Mitä tehdä kalliilla korulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maiju"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Maiju"

Vieras
Mulla on ollut salasuhde varatun miehen kanssa ja itsekin olen naimisissa. Nyt täytin 37v ja tämä "salamieheni" osti minulle yli 5000e korun. Tarkkaa hintaa en tiedä, mutta näin Kultajousella sen arvioivat. Olen lahjasta hyvin otettu ja se on tietenkin ihana. Mutta uskallanko käyttää sitä? Voin hyvin sanoa miehelleni että olen ostanut sen itse ja että timantit ovat sirkoneja. Onko riski silti liian iso? Jos miehelleni jossain vaiheessa kävisi selväksi, että se on aito timanttikoru, ei varmasti mene mikään selitys maailmassa läpi että "ostin sen itse".

Toisaalta mitä tällä sitten tekisi? Myydä en uskalla, koska mitä jos se taas paljastuu tälle "salamiehelleni"? Sehän olisi v-mäisin temppu koskaan.

Käytätkö yleensä koruja? Kiinnittääkö mies niihin huomiota? Mun miehelle menisi varmaan läpi, jos sanoisin, että äiti antoi vanhan korunsa, mutta ei ole tullut pidettyä.

[QUOTE="vieras";28111042]Käytätkö yleensä koruja? Kiinnittääkö mies niihin huomiota? Mun miehelle menisi varmaan läpi, jos sanoisin, että äiti antoi vanhan korunsa, mutta ei ole tullut pidettyä.[/QUOTE]

Käytän koruja hyvin yleisesti, mutta niistä 99% on aviomieheni ostamia. Ja siksihän se mietityttääkin, että kun hän on korut minulle ostanut, niin miten hyvin hän tuntee korut? Osaako koruja ostava mies tunnistaa, että kyseessä on vähän arvokkaampi koru, vai ei? Vanhan äidin korusta tämä ei taida mennä, koska ei siltä näytä. Toisaalta mies ihan varmasti ottaisi joskus korun puheenaiheeksi äitini kanssa ja siitä narahtaisin.

Voisihan sitä käyttää korua vain tuon salamiehen seurassa, mutta kovin hukkaan se silloin menee. Ei tule montaakaan käyttökertaa vuodessa, jolloin olisimme vaikka hienommassa ravintolassa syömässä.

[QUOTE="Maiju";28110981]Mulla on ollut salasuhde varatun miehen kanssa ja itsekin olen naimisissa. Nyt täytin 37v ja tämä "salamieheni" osti minulle yli 5000e korun. Tarkkaa hintaa en tiedä, mutta näin Kultajousella sen arvioivat. Olen lahjasta hyvin otettu ja se on tietenkin ihana. Mutta uskallanko käyttää sitä? Voin hyvin sanoa miehelleni että olen ostanut sen itse ja että timantit ovat sirkoneja. Onko riski silti liian iso? Jos miehelleni jossain vaiheessa kävisi selväksi, että se on aito timanttikoru, ei varmasti mene mikään selitys maailmassa läpi että "ostin sen itse".

Toisaalta mitä tällä sitten tekisi? Myydä en uskalla, koska mitä jos se taas paljastuu tälle "salamiehelleni"? Sehän olisi v-mäisin temppu koskaan.[/QUOTE]

se on hiiltä! siis arvoton!

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;28111060:
Sait lahjan ja juoksit heti arvioittamaan sen...

Kyllä kun saat muulta kun omalta mieheltäsi arvokkaan näköisen korun, niin kyllä se tekee mieli arvioittaa ja etenkin kun paketissa lukee Kohinoor.

Yhteistyössä