Mitä teen???!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt ei totteluun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt ei totteluun

Vieras
Minulla on kaksi villiä 4 ja 5 vuotiaat pojat. Ihania, mutta nykyään ei mene enää kiellot ja komennukset perille. Ihan kuin seinille puhuisi. Välillä on hyviäkin päiviä, mutta ne huonot on sitten tosi huonoja. Niinkuin tänäänkin...just laitoin ne nukkumaan...mies on töissä ja mulla pää räjähtämäisillään... Tuntuu että oikeesti en välillä jaksa, ja tekis mieli lahjoittaa noi viikonlopuksi johonkin että pää sais levätä...näin rumasti sanottuna... kyllä meillä niitä ihania hetkiäkin tosiaan on, halitaan ja leikitään ja hassutellaan...muttamutta.... ääh...mä en vaan keksi keinoja enää...joskus vanhat keinot auttaa ja sitten joskus ei...neuvoja villien lapsien vanhemmilta?? Kiitos...

Sanotaanko näin, että meillä lapsilla oli villikkokausi about noilla main. Siirsimme itsemme nukkumaan olkkariin, laitettiin lapset eri huoneisiin. Ah, mikä rauha! Lapset ovat jo isompia ja nykyään siskot tykkäävät nukkua taas samassa huoneessa, eikä sitä illan sekoiluvaihetta enää tule.

Hyvät yöunet toivat sitten rauhallisempia päiviäkin.

Lisään vielä, että tv kannattaa laittaa kokonaan pois ainakin vähäksi aikaa, myös aikuisilta. Lapset alkavat leikkiä rikkaampia leikkejä, kehittävät omia juttujaan pidemmälle ja rauhoittuvat. Aikuisetkin saavat aikaa sille, mikä on oikeasti tärkeää.

Ikään kuuluvaa... Minusta tuntuu, että varsinkin liian väsyneenä meno on vielä villimpää. rauhoita ilta aikasin, iltarutiinit..Ehkä vaikka lukemista yhdessä ja lapset aikaisn nukkumaan, niin saat itse vielä illalla hengähtää rauhassa.

kyllä, televisio tällähetkellä pois käytöstä...huomasin, että sieltä tulee vähän sellaista virikkeitä tuohon riehumiseen...ihmettelen, että miten kahdesta noin ihanasta lapsesta on tullut ihan vähän ajan sisällä tommosia hurrikaaneja... päivällä saattaa olla aivan ihania hetkiä ja yhtäkkiä ne riehaantuvat ja vaikka sanoo monta kertaa, niin kuuroille korville menee...aina ennen ovat totelleet suht hyvin ja olen saanut olla heistä ylpeä. Hyvät käytöstavat ovat aina olleet pojilla...ne eivät minua hauku tms, eivätkä kiroile, mutta kuuroiksi ovat tulleet... perskules...no, toivottavasti huomenna on parempi päivä...

Yhteistyössä