mitä teen tuon lapsen kanssa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eijaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eijaksa

Vieras
1v4kk ja koko ajan kiukkuaa. ei auta että leikkii, lukee kirjaa ja pitää sylissä. tulee syliin ja alkaa itkeä ja haluaa pois, taas sama homma. ei jaksa leikkiä kauaa vaan alkaa heitellä leluja...kotihommatkin tehtävä ja silloin lapsi roikuu kiinni ja haluaa syliin. jatkuvasti myös saa kieltää, tyhjentää laatikot ja repii johtoja ja pelaa dvd:llä, sekin hajosi kun plärää kiinni-auki levyasemaa...mä en jaksa. olen yksin lapsen kanssa....päiväunilta kun herää alkaa sama itku ja kärttyisyys...tää on ihan mahotonta ja mulla pinna kireellä...lapsi lisäksi kometelee esim. ruoka aikana huutaa kovaa "anna, laita,anna". olen yrittänyt pitää rajat ja ärsyttää jatkuvasti kieltää....mitä neuvoksi?

Ihan normaalilta lapselta kuulostaa. Kurjaa vain on, jos ilosempia hetkiä ei ole. En mä osaa muuta neuvoa kuin, että pitkää pinnaa tarvitaan ja itsellesi välillä lepohetkiä ilman lasta, jotta jaksat taas. Lapsi kuitenkin vaistoaa, jos itse et voi hyvin ja kun itse on väsynyt ja kärtyinen peilautuu se lapseenkin.

Niin tuo voisi olla vaikka minun kirjoitus :) yksin en onneksi ole ja pikku kiukuttelijalla on kaksi isompaa sisarusta joista on iso apu "viihdytysjoukkoina"
Sun pitäisi saada vapaata hetkeksi muksusta ja rentoutua :)
Ja pyydä apua mummoilta,papoilta,kummeilta tai ystäviltä!!

Ulkoiletteko päivittäin? Jos olete koko ajan sisällä, lapsella ei ole yksinkertaisesti tarpeeksi "järkevää" tekemistä. Hellitteletkö ja hullutteletko lapsesi kanssa? Kunnon leikkimielinen paini ja hassuttelu saa lapsen ja toivottavasti sinutkin hyvälle tuulelle.

ollaan ulkona ja KYLLÄ, näen lapsessani hyviä puolia ja nautin niistä. oireilu alkanut kun on tavannut isäänsä ja kun isä jättää tulematta hän alkaa oireilla

joo tuollaista se oli tuossa iässä,paitsi jos meillä oli joku vieras ihminen kylässä.

eipä siihen oikeen auta kuin aika. toivottavasti saat itsellesi hieman aikaa säännöllisesti. mites isä suostuuko hän hoitaa?

Mulle tuli mieleen ettei olisi kipeäksi tulossa; huonoa oloa ja siitä kärttyinen???
Kipuja!??
Korvat kipeenä tai hampaita tulossa?
Ikävöikö isää? No, senhän jo kerroitkin..voisitko jutella isän kanssa tästä asiasta tai jonkun muun,jospa se painaa omaa mieltäsi ja lapsesi vaistoaa sen..
Onko muutoksia ollut viime aikoina elämässänne?

Yhteistyössä