Mitä teet valmiiksi illalla aamua varten?

Minä katson lasten "reissureput" valmiiksi. Eli mahdolliset uudet varavaatteet ym. Laitan kahvinpurut eli kahvinkeittimen valmiiksi. Muuten ei ole ollut juuri valmistautumista!!

- Kaikkien päivä vaatetus valmiiksi
- Hoitoreput valmiina
- Kodin yleis siistiminen mua ainakin auttaa heräämään uuteen päivään, siistiin kotiin on mukava herätä.
- Älä jätä aamuille auton tankaamisia tai muita ylimääräisiä juttuja, mitkä voi tehdä edellisenäkin päivänä.

Jos mä olen aamuvuorossa ja mies vie kuopuksen tarhaan, niin laitan molempien lasten vaatteet ja jutut valmiiksi (jopa esikoisen avaimet viritän housuihin valmiiksi ja laitan repun niin ettei se kouluunlähtiessä unohda sitä), omat vaatteet katon myös valmiiksi ja kahvinkeittimen lataan.

No ihan sillä että laitat lapset aikaisemmin nukkuun ja menet myös itsekin aikaisin nukkuun.
Ja jos mahdollista niin aamulla kaiken kiireen keskellä pysy rauhallisena ja pidä aamu leppoisen niin homma toimii paremmin.

Vaatteet itselle ja lapselle valmiiksi (nyt kesällä 2 vaihtoehtoa, vilpoisan tai sadepäivän ja hellepäivän vaatekerrat). Ei tartte aamulla kuin saada muksu pukeisiin ja menoksi ;)

Itselle kuppi kahvia keittimeen valmiiksi illalla ladattuna.

Päiväkotiin olenb vienyt kuravaatteet, kumpparit ja vaihtovaatekerran jo ennestään, niin ei tarvitse tarhareppujakaan kuljetella juuri koskaan.

laitan lasten sekä omat vaatteet sohvalle valmiiksi, lataan kahvinkeittimen, pakkaan oman kassin ja lasten reput, menen ajoissa nukkumaan ja herään aina 10aiemmin kuin pitäisi, yllätysten varalle, tästä aiemin heräämisestä oli viime talvena kaksi kertaa hyötyä, kun aauton ovet eivät pakkasella auenneet, ja yhdellä kertaa auto jäi sutimaan pihamme pieneen mäkeen, kun oli aivan peilijäässä.

Päiväkotirepun pakkaan valmiiksi sunnuntai-iltana ja se saa olla koko viikon päiväkodissa. Samoin laitan 5 sisävaatekertaa eli koko viikoksi omaan pinoonsa kaappiin.

Aikaisempana iltana laitan omat ja lapsen vaatteet kaapista esiin seuraavaa päivää varten.

Herään ennen lasta, käyn suihkussa, meikkaan, puen.

Tyttö laittaa aina repun ja vaatteet itse valmiiksi, tarkistan vaatteet jälkeenpäin. Nyt kun koulu alkaa niin sama homma jatkuu. Varmasti katsotaan jotain aamupala juttuja valmiiksi...

Yhteistyössä