mitä tapahtuu niille, jotka ei mee töihin amiksen/lukion/kauppiksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja norppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja norppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujillekin on jo nykyään suojatyötä. ei siis toimi, sori...

entä jos on psykopaatti vielä tuon masennuksen ja hulluuden lisäksi..uhkailee muita eikä pysty kontrolloimaan omaa käytöstään??

Sairaseläke.

miten sille pääsee?
Luultavasti ei sillä perusteella, ettei huvita töitä tehdä, ainakin näin toivon.

Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujillekin on jo nykyään suojatyötä. ei siis toimi, sori...

entä jos on psykopaatti vielä tuon masennuksen ja hulluuden lisäksi..uhkailee muita eikä pysty kontrolloimaan omaa käytöstään??

Sairaseläke.

miten sille pääsee?

Lääkärin lausuntojen perusteella tehdään päätös, luulisin että kelan toimesta.

mä peruskoulun jälkee kävin kymppiluokan ja sit olin työkkärin työharjoitteluissa niin kauan että karenssi umpeutui ja täytin 18. kun harjoittelu loppui niin sain työttömyyspäivärahaa.. edellytti tietysti että hakee yhteishauissa kouluihin.. matkustin kerran kuopioon saakka pääsykokeisiin vaan ilmoittamaan etten halua sinne vaan oli pakko tulla. en ees tehnyt mitään pääsykokeita, nainen ymmärsi ja sanoi että kirjaa papereihin etten ollut sopiva alalle :D
keplottelin jonku aikaa ja tein musaa... sitten vahingossa päädyin mieleiselle alalle ja tässä sitä nyt ollaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja mimomamo:
mä peruskoulun jälkee kävin kymppiluokan ja sit olin työkkärin työharjoitteluissa niin kauan että karenssi umpeutui ja täytin 18. kun harjoittelu loppui niin sain työttömyyspäivärahaa.. edellytti tietysti että hakee yhteishauissa kouluihin.. matkustin kerran kuopioon saakka pääsykokeisiin vaan ilmoittamaan etten halua sinne vaan oli pakko tulla. en ees tehnyt mitään pääsykokeita, nainen ymmärsi ja sanoi että kirjaa papereihin etten ollut sopiva alalle :D
keplottelin jonku aikaa ja tein musaa... sitten vahingossa päädyin mieleiselle alalle ja tässä sitä nyt ollaan :)

milla alalla olet nyt? oletko rikas?

Alkuperäinen kirjoittaja mimomamo:

milla alalla olet nyt? oletko rikas?

Hahaha, rikas en viel oo. Sillä koulussa olen edelleenkin, mutta löysin alan jota opiskelen intohimoisesti ja aion tulevaisuudessa tehdä työtä omalla toiminimellä tai perustaa Oy:n. Ja pintakäsittelijä olen.

mä ainakin olin lukion jälkeen haralla, sit tulin raskaaksi ja olin kotiäitinä, sit menin amikseen ja nyt viimein kohta toivottavasti töihin.. kattoo vaan niin mä oon täällä sit ruikuttamassa kun on karenssi päällä, ei töitä ja rahat loppu :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Niistä tulee elämäntapa köyhiä, jotka makaa perse homeessa kotona, kun ei töiden tekeminen kiinnosta. Sossusta käyvät rahaa pyytämässä.

mitä tarkoitat elämäntapa köyhällä?

No just niitä ihmisiä, jotka olisivat ihan kykeneviä töihin, ja töitäkin olisi tarjolla, mutta on kivempi maata kotona.

vaan jää kotiin makaamaan niin sanotusti..mistä ne saa rahaa? entä jos ei huvita tehdä mitään työtä, ainoastaan hyväntekeväisyyttä.

joillakin vanhemmat elättää, ja mitä työtä nyt lukiolainen edes voi tehdä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vaan jää kotiin makaamaan niin sanotusti..mistä ne saa rahaa? entä jos ei huvita tehdä mitään työtä, ainoastaan hyväntekeväisyyttä.

joillakin vanhemmat elättää, ja mitä työtä nyt lukiolainen edes voi tehdä?

Käsitin että lukiosta jo päässeestä oli kyse alunperin. Kyllähän sitä vaikka minkälaisiin töihin voi päästä ilman ammatillistakin koulutusta, jopa lukioaikana. Mutta ei sitten kannata haaveilla niin ylevistä hommista tai hyvin palkatuista. Ainakaan ekaksi. Hyvin voi työelämässä edetä ilman ammatillistakin koulutusta, jos käy sekä tuuria, että on halua yrittää.

Yhteistyössä