Mitä parisuhteessa tulee sietää? Missä menee raja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyllästynyt"

Vieras
Pahoittelen pitkää viestiä...Se lukee, ken jaksaa :)

Meidän parisuhteessamme on varmaan kaikki rajat ylitetty jo moneen kertaan. Enpä olisi kymmenen vuotta sitten uskonut, mitä kaikkea tulen mieheltä sietämään. Nyt on kuitenkin tullut minullakin raja vastaan. Mitä veikkaatte, tuleeko tähän vieläkään muutosta?

Mieheni on aina ollut naistenmies. Kun aloimme seurustella, tajusin asian kyllä. Samalla kuitenkin ajattelin, että hänessä on niin paljon muuta hyvää, niin paljon kaikkea sitä, mitä mieheltä haluan, että katsotaan nyt, mitä tästä tulee. Uskoin, että kyllä ihminen tajuaa oman parhaansa, jos ja kun minun kanssani haluaa olla. Ensimmäiset viisi vuotta parisuhteesta oli yhtä vääntöä ja riitaa. Myös suurta rakkautta, intohimoa, todella ihanaa yhdessäoloa ja paljon kaikkea kaunista. Ennen kuin monen vuoden seurustelun jälkeen menimme naimisiin, kävimme pitkälliset keskustelut, mies myönsi monia tekosiaan, kävimme niitä läpi ja päätimme aloittaa puhtaalta pöydältä. Halusimme olla yhdessä, ja mies tiesi, että entinen elämä on jätettävä, jotta uusi voisi alkaa.

Nyt olemme olleet 5 vuotta naimisissa. Mies ei ole pettänyt minua, on rauhoittunut kaikella tapaa ja ollut hyvä aviomies. Lapsiakin olemme saaneet, ja ja hän on omistautunut, rakastava ja ihana isä heille. Hän osoittaa rakkauttaan monin tavoin ihan päivittäin ja tiedän, että hän haluaa olla minun kanssani. Luotan täysin siihen, että hän ei koskaan minua jätä. Mutta...muita naisia hän ei vaan ole pystynyt jättämään. Siis sitä pientä flirttiä, yhteydenpitoa vanhojen hoitojen kanssa, chattaamista - kaikkea tätä, millä mies pönkittää omaa itsetuntoaan/miehisyyttään. Hänen mielestään minun pitää luottaa siihen, että se on vain harmitonta huvia ja ajanvietettä ja ymmärtää, että hänen pitää miehenä testata omaa viehätysvoimaansa eikä siinä ole mitään sen enempää. Tuntuu, että hän ajattelee tämän olevan ainoa keino, jolla hän voi pysyä uskollisena. Siis, että jotain vipinää pitää kuitenkin olla.

Minun mielestäni normaalin itsetunnon omaavalla aikuisella miehellä ei pitäisi olla mitään tarvetta tuollaiseen. Eikä normaalin itsetunnon omaavan aikuisen naisen tarvitse parisuhteessaan tuollaista ymmärtää tai sietää. Varsinkaan silloin, kun yhteinen historia on mitä on. Minulla ei ole mitään toleranssia tuollaisten asioiden suhteen enää, ja minua loukkaa aivan h--vetisti se, että mies ei sitä tajua. Olen hänelle sanonut lukemattomia kertoja, että anteeksi voi antaa, muttei unohtaa. Siksi meidän suhteemme ei koskaan voi olla ihan samanlainen kuin se olisi ilman sitä kaikkea, mitä on ennen tapahtunut.

Eilen katsoin miehen puhelimen läpi todella pitkästä aikaa. Katsoin, koska tuli sellainen olo, että oli pakko. Olen miehelle sanonut, että teen sitä niin kauan, kunnes saan mielenrauhan ja varmuuden. Siellä oli viesti vanhalta hoidolta, jossa nainen pyytää miestä käymään. En tiedä, onko mies tarttunut syöttiin. Uskoisin, että ei, mutta sillä ei oikeastaan ole edes väliä. Tärkeintä tässä on se, että mies siis edelleen pitää naiseen yhteyttä. Samoin siellä oli alastonkuva (!!) toiselta entiseltä hoidolta (joka nykyään asuu tuhannen kilsan päässä), jossa oli viestinä jotain tyyliin: "Kunhan kiusaan. Hauskaa kesää sulle ;) ) Viesti oli kesäkuulta. Siis j---uta! Ja tämän viestin mieheni oli sitten päättänyt säästää :( Tämän samaisen naisen kanssa olen ollut sähköpostitse yhteydessä vuosia sitten, kun viimeksi hänen nimensä jostain bongasin. Hän yritti silloin Fb:ssa saada miestäni tulemaan häntä tapaamaan. Pyysin mitä ystävällisemmin jättämään meidät rauhaan ja pyysin kunnioittamaan avioliittoani ja lasteni perhettä. Nainen on itsekin tahollaan naimisissa ja äiti. Ja nyt hän siis lähettelee miehelleni alastonkuvia. Jepjep.

Kirjoitin pitkän sähköpostin miehelleni aamulla. Sanoin h y v i n selkein sanoin, että jos hän ei pysty elämään ilman muita naisia, saa elää sitten ilman minua. Että pallo on nyt hänellä. Kerroin, etten aio tästä asiasta keskustella hänen kanssaan enää kertaakaan. Jos hän ei pysty lopettamaan tätä vehtaamistaan, minä vain yksinkertaisesti lähden kävelemään enkä aio häntä enää uhkailla tai varoitella, en kertaakaan. Kehotin hakemaan apua ammattiauttajalta, jos muu ei auta.

Mitäs sanotte? Tällä hetkellä fiilis on sellainen, että tekisi mieli lähteä samantien. Ajattelin kuitenkin, että annan hänelle nyt viikon aikaa. Katson, ottaako asian itse puheeksi, hakeeko apua vai mitä tekee. Jos mitään ei tapahdu ja chattailu yms. jatkuu, lähden joku päivä lasten kanssa, kun hän on töissä.

Mä menetin 10 v. elämästä tuollaisen sian kanssa. Itsetuntoni romahti ja kärsin masennuksesta. Olisinpa päässyt ajoissa eroon.

Antaisin samalla mitalla takaisin, palkkaisin jonkun komean uroksen mua liehittelemään ;)

Emmätiiä.

Tiesit, mitä saat, ja otit silti.

Joko hyväksyt tilanteen ja miehesi sellaisena kuin hän on (ja on aina ollut), tai jos et pysty siihen/halua sitä tehdä niin eroat.

Mutta lienee aika selvää, ettei miehesi muutu. Pisteet miehelle siitä, että ei ole edes yrittänyt esittää muuta kuin on.

Ja mä luulen, että sua on kyllä myös petetty.

[QUOTE="vaimo";27163137]Minä sinuna lähtisin. Sinua on taatusti myös petetty ihan fyysisesti selän takana, vaikka muuta väitettäisiin. Miksi haaskaisit elämäsi tuollaiseen?[/QUOTE]

Niinpä. En todellakaan tiedä, miksi.

Et varoita? Juurihan kirjoitit postia... ei se lopu, korkeintaan sen jälkeen kun olet tosiaan näyttänyt mitä tapahtuu eli mies asuu itsenäisesti jätettynä muutaman kuukauden, huom vähintään kuukausia, päivät eivät riitä, siitä saattaa jotain oppia tai sitten menee ensimmäisenä hetkenä johonkin suruaan purkamaan, vaikkapa nyt sitten sinne 1000 km päähän.

Minä olisin jo varmaan lähtenyt. Mies on jo saanut tilaisuuksia parantaa tapansa, mutta ei siihen ilmeisesti kykene/halua. Itsekunnioitus ois hyvä säilyttää.

Et minusta vaadi liikoja, mutta miehelle voi olla vaikea tehdä muutosta kun on saanut jatkaa tuollaista käyttäytymistä jo niin pitkään. Voisikohan joku pariterapia jeesata siinä mielessä, että mies ymmärtäisi paremmin miten typerästi toimii? Kuulostaa vähän karulta jos et enää halua edes keskustella asiasta (parisuhteen kannalta). Luultavasti itse tuossa tilanteessa harkitsisin kyllä vakavasti jo eroamista.. en kokisi, että noin käyttäytyvä mies kunnioittaa minua tippaakaan.

Emmätiiä.

Joko hyväksyt tilanteen ja miehesi sellaisena kuin hän on (ja on aina ollut), tai jos et pysty siihen/halua sitä tehdä niin eroat.

Mutta lienee aika selvää, ettei miehesi muutu. Pisteet miehelle siitä, että ei ole edes yrittänyt esittää muuta kuin on.

En usko, että on pettäny minua nyt tämän naimisissaolon aikana. Tunnen hänet niin hyvin, ja olen aiemmin tiennyt joka kerta, kun on niin tehnyt. Ja aina on lopulta selvinnyt, että olen ollut oikeassa, kun olen jotain epäillyt.

Olen oikeasti ollut niin idiootti, että olen luullut tuon toiminnan olevan tahdosta kiinni. Että voi lopettaa, jos haluaa. Ilmeisesti ei kuitenkaan voi. Tiedän, ettei hän halua meitä menettää, mutta jos me emme ole tarpeeksi hyvä syy lopettaa, niin sitten ei voi mitään. En aio jatkaa enää. Kai tarvittiin 10 vuotta ennen kuin meni minullakin jakeluun.

Mun mielestä raja on ylitetty siinä vaiheessa, kun toinen osapuoli ei ole "tosissaan". Ei enää miellytetä toista, kunnioiteta ja jos toinen joutuu tekemään vain kaiken työn suhteen eteen. Siinä vaiheessa voidaan sanoa että kannattaa lähteä kävelemään. Kummankin pitää ajaa toisen parasta suhteessa ja yrittää saadaa asiat toimimaan.

Emmätiiä.

Luulo ei ole tieodn väärti, etkö osaa olla ystävällinen? Sattuuko omaan sisimpään noin paljon?

[QUOTE="vieras";27163181]Et minusta vaadi liikoja, mutta miehelle voi olla vaikea tehdä muutosta kun on saanut jatkaa tuollaista käyttäytymistä jo niin pitkään. Voisikohan joku pariterapia jeesata siinä mielessä, että mies ymmärtäisi paremmin miten typerästi toimii? Kuulostaa vähän karulta jos et enää halua edes keskustella asiasta (parisuhteen kannalta). Luultavasti itse tuossa tilanteessa harkitsisin kyllä vakavasti jo eroamista.. en kokisi, että noin käyttäytyvä mies kunnioittaa minua tippaakaan.[/QUOTE]

Sitä tarkotin sillä, etten aio enää keskustella, että en siis aio enää neuvotella tästä. En tee kompromisseja enkä myönnytyksiä. Olen tehnyt toiveeni hänelle erittäin selväksi jo vuosia sitten.

[QUOTE="kyllästynyt";27163191]En usko, että on pettäny minua nyt tämän naimisissaolon aikana. Tunnen hänet niin hyvin, ja olen aiemmin tiennyt joka kerta, kun on niin tehnyt. Ja aina on lopulta selvinnyt, että olen ollut oikeassa, kun olen jotain epäillyt.

Olen oikeasti ollut niin idiootti, että olen luullut tuon toiminnan olevan tahdosta kiinni. Että voi lopettaa, jos haluaa. Ilmeisesti ei kuitenkaan voi. Tiedän, ettei hän halua meitä menettää, mutta jos me emme ole tarpeeksi hyvä syy lopettaa, niin sitten ei voi mitään. En aio jatkaa enää. Kai tarvittiin 10 vuotta ennen kuin meni minullakin jakeluun.[/QUOTE]
Kaikkeen voi jäädä koukkuun. Ihan taatusti myös siihen ns. kielletyn hedelmän tunteeseen.

Ja mä uskon, että mies kyllä rakastaa sua ja lapsianne. Rakkaus ei vaan hänen kohdallaan poissulje sitä, etteikö voisi hakea hiukan jännitystä myös muualta.

Et sä tyhmä ole...sä olet varmaan vaan kasvanut yhteisten vuosienne aikana enemmän kuin miehesi. Ja mun mielestä tärkein kysymys on se, mitä SINÄ haluat ja mitä sinä jaksat. Miehen yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista mahdollista lupausta on tavallaan merkityksettömiä.

Minusta sun pitää tajuta yks juttu ja se on se että tiesit alun perin mihin hyppäät kun aloit miehen kanssa olemaan ja se ei siitä miksikään muutu etkä voi kuin edelleen olla ymmärtäväinen.. ei hän sua varmaankaan OIKEASTI petä ja nuo alastonkuvat kertoo vaan niiden naikkosten omasta kaipuustaan päästä petiin miehesi kanssa..rauhoitu..

Mun mielestä raja on ylitetty siinä vaiheessa, kun toinen osapuoli ei ole "tosissaan". Ei enää miellytetä toista, kunnioiteta ja jos toinen joutuu tekemään vain kaiken työn suhteen eteen. Siinä vaiheessa voidaan sanoa että kannattaa lähteä kävelemään. Kummankin pitää ajaa toisen parasta suhteessa ja yrittää saadaa asiat toimimaan.

Mies on tehnyt todella paljon töitä tämän suhteemme eteen, verrattuna siis siihen, mikä oli lähtökohta. Vietämme normaalia perhe-elämää sen sijaan, että hän huitelisi missä sattuu. Tuntuu, että hän luulee sen nyt olevan tarpeeksi. Ihan kuin se, että ei petä ja huolehtii perheestään, olisi ainoa asia, mitä aviomieheltä vaaditaan. Mielestäni ne ovat minimivaatimuksia, ei mitään meriittejä.

Tämä on se perusjuttu just, jota olen yrittänyt saada häntä tajuamaan. Että vaikka hän inttäisi maailman tappiin asti, että tässä, mitä hän tekee ei ole mitään väärää, niin minun mielestäni on. Ja hänen käytöksensä loukkaa minua, ja vielä enemmän loukkaa se, että hän jatkaa loukkaavaa käytöstään, vaikka tietää tunteeni. Aika simppeliä, minun mielestäni, mutta ilmeisesti ei sitten olekaan :(

Minusta sun pitää tajuta yks juttu ja se on se että tiesit alun perin mihin hyppäät kun aloit miehen kanssa olemaan ja se ei siitä miksikään muutu etkä voi kuin edelleen olla ymmärtäväinen.. ei hän sua varmaankaan OIKEASTI petä ja nuo alastonkuvat kertoo vaan niiden naikkosten omasta kaipuustaan päästä petiin miehesi kanssa..rauhoitu..

Heh. No, eihän tässä sitten ole mitään ongelmaa.

Mutta siis tosissaan, mies ON muuttunut, ja todella paljon. Nyt on kyse siitä, pystyykö viemään muutoksen loppuun asti vai ei.

Voin hyvin ymmärtää tilanteesi. Olen juuri lähettänyt samansisältöisen viestin omalle miehelleni vaikka syyt ovatkin aivan muut. Itse ajattelen omasta tilanteestani tällä hetkellä niin, että jos viesti ei todellakaan tuota tulosta, niin sitten otetaan etäisyyttä. Erota en haluaisi, etenkään lasten takia, mutta olen tullut siihen tulokseen, että itse on laitettava se raja. Tässä menee minun sietokykyni.

Ei sitä kukaan ulkopuolinen pysty sanomaan kenellekään. Joku muu voisi olla sitä mieltä, ettei sinulla ei ole syytä lähteä koska miehesi ei oikeasti ole pettänyt tai päinvastoin, joku toinen olisi pannut pisteen asialle jo ajat sitten. Minulle tuli raja vastaan eilen ja nyt saa nähdä mitä tästä eteenpäin mennään... Koitetaan pitää päät kylmänä ja vaatia muutosta! Itse en aio enää perääntyä.

Tsemppiä sulle tähän tilanteeseen! Toivottavasti miehesi ymmärtää oman parhaansa ja on valmis tekemään töitä asian eteen ja haluaa pelastaa suhteenne. Ja jollei, ehkä on parasta ottaa välimatkaa ja antaa miehen elää jonkin aikaa omillaan. Voi olla, ettei se hänestä niin mukavaa olisikaan pidemmän päälle. Olen samaa mieltä, kun joku jo aikaisemmin. Päivien erolla ei ole merkitystä, vähintään useista viikosta tai kuukausista täytyisi olla kyse.

Siis pettikö miehesi sinua useasti ensimmäisen 5 vuoden aikana? Mitä merkitystä sillä on, olitteko jo naimisissa vai ei, mutta on siis pettänyt sinua useasti? Eli tiesit millaisen miehen kanssa olet? Miksi sitten menit naimisiin ja teit lapsia?
Luulen että hakkaat päätäsi seinään tämän miehen kanssa. Luulet että voit muuttaa häntä.
Eikö pitkässä suhteessa pitäisi tajuta, että toinen on sellainen kuin on, etkä SINÄ voi häntä muuttaa,vaan hänen pitääITSE haluta muuttua. Ja selvästikään ei tarpeeksi halua muuttua.
Minusta turhaan suutut ja riehut, olisit itsellesi vihainen-itsehän olet ollut sinisilmäinen ja naiivi, kun
tuollaisen miehen otit.

[QUOTE="Vieras";27163307]Anatolia, mIksi olet ilkeä? Onko aihe jotenkin liian läheinen?[/QUOTE]

Missasin kyllä ilkeyden kokonaan, ei nämä asiat ole kauniita ja helppoja jos arvot eriää tai on eri tärkeysjärjestys.

• Tykkää
Reactions: Pinki
Kaikkeen voi jäädä koukkuun. Ihan taatusti myös siihen ns. kielletyn hedelmän tunteeseen.

Ja mä uskon, että mies kyllä rakastaa sua ja lapsianne. Rakkaus ei vaan hänen kohdallaan poissulje sitä, etteikö voisi hakea hiukan jännitystä myös muualta.

Et sä tyhmä ole...sä olet varmaan vaan kasvanut yhteisten vuosienne aikana enemmän kuin miehesi. Ja mun mielestä tärkein kysymys on se, mitä SINÄ haluat ja mitä sinä jaksat. Miehen yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista mahdollista lupausta on tavallaan merkityksettömiä.

Ei tässä oikeastaan ole mitään kysymystä enää. Tiedän, että tätä en halua enkä jaksa. En minä lupauksia enää haluakaan, vaan tekoja.