Mitä tässä enää voi tehdä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tsih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä esim. toimeentulotuesta on varaa joskus jotain ostaa tai leffassa käydä. Hakekaa toimeentulotukea vaikka harkinnan varaisena esim. harrastukseen. Jos osaat tilanteenne sinne oikein esittää, voivat tulla apuun. Aika vähän miehesi tienaa jos ette kahdentyön +sun äippärahoilla pärjää. Miksi ette muuta lähemmäs esim.miehen työpaikkaa? Kyllä monet pienemmillä tuloilla kitkuttaa ja silti varaa JOSKUS jotain tehdä.

[QUOTE="a p";23227965]Yhtään pienemmäksi ei eriä saa. Ne on nyt niin pienet ku ne on. Kuten sanoin, autoon menee aika paljon rahaa. Miehelle jää käteen noin 1200€/kk. Ja tuo lisätyö noin 300€/kk.

Siitä vuokra 400€
Sähkö 100€
Puhelinlaskut yht. n. 60€
Netti n.30 €. Täällä maalla ei hitaat paskat toimi, seon totta.
Lainan lyhennys n. 500€/kk
Bensaan meneekin sittennäillä hinnoilla paljon kuukaudessa,ainakin 300€.
Ruoka...Muut laskut...[/QUOTE]

asutte vuokralla niin mihin lainaan teillä menee noin iso osa palkasta?

Ehdottomasti kannattaisi muuttaa lähemmäs miehen työpaikkaa. Säästäisitte pari sataa bensakuluissa ja mahdollisesti mies pääsisi keväämmällä edes satunnaisesti vaikka pyörällä töihin, jos tyyliin alle 7km matka ja sinä voisit käyttää autoa. Autokin hajoilisi vähemmän, jos sillä ajettaisiin vähemmän.

Eipä tuossa paljon muuta ole tehtävissä. Lainanne olette tyhmyyksissänne ottaneet ja se on maksettava pois.

Ja mitä työtä se tekee kun pääsääntöisestä työstä jää käteen vain 1200€? Mullaki jää enemmän ja olen vain kioskin myyjä. Ja kannattaako tehdä tuota toista työtä jos siitä ei tuon enempää saa ja sinnekin on niin pitkä matka että autoa tarvii?

meillä myös nuoruudessa otettua turhaa velkaa joka nyt haittaa koko perheen taloutta!!kyllä lapsille iskostetaan päähän että mitään ei lainarahalla/osamaksulla hankita!

voisitteko harkita muuttoa muulle paikkakunnalle,ja alotaa uuden elämän,ihan sun mielenterveyden takia ja lapsen:)
ja raskaana painon muuten KUULUU nousta joka muuta väittää tai valittaa niin turpa niiltä rullalle,älkää stressatko siitä,jos ei siitä terveyshaittoja tule!

Mene paikkakunnan soskuun, selitä tilanne ja kerro rehellisesti miten sulla pää hajoaa. Kunnat auttaa lapsiperheitä. Varmasti saat ilmaisen tarhan ainakin muutamaksi päiväksi/vko esikoiselle ja sitämyöten paremmin itselles aikaa. Kunta maksaa päivähoidon ihan varmasti, se on ennaltaehkäisevää perhetyötä nimeltään. Rhkeasti vain myöntämään että nyt ei jaksa eikä hyvin mene.
Sit toiseksi, hankkikaa asunto sieltä miehen työpaikkakunnalta. Ehdottomasti. näillä bensanhinnoilla tuo työ ei noin kaukaa kannata, sillä palkalla. Sosku auttaa myös takuuvuokran kanssa.

Tsemppiä. Joskus se aurinko paistaa risukasaanki, varmasti. Nyt sun täytyy vaan saada asioita eteenpäin, parempaan suuntaan. Tai ees sun ei tarvi ku kertoa näistä, soskussa kyllä pistetään asiat rullaamaan. :)

[QUOTE="NOh";23228113]Ja mitä työtä se tekee kun pääsääntöisestä työstä jää käteen vain 1200€? Mullaki jää enemmän ja olen vain kioskin myyjä. Ja kannattaako tehdä tuota toista työtä jos siitä ei tuon enempää saa ja sinnekin on niin pitkä matka että autoa tarvii?[/QUOTE]

No palkathan on etelässä/isoissa kaupungeissa isompia kuin pohjoisessa esim.
Ja jos on työ, eikä toista tilalle, saa pitkän karenssin, ei työstä voi jäädä vain pois. Ei edes siitä syystä ettei se kannata pitkän matkan takia. Työ ja elinkeinotoimisto on sellainen mulkkuvirasto :(

Muutto työpaikkakunnalle ja jatkuva paremman työn etsiminen et vois lennosta vaihtaa kannattavampaan. Ja Mies vähemmille harrastuksille myös, äiti tarvii omaa aikaa!

Ja jos teillä niin pienet tulot on niin ei tarvii tarhasta mitään maksella ja jos tarvii se pienentää teille kuukaudessa käteen jäävää summaa ja niin saatte toimeentulotukea.

No palkathan on etelässä/isoissa kaupungeissa isompia kuin pohjoisessa esim.
Ja jos on työ, eikä toista tilalle, saa pitkän karenssin, ei työstä voi jäädä vain pois. Ei edes siitä syystä ettei se kannata pitkän matkan takia. Työ ja elinkeinotoimisto on sellainen mulkkuvirasto :(

Muutto työpaikkakunnalle ja jatkuva paremman työn etsiminen et vois lennosta vaihtaa kannattavampaan. Ja Mies vähemmille harrastuksille myös, äiti tarvii omaa aikaa!

Mä asun pohjoisessa. En sanonut että päätyöstä irtisanoutus. Lisätyöstä kun irtisanoutuu, ei tule karenssia, koska on vielä TÖISSÄ.

Mies on kaikki viikonloput töissä? Sekä la että su? 7,5 h/pv? Ja saa siitä työstä vain 300 euroa/kk käteen palkkaa? Palkaksi tulee 5 euroa tunti! Onkohan tuo työssäkäynti nyt ihan kannattavaa, jos mies joutuu ajamaan kauas niitä töitä tekemään ja palkkaus on noin alhainen!?

Ei mies aja viikonloppuisin mihinkään meidän autolla. Ajaa taksia renkenä. saa siitä 30% joten joskus saattaa olla että teinaa viikonloppuisin vai 100€ miinus verot.

Emme voi muuttaa täältä pois, koska täällä on miehelle erittäin tärkeä harrastus, vpk, joka kans hälytyksineen tuottaa rahaa. Tosin, täällä hälytyksiä ei paljoa ole, mutta mies ei muuta. Ja eipä sitten olis mummua ja pappaa lähellä jos pois muutettais. Toinenkin tulossa, miten sitten jaksaisin :O

[QUOTE="jos";23228065]asutte vuokralla niin mihin lainaan teillä menee noin iso osa palkasta?[/QUOTE]

Enpä ala eritellä erikseen lainojemme kohteita nettipalstalla. Mutta laskujen lisäks on kulutusluottoa, jota tyhmänä, SIIS TYHMÄNÄ otimme nuorina ennen lapsia.

pistä ihmeessä lapsi hoitoon ja menet itse töihin. päivähoitomaksu teillä tulee olemaan tosi pieni, jos ollenkaan.

Ja mies pois ajamasta taksia. Jotain kannattavampaa työtä vaikka viikonlopuiksi. käy mieluummin vaikka yhden päivän kauempana isossa kaupungissa, kuin ajaa taksia ilman palkkaa.

[QUOTE="tiltu";23228428]pistä ihmeessä lapsi hoitoon ja menet itse töihin. päivähoitomaksu teillä tulee olemaan tosi pieni, jos ollenkaan.

Ja mies pois ajamasta taksia. Jotain kannattavampaa työtä vaikka viikonlopuiksi. käy mieluummin vaikka yhden päivän kauempana isossa kaupungissa, kuin ajaa taksia ilman palkkaa.[/QUOTE]

Minä töihin pikkusen reiluksi kk:ksi? Ja mihin?? :O Pakko olla täältä paikkakunnalta, että pääsen sinne menemään, en ala supistuksineni kovin pitkää matkaa kävelemäänkään. Ja mitä ihmeen työtä mies nyt menis tekemään pelkästään viikonlopuksi? :O Ja kyllä se saa joskus hyvinkin noista taksiajoista, se riippuu niin paljon ihmisistä.

No jos itse ette suostu mitään elämäntyylistänne muuttamaan jotta elämänne olisi parempaa niin on mun mielestä turha valittakaan yhtään mitään. Elät sitä elämää mitä siitä itse teet. Oliko järkevää hankkia toinen lapsi jos ei yhdenkäänkanssa ole varaa tehdä mitään? Vaikkei rahalla lapsia kasvateta niin kyllä ne ruokaa, vaatetta, leluja, harrastuksia jne. tarvitsee. Olet jokaisen vinkin /idean melkein lytännyt mitä sulle on täällä tarjottu. Miten olisi perhetyöntekijä joka voisi pohtia kanssasi mitä oikein voisit tehdä tilanteen kanssa?

[QUOTE="a p";23227107]Olen työttömänä, kokoajan. Ei vain löydy töitä täältä maalta.Mies jo kulkee 50 kilsaa per suunta töihin päivittäin, ja toista autoa ei ole varaa laittaa että pääsisin toiselle paikkakunnalle. Ja julkiset ei kulje.

Joku ehdotti että laittaa lapsi hoitoon, sekin maksaa. Ihan älyttömiä summia oikeasti, turhaan periaatteessa, koska olen kuitenkin kotona. Kaikki turha mihin menee rahaa, on tällä hetkellä poissuljettu.

Raha menee velkoihin, joita aikaisemmin ollaan typerinä otettu. No, nekin on kyllä pikkuhiljaa kunnossa mutta autokin koko ajan rikki jostain, sitä täytyy huoltaa, ei ole halpaa.
Lapsi on 2 vuotias. Vähän reilu. Olen yrittänyt miehelle puhua, mutta tällä hetkellä hänelle merkkaa vain raha.[/QUOTE]

Höh. No muuttaisitte, isompaan kaupunkiin, josta löytyy molemmille töitä. Ja ehkä paremmin palkattuakin.

Mä en kans ymmärrä mitä ap nyt odottaa, tosi hyviä ehdotuksia on tullut jo, eikä mikään kelpaa.
Ei kukaan muu niitä teidän lainoja poiis maksa kun te ite.
nyt pää pystyyn nainen, asiat vois olla huonomminkin. Nauti lapsestasi.

[QUOTE="Kiira";23228460]No jos itse ette suostu mitään elämäntyylistänne muuttamaan jotta elämänne olisi parempaa niin on mun mielestä turha valittakaan yhtään mitään. Elät sitä elämää mitä siitä itse teet. Oliko järkevää hankkia toinen lapsi jos ei yhdenkäänkanssa ole varaa tehdä mitään? Vaikkei rahalla lapsia kasvateta niin kyllä ne ruokaa, vaatetta, leluja, harrastuksia jne. tarvitsee. Olet jokaisen vinkin /idean melkein lytännyt mitä sulle on täällä tarjottu. Miten olisi perhetyöntekijä joka voisi pohtia kanssasi mitä oikein voisit tehdä tilanteen kanssa?[/QUOTE]

Mutta ensinnäkin, en mä hakenut oikeastaan päällimmäiseksi neuvoa meidän rahatilanteen muuttamiseen, vaan siihen että miten joskus itsekin pääsisin elämään vaikka edes tunniksi omaa aikaa.Mitensanoa se miehelle, ettäminäkin tarvitsen omaa aikaani.

Ja en ole lytännyt ehdotuksianne, jokainen ehdotuksenne on jo käyty läpi, esim. soskun luukulla. Muuttoakin ollaan mietitty, mutta sitten jäis miehen yks harrastus pois, joka on se vpk ja josta kans saa rahaa. Joutuisimme jättämään ainokaisen tukiverkon pois, mummut ja papat, joten muutto ei mielestämme kannata. Se ei toisi elämäämme mitään muutosta. Muutakuin sen että mulla ois auto käytössä ja säästäisimme bensoissa. Mutta ei muuta. Kyllämummut ja papat on kuitenkin sen verran tärkeitä, ennenkaikkea nyt kun toinen on kohta tulossa, että emme todellakaan olemuuttamassa mihinkään. Mihin ihmeeseen lapsikin sitten kun asutaan siellä missä mies käy töissä. Siellä ei ole meillä KETÄÄN, ei AINUTTAKAAN tuttua.

Mä en kans ymmärrä mitä ap nyt odottaa, tosi hyviä ehdotuksia on tullut jo, eikä mikään kelpaa.
Ei kukaan muu niitä teidän lainoja poiis maksa kun te ite.
nyt pää pystyyn nainen, asiat vois olla huonomminkin. Nauti lapsestasi.

Täh, missä välissä olen sanonut etten nauti lapsestani :OTuli vähän syyllinen olo. Mutta pääasia tietenkin että itse tiedän häntä ylikaiken rakastavani. Ja siksi olisin todella tyytyväinen jos saisin mieheni tajuamaan että minäkin kaipaan omaa aikaa, että taas jaksaisin arkea.

Ihan lyhyesti vain kommentoin, että 50km on aika lyhyt mummolamatka. Ja jos ei lapsi nytkään ole päivittäin isovanhemmilla, niin tuskin myöhemminkään? Halvemmaksi se tulee kuskata se lapsi kerran viikkoon isovanhemmille kuin ajaa joka päivä töihin 50km päähän.

[QUOTE="a p";23228540]Täh, missä välissä olen sanonut etten nauti lapsestani :OTuli vähän syyllinen olo. Mutta pääasia tietenkin että itse tiedän häntä ylikaiken rakastavani. Ja siksi olisin todella tyytyväinen jos saisin mieheni tajuamaan että minäkin kaipaan omaa aikaa, että taas jaksaisin arkea.[/QUOTE]

Missä välissä sanoin että olisit niin sanonut?
Ehkä olen sitten jotenkin idiootti kun en oikeasti tajua mitä valitat. Miehesi tekee kaikkensa että pärjäisitte rahallisesti, sun ei tarvi muuta ku hoitaa lapsi.
Kerta ette voi muuttaa pois nykyiseltä paikkakunnalta mummujen ja pappojen takia, miksi ihmeessä mummut ja papat ei voi sitten paria tuntia esikoistanne katsoa että sinä pääsisit vaikka yksin lenkille?

Yhteistyössä