Mitä on sinun mielestäsi pitkä imetys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 7kk äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
7

7kk äiti

Vieras
Tuolla toisella palstalla oli keskustelua pitkästä imetyksestä. Siellä monet olivat sitä mieltä, että vuoden imetys on pitkä imetys, ja ihmeteltiin, miksi ihmiset haluavat imettää niin isoa lasta. Minusta tämä kuulostaa aika erikoiselta, kun Suomessa kumminkin suositellaan imetystä vuoden ikään.. Ja jos imetys sujuu, miksi sitä lopettamaan ja ostamaan korviketta, eihän sekään ilmaista ole... Mutta siis, onko oikeasti harvinaista imettää lasta vuoden ikään saakka?? Aidosti ihmettelen asiaa, en halua tästä mitään riitaa.

Jos likan imetys olisi onnistunut, niin olisin pyrkinyt siihen vuoden kestävään imetykseen. Sitten olisi saanut siirtyä suoraan äidinmaidosta tavalliseen maitoon eikä olisi tarvinnut korviketta. Eli mun mielestä tuo vuosi on ihan normaali imetyksen kesto, onhan pidempiäkin.

Mä olen vähän myös niillä linjoilla että se raja menee yhdessä vuodessa. Mutta olen toki valmis myöntämään että sehän ei mulle kuulu pätkääkään miten kauan tai vähän aikaa kukakin imettää.

Mä olisin halunnut imettää väh.8-9kk mutta ei sit onnistunu.Ja mun mielestä se olis ollu sellanen normaali aika.Pitkä imetys olis ehkä reilusti yli vuoden, lähemmäs kahta vuotta ja siitä sit viä yli...tosi vaikee sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
siksi ku on nii iso että vois juoda kupistakin =) . mulla on semmoinen tunne että kävelijä on jo liian iso roikkumaan tississä.

Niin, no meidän kävelijä on 10kk ja ihan sopiva mun tissille =)

ihan mielenkiinnosta kyselen, että nää jotka vastas 6kk niin aatteletteko ihan tosissaan jos joku imettää 7kk ikäistä lasta että onpas se imettänyt pitkään?!

Harvemmin osallistun näihin imetyskeskusteluihin, mutta tää oli musta ihan mielenkiintonen ketju... hauska nähdä mitä ihmiset pitää pitkänä imetyksenä! :)

Ja eihän tässä yhtään ollu kyse siitä miten pitkään kukakin on imettänyt...

Yhteistyössä