Mitä te tekisitte tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sikainfluenssa ja raskaus?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sikainfluenssa ja raskaus?

Vieras
Tilanne on siis se, että minulla on menossa rv26 ja lisäksi minulla on poika 1v3kk.
Siskoni tytöllä olisi huomenna synttärijuhlat, johon olen suunnitellut meneväni. Nyt siskoni kuitenkin soitti eilen työpäivänsä jälkeen, että hänen työkaverin pojalla on mahdollisesti sikainfluenssa. Varmuutta tästä ei ole, mutta korkea kuume + muut oireet täsmäävät. Tämän lisäksi siskoni työkaveri (pojan äiti) oli itsekin tullut huonovointiseksi töissä.

Mietinkin nyt vain, että pitäisikö minun jättää synttärijuhlat väliin, koska jos siskoni on saanut mahdollisesti sikainfluenssatartunnan, niin eihän oireet välttämättä näy vielä ja eikös se ole niin että myös itämisaikana tämä influenssa on tarttuva?

En tiedä olenko nyt ylivarovainen, mutta en tosiaankaan halua mitään komplikaatioita tämän raskauden kanssa...

Mitä te tekisitte?

mulla kans miehen veljellä on sikaflunssa ja kai sen koirat kantaa sitä myös..
mulla on rv 27 menossa,enkä tosiaan halua olla noitten sairaitten lähelläkään!!
sairaus voi aiheuttaa vauvalle jtn ja lääke voi haitata kehitystä.
itse kuljen ainakin 2krt/vko junalla ja panikoin jos saan sen sieltä :o

En menis. Ja kiellän myös kaikki nuhanenien ja heidän lähisukulaistensa vierailut meillä, varsinkin sen jälkeen kun vauva on syntynyt. Ihmiset osaa olla ajattelemattomia. Meilläkin tänään synttärijuhlat ja hirvittää. Yleensä kun joku aina toteaa, että meillä vielä oksennettiin eile tms. ja silti on pakko pakata juhlimaan. rv38 menossa.

Kiitos vastauksista. Olin jo kyllä itsekin sillä kannalla että parempi olla menemättä... Ihmettelen vain tuota siskoni työkaveria. Miksi mennä töihin huonokuntoisena, VARSINKIN jos pojalla epäillään sikainfluenssaa :O Hän on vielä kaiken lisäksi kassatyöntekijä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vastauksista. Olin jo kyllä itsekin sillä kannalla että parempi olla menemättä... Ihmettelen vain tuota siskoni työkaveria. Miksi mennä töihin huonokuntoisena, VARSINKIN jos pojalla epäillään sikainfluenssaa :O Hän on vielä kaiken lisäksi kassatyöntekijä!

Toivottavasti ei ainakaan ruokakaupan kassalla... :o

Ystäväsi työkaverihan oli tullut huonovointiseksi töissä. Ymmärsin asian niin, että töihin tullessaan hän vielä oli ollut ihan hyvässä kunnossa.

Tämä sikainfluenssa tulee olemaan mielenkiintoinen juttu syksyn mittaan, jos jokainen, jolla itsellään tai jonka perheenjäsenellä on vähänkin flunssan oireita, jää viikoksi pois töistä. Syksyisin kun monasti on ihan tavallistakin flunssaa liikkeellä.

Sitä kun ei oikein tahdo vapaata saada siksi että lapsella epäillään jotain sairautta, niin töihin on pakko mennä.

Minä kyllä menisin synttäreille, mutta ymmärrän kyllä huolesi ja varmasti ymmärtää siskosikin. Mutta kun todennäköisempää se on saada taloyhtiön ovenrivasta kuin työkaverilta pisaratartuntana.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:

Sitä kun ei oikein tahdo vapaata saada siksi että lapsella epäillään jotain sairautta, niin töihin on pakko mennä.

Minä kyllä menisin synttäreille, mutta ymmärrän kyllä huolesi ja varmasti ymmärtää siskosikin. Mutta kun todennäköisempää se on saada taloyhtiön ovenrivasta kuin työkaverilta pisaratartuntana.

Öh..?? En todellakaan menisi, jos oireet täsmää sikaflunssaan. Sen voi todellakin saada tuollaisesta paikasta helpommin, kuin oven kahvasta.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:

Joo, mutta jos on itsekin sairas, niin silloin ei saa mennä töihin.

Yhteistyössä