa eli sitä kyllä heille keitän, en maininnut asiaa tässä. Ja ehkä napostelevat tuosta jotain.)

-vappupäivänä ruoaksi broilerin fileepihvejä, nakkeja, ranskalaisia. Sitten teen ruokaisan salaatin. Voisin ostaa vaikka kaupan perunasalaatin ja italiansalaatin. Tähän vielä patongit ja levitteet lisäksi

- kahvin kanssa pakastemunkkeja, keksejä ja jäätelöä.

Jokos nyt näyttää paremmalta?

Joku kysyi, että mitä ruokaa minun perheeni syö vappuaattona. Teen tänään ison lihakeiton ja makaronilaatikon eli näitä syömme tänään, huomenna ja tiistaina. Minä kun käyn töissä ja kotona yleensä klo 16.30-17.30 eli ei kauheasti jää aikaa kokkailuun.

Nyt kuulostaa oikein hyvältä. Saanko minäkin tulla teille kylään? ;)

Yhteistyössä