Mitä ruokaa työ teette kaalista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miä

Vieras
Miä en voi sietää kaalia :snotty: Raakana se kyllä käy mutta kypsennettynä se on ihan sammakonnahkaa :ashamed: Oiskohan jollain joku piristävä ohje mitä uskaltas kokeilla ja jopa tykkäisin siitä? :D

Kaalisalaattia: Liemeksi öljyä ja etikkaa ja valkosipulia ja suolaa ja pippuria. Kaali raastetaan, mukaan voi pilkkoa porkkanan jos haluaa väriä. Hyrskytellään liemen kanssa kupissa ja annetaan maustua ja pehmentyä pari tuntia.
Nam!

Mun mielestä kaalilaatikko ja kaalipata on tosi hyviä. Kuuklettimella löytyy hyviä reseptejä. Laita vaikka enemmän lihaa ja riisiä ja vähän vähemmän kaalia, paljon mausteita ja porkkanaa lisäksi niin hyvä tulee eikä kaali maistu päällimmäisenä :)

Kaalilaatikko on munkin suosikki, kaalipata ja -keitto heti sen jälkeen hyvänä kakkosena. Kääryleitä en ole koskaan tehnyt itse, ja tuota kaalisalaattia olen ajatellut kokeilevani. Laitan kaaliruokaa yleensä aina, kun kaali on tarjouksessa. Nytkin hellalla porisee kaalipata huomista varten :)

Paistan sipulia, paprikaa, ananasta ja kaalia pienessä määrässä öljyä, maustan chilijauheella ja lopuksi holvaan mun itsekeittämää tomaatti-chilikastikettani ja hauduttelen vielä hetken.

:p

Tai sitten paistan kaalia ja kuminansiemeniä VOISSA.

Patakaali pannulla :) Ruskista hyvää jauhelihaa n. 400g, iso punasipuli ja keltaipuli, muutama valkosipulin kynsi ja mausta hyvin. Lisää pannulle paistumaan suikaloitua kalia n. 1/2 kerää. Ruskistele, laita pannuun hieman vettä ja soijaa, kansi päälle ja hauduta.

On hyvää. Muuta lämmintä kaaliruokaa en syö, keittoa, kääryleitä jne...

Alkuperäinen kirjoittaja sipsi:
Patakaali pannulla :) Ruskista hyvää jauhelihaa n. 400g, iso punasipuli ja keltaipuli, muutama valkosipulin kynsi ja mausta hyvin. Lisää pannulle paistumaan suikaloitua kalia n. 1/2 kerää. Ruskistele, laita pannuun hieman vettä ja soijaa, kansi päälle ja hauduta.

On hyvää. Muuta lämmintä kaaliruokaa en syö, keittoa, kääryleitä jne...

Kiitos, otan tuon testaukseen, ittelleni ilman jauhelihaa =)

Yhteistyössä