mitä tässä tilanteessa voi tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joSSSu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

joSSSu

Aktiivinen jäsen
04.04.2006
5 248
0
36
isännän veli majailee meillä jonkun aikaa. tuli toiselta paikkakunnalta rauhoittumaan (menee siis lujaa) noh, herra on vetäny vissii 3 viikkoa putkeen velliä jo, välillä käy vaan nukkumassa ja pyörähtämässä. mie olen ihan hiilenä, koska käyttää veljeensä (siis mieheni "vieraanvaraisuutta") hyväksi tässä asiassa, mutta ei voi oikein poiskaan ajaa kun tietää et meno yltyy kauheammaksi kun lähtee takas omaan kotiinsa. mutta mitä tehdä. heittää poika kylmästi pihalle, menis muualle juhlimaan, vai toivoa että kohta älyäis lähteä jo itsestään... ei siis häiritse meidän elämää muuta kun se että lämmitetään ulkohuonetta häntä varten ja tulee ja menee (käy suihkussa, jääkaapilla) miten tahtoo,

Pihalle heittäisin. Omapahan on elämänsä, jos ei aikuinen ihminen älyä lopettaa rellestämistä niin voivoi.
Toisaalta, eipä tarvitse tuollaista koskaan miettiä, koska meille ei ole kukaan tervetullut tuollaisessa tilanteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
Pihalle heittäisin. Omapahan on elämänsä, jos ei aikuinen ihminen älyä lopettaa rellestämistä niin voivoi.
Toisaalta, eipä tarvitse tuollaista koskaan miettiä, koska meille ei ole kukaan tervetullut tuollaisessa tilanteessa.

no siis hän oli tulossa tänne rauhoittumaan ja tottakai me otetaan läheiset vastaan kun on tuo ulkohuone minne voi mennä, mutta miusta hän väärinkäyttää nyt meidän apua ja en tiedä miten toimia. mie en omia veljiäni enkä kyl miehenkään pihalle heittäisi ennenkuin on pakko. kun kyseessä on suuremmat ongelmat. mie voisin jo viskata pihalle mut omatunto kalvais kovasti jos sit tekis jotain itelleen (sekoilis niin pahasti et jotain vakavaa tapahtuis)....

oikeastaan nyt teette kuitenkin karhunpalveluksen hänelle kun mahdollistatte juomisen... Eli hänellä on hyvät olot kun saa ruokaa ja lämpöä ja silti voi jatkaa ryyppämistä. Mutta vaikea tilannehan tuo on, kyllä mä kuitenkin sanoisin että juhlat on ohi, mä en tykkäis ensinnäkään että mun lapset näkis tuollaista.

Alkuperäinen kirjoittaja pippis:
oikeastaan nyt teette kuitenkin karhunpalveluksen hänelle kun mahdollistatte juomisen... Eli hänellä on hyvät olot kun saa ruokaa ja lämpöä ja silti voi jatkaa ryyppämistä. Mutta vaikea tilannehan tuo on, kyllä mä kuitenkin sanoisin että juhlat on ohi, mä en tykkäis ensinnäkään että mun lapset näkis tuollaista.

nokun meidän lapsi ei näekkään. ei se tänne kännissä tule. se tulee vain nukkumaan ja syömään ja majailee sit seuraavat 5 päivää jossain muualla.

tavallaan se on ihan totta, taidetaanpa isännän kanssa ottaa tämä ihan keskustelun aiheeksi. jotain täytyy tehdä, miun hermo ei enää kestä.

Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
Alkuperäinen kirjoittaja pippis:

nokun meidän lapsi ei näekkään. ei se tänne kännissä tule. se tulee vain nukkumaan ja syömään ja majailee sit seuraavat 5 päivää jossain muualla.

tavallaan se on ihan totta, taidetaanpa isännän kanssa ottaa tämä ihan keskustelun aiheeksi. jotain täytyy tehdä, miun hermo ei enää kestä.

No se on hyvä että ei kännissä tule teille! Mutta tosiaan tuo on ihan päihdetyöntekijöiden toteamus että usein läheiset auttamisenhalun vuoksi vain mahdollistavat juomisen jatkumisen, eli jos vain pystytte "heittää pihalle" niin ei tarvi tuntea huonoa omaatuntoa, koska hänen on otettava itse vastuu elämästään ja nähtävä oma tilanteensa. Jos oikeasti pystyisi olla juomatta kun saa apua, niin silloin tietysti apu kannattaa! Tsemppiä!

Yhteistyössä