Mitä tehdä 3veen kanssa kun jäähypenkki ei tehoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maissihiiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maissihiiri

Vieras
Meidän 3vee poika on nyt lähiviikot ollut aivan mahdoton... Ollaan vasta muutettu, että todennäköisesti kyllä johtuu siitä, mutta enhän mä voi sen silti antaa tehdä mitä tahansa! Rikkoo ja hajottaa joka paikan, koskee kaikkiin mitä on kielletty ja kiusaa pikkusiskoa, just äsken hajotti rullaverhon käyttökelvottomaksi :( Mä en vaan ymmärrä mitä mä tekisin, ennen jäähypenkki tehosi hyvin mutt nyt tuntuu ettei mikään auta. Eikä sekään tietenkään paranna asiaa että oon itte tosi väsynyt ja hermo kireellä ton pojan takia, mieskin tekee tällä hetkellä pitkää päivää....

Antakaa mulle nyt jotain vinkkejä, pliis!!

-lempilelu pois
-lasket kovasti ääneen kolmeen, jos ei rauhoitu jäähyllä ollaan normaalia pidempään
-välipalat/herkut ym. pojan lempparit pois siltä päivää

Alkuperäinen kirjoittaja esim::
-lempilelu pois
-lasket kovasti ääneen kolmeen, jos ei rauhoitu jäähyllä ollaan normaalia pidempään
-välipalat/herkut ym. pojan lempparit pois siltä päivää

heh, meillä ei ainakaan auta

- lempileluja ei ole
- laskea voin vaikka miljoonaan, karjuu edelleen
- ei syö herkkuja

Miten olis vaikka vähän enemmän huomita. Jos olette kerran just muuttaneet, niin onko sillä ikävä kavereita tai muuta..?

Jos teette yhdessä jotain mukavaa, käytte puistoissa, askartelette, pelailette. Ei jäis aikaakaan tuhoamiseen eikä huomiota tarttis hakea väärällä lailla.

Täällä sama homma 4-vuotiaan kanssa. Just isäntä vei jäähylle...

Päivässä saattaa olla monia kertoja jäähyllä ja taas päiviä jolloin ei olla ollenkaan. Nyt ainakin sellanen tilanne että edellisestä syömisestä kulunut tunti liikaa ja taitaa sen takia olla "kiusa"tuulella

no varmaan ap haluskin kuulla tommosia kommentteja et meillä ei oo koskaan tarvinnu jäähyä, haloo, hienoa teille, mut kaikilla ei oo niin hyvä tapasia lapsia ettei KOSKAAN tarvi jäähyä tms.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no varmaan ap haluskin kuulla tommosia kommentteja et meillä ei oo koskaan tarvinnu jäähyä, haloo, hienoa teille, mut kaikilla ei oo niin hyvä tapasia lapsia ettei KOSKAAN tarvi jäähyä tms.

Tavoista ei kyse olekaan, vaan siitä miksi tilanne on kärjistynyt siihen että lapsi hakee huomiota tekemällä ilkeyttä...

Joskus ne on jukuripäisempiä ja silloin on otettava ikävä asenne ja nollatoleranssi. Kyllä se tepsii kun riittävästi toistaa. Toki kenelläkään ei ole kivaa, mutta ei kai kukaan oleta tähän olevan salamanräpäyksessä tepsivää keinoa.

Jatkatte jäähyilyä.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tavoista ei kyse olekaan, vaan siitä miksi tilanne on kärjistynyt siihen että lapsi hakee huomiota tekemällä ilkeyttä...

no onko silti hienoa tulla elvistelemään kuinka meidän lapset ei koskaan ole tarvinnu jäähyä tai muuta vastaava?

Niin, ei meidänkään mukula yleensä jäähyä tarvitse, vaan uhkaus riittää. Mutta niitä kiukutteluhetkiäkin tulee, joten silloin kiristyy meillä toleranssit ja hetkenkuluttua elämä on taas auvoista ja ukko tulee ulkoa jupisemasta takaisin. Ei vaan, ukko meillä parhaiten jaksaa tiukennetun kurin pitää, mä painun mielummin silloin takavasemmalle kun hermo menee.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Meillä ei ole koskaan tarvittu jäähypenkkiä, lapsi 4v. Riittää kun kysyn painavalla äänellä: "laskenko kolmeen?" Ei tarvitse laskea. :)

mä en oikein usko tätä juttu, arvaatko miksi? ;)
mistä se lapsi tietää mitä tapahtuu sen jälkeen kun äiti laksee kolmeen? :D

Muita uhkauksia: Lempparitv-ohjelma tai -video pois siltä päivältä. Meillä jos jäähylle ei rauhoitu, jäähy alkaa niin monta kertaa alusta kuin on tarvis - tätä ei ole tarvinnut kokeilla kuin kerran tai kaksi. Ja usko pois, tämäkin kausi kestää vain hetken!

Meilläkin on muuten käytössä se kolmeen laskeminen - ei siinä tarvi uhata edes millään ihmeellisellä, sopivana päivänä se todella vaan riittää että aloittaa "yksi..."! Jos pääsen kolmeen asti, pistän lapsen tekemään sen mistä hän on koko ajan kieltäytynyt tms.

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Meillä ei ole koskaan tarvittu jäähypenkkiä, lapsi 4v. Riittää kun kysyn painavalla äänellä: "laskenko kolmeen?" Ei tarvitse laskea. :)

Se tietää että jos ehdin laskea kolmeen, lähtee hän miettimään. Ei ole vielä tarvinnut mennä.

No niin, nyt vasta pääsin takasin koneelle..

Niin, siis kuten sanoinkin, jäähypenkki auttoi meillä aikaisemmin, nyt sillä ei ole siinä mielessä vaikutusta että sama meno jatkuu edelleen jäähyn jälkeenkin. Ja meilläkin auttanut aika hyvin tuo kolmeen laskeminen, vaan eipä enää.

Huomiota oon koittanut kyllä antaa, mutta mulla on myös tuo 1,5v, joten pakostikin se huomio jää vähemmälle... Just se tuntuu niin turhauttavalta, että poika on ikäänkuin "taantunut" johonkin kaksvuotiaan tasolle, siis siinä mielessä tekee kaikkee mitä tietää ettei saa ym.

Mutta tuo lelujuttu oli hyvä, täytyy varmaan laittaa Salama-auto jäähylle seuraavan kerran kun poika tekee pahojaan :)

Niin ja käydään tosiaan puistoissa, askarrellaan ym. touhuillaan. Mutta kyllä niitä kotihommiakin tarvii tehdä, ja mä pyrin kotihommat hoitamaan lasten hereilläolo aikana että mulle jäis edes ilta omaa aikaa kun mies on paljon töissä eikä siitä ole tällä hetkellä juurikaan apua.

Mutta kiitoksia neuvoista :)

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:

Se tietää että jos ehdin laskea kolmeen, lähtee hän miettimään. Ei ole vielä tarvinnut mennä.

Ai että 4v ei ole YHTÄÄN kertaa elämänsä aikana kokeillut,että mitä miettimään meno tarkoittaa,tai tarkoittaako äiti tosiaan sitä mitä sanoo? Miten kuulostaa jotenkin oudolle... ;)

En kyllä usko, että on nelivuotiaita lapsia, joiden ei ole tarvinnu koskaan lähteä rauhoittumaan. Joko lapset saavat tehdä mitä lystäävät tai rangaistaan muuten. Se kuuluu lapsen normaaliin kasvamiseen, että kokeillaan rajoja vanhempien valvovan silmän alla. Olisin kyllä enempi huolissani, jos omat tyttäreni eivät koskaan uhmaisi tai kiukkuaisi... Meillä istutaan jäähyllä joskus 10 kertaa päivässä tai vain kerran, mutta en kyllä muista, koska olisi koko päivä mennyt ilman. :) Ja lapselle jäähypenkki on huomattavasti turvallisempi ja opettavaisempi tapa kuin huutaminen.

Yhteistyössä