mitä syötätte

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liina-lii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liina-lii

Vieras
siis nyt hyvät neuvot kalliit...
meidän poika (14 kk) joka on niin tykännyt perunasta, vihanneksista jne ei syö enää yhtään... puuroa kyllä, ja jogurttia. Mitä siis annatte lounaaksi ja päivälliseksi teidän taaperoille?

Meillä syö perunaa, riisiä ja pastaa. Ja tietty siinä esim. jauhelihakastiketta tms. Makaronilaatikko on herkkua ja perunamuusi menee silloinkin, kun perunapalat eivät. :) Lasagnea menee myös usein. Kaipaisikohan taaperosi uusia makuja/mausteita ruokaansa? Myös tosiaan sama ruoka eri muodossa voi mennä. Ja vihanneksista osa menee, osa ei.

Hei!!!
Kirjottelin samasta ongelmasta muutama kuukausi takaperin. Meillä tyttö ei syönyt ku ruis- ja kaurapuuroa ja viiliä. Monet sanoivat ohimeneväksi vaiheeksi, enkä ollu varma olisko noin. Syömättömyyttä kesti muutaman kuukauden. Nyt tyttö syö taas hyvin! ...eli se oli jokin vaihe! Joten mitä luultavammin teilläkin! ;) Tuolloin kävin mittauttamassa tytön hb:n ja se oli hyvä (olin huolissani saako kaikki ravintoaineet noin suppeasta ruokavaliosta).

...eli jos vaan pystyt olla murehtimatta!!!

Meidän poika pian 14 kk. Ruoka mössätään edelleen sauvasekoittimella. Usein lisään liha-vihannes-perunamuusiin raejuustoa. Raejuuston syö, muita "klönttejä" ei. Purkkiruoista pikkukalastajan herkku on kovasti mieleen. Leivän, omenan ja porkkanan palaset yms. syö, kun saa ne käteensä.

Meillä tyttö (14kk) syö kaikkea samaa kuin aikuisetkin. Siis ihan kaikki menee. Karkkia, limua tai mehua en ole antanut. Teemme aika maustettua ruokaa, mutta olen joistakin ruuista jättänyt suolan kokonaan pois. Tietysti ne ruoat jotka vaatii suolan olen laittanut vain vähän. Meillä ennätys on feta ja vielä aika voimakkaan makuinen, mutta silti tyttö söi sitä

Jos poikanne kaipaa vaihtelua? Olemme vähentäneet purkki ruokia ja nykyään tyttö syö ehkä kerran kaksi kuukaudessa purkki ruokaa.

Rohkeasti vain kokeilemaan uusia reseptejä ;)

Yhteistyössä