Mitä tehdä? Kinkkinen tilanne häistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ymmällään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Ymmällään

Vieras
Olemme ollut mieheni kanssa yhdessä jo 6 vuotta ja viime vuonna menimme naimisiin "salaa". Tarkoituksemme oli järjestää tänä vuonna siunaustilaisuus ja kirkko on jo varattu. Nyt saimme kutsun miehen sukulaisen häihin jota en ole ikinä tavannut ja häät ovat samana päivänä kun meidän tilaisuus. Mitä siis tehdä? Perua oma tilaisuus?

Alkuperäinen kirjoittaja np:
No ootteko te jo kutsunu väkeä sinne omiin juhliinne?

Onko miehen muitakin sukulaisia kutsuttu sinne sukulaisen häihin?

Emme ole vielä siunaustilaisuuteen kutsuja lähettänyt. Ja kyllä, miehen puolen suku on myös saanut kutsut toisiin häihin.

No sitten kyllä siirtäisin niitä omia.

Musta olisi aika törkeää, et te pitäisitte vaikka toinen on ehtiny kutsua ensin. Kun ette kerran ollu edes ketään kutsunu.

No jos samoja sukulaisia on tarkoitus kutsua niin kyllä siirtäisin.
Jos taas omat häänne on pienet eikä miehen sukua ole tarkoitus pitää, niin sitten pitäisin omat häät alkuperäisenä ajankohtana.

Sitähän mä tässä mietin, että mikä olisi järkevintä. Unohtaa oma tilaisuus ja mennä viettämään omaa hääpäivää häihin joista tunnen neljä ihmistä mieheni mukaan lukien. Yhtenä vaihtoehtona voisi olla se, että mies menee yksin.

No jos sun mies menee, niin sitten ette voi ainakaan pitää omia häitänne :)
Miksi et sitten menis mukaan? Koska sä ne ihmiset opit tuntemaan, jos et osallistu tilaisuuksiin? Vai onko tässä nyt jokin muu ongelma, kuin se, että päivät osuu päällekkäin???

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sitähän mä tässä mietin, että mikä olisi järkevintä. Unohtaa oma tilaisuus ja mennä viettämään omaa hääpäivää häihin joista tunnen neljä ihmistä mieheni mukaan lukien. Yhtenä vaihtoehtona voisi olla se, että mies menee yksin.

Ja sä menisit omaan siunaustilaisuuteesi yksin? :D

No mikset menisi miehesi kanssa niihin häihin? Pääasia, että olette yhdessä hääpäivänä eikö vaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Titi:
No jos sun mies menee, niin sitten ette voi ainakaan pitää omia häitänne :)
Miksi et sitten menis mukaan? Koska sä ne ihmiset opit tuntemaan, jos et osallistu tilaisuuksiin? Vai onko tässä nyt jokin muu ongelma, kuin se, että päivät osuu päällekkäin???

näin.

Alkuperäinen kirjoittaja kyy:
Siis onko tuo heidän päivä sama kuin vuosi teidän vihkimisestä vai kuinka??

Kyllä. Se ei sinänsä mikään ongelma ole, vaikka he kyllä tiesivät meidän silloin menneen naimisiin. Eniten mua harmittaa se, että kirkko on jo varattu ja olisin halunnut siunauksen vihkipäivälle. Nyt mitä ilmeisemmin se on peruttava.

Tuskin kukaan vihkipäivää sopiessaan miettii, mahtaako jollain kutsutuista olla sama hääpäivä. Mä en edes muista, koska ihmisillä on hääpäivät, vaikka oon ollut häissäkin... Toki sua harmittaa, mutta älä liioittele asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja TPS:
Tuskin kukaan vihkipäivää sopiessaan miettii, mahtaako jollain kutsutuista olla sama hääpäivä. Mä en edes muista, koska ihmisillä on hääpäivät, vaikka oon ollut häissäkin... Toki sua harmittaa, mutta älä liioittele asiaa.

Harmittaa tottakai ja koska olisin se siunauksen halunnut vihkipäivälle, niin seuraavan kerran se sattuu viikonlopulle vasta kuuden vuoden päästä. Viime vuonna siis suunniteltiin niin, että kun mennään salaa naimisiin sinä päivänä, niin tänä vuonna voidaan pitää viikonloppuna siunaus ja isot juhlat.

Onhan toi pirun ikävä tilanne. Jos omalle kohdalle ajattelisin niin olisin kyllä aika pettynyt, en siihen että toiset on valinneet saman päivän tai kehenkään muuhun kuin itseeni. Itseeni siksi, että en olisi toiminut tarpeeksi ajoissa. Ja kyllähän se veetuttaisi, suoraan sanottuna. Varmaan tekisi mieli jäädä miehen sukulaisen häistäkin pois, mihin viittasitkin :D Mutta se jäisi ajatuksen tasolle, kuitenkin.

Mutta mutta. Eihän siinä oikein muuta voi, kun järkätä oma siunaus toiselle päivälle. Vaikka kuinka harmittaisi. Ei siitä oikein voi ketään muuta syyttää kuin itseään, tässäkin taitaa päteä se "nopeat syövät hitaat".

Alkuperäinen kirjoittaja V-ivian:
Onhan toi pirun ikävä tilanne. Jos omalle kohdalle ajattelisin niin olisin kyllä aika pettynyt, en siihen että toiset on valinneet saman päivän tai kehenkään muuhun kuin itseeni. Itseeni siksi, että en olisi toiminut tarpeeksi ajoissa. Ja kyllähän se veetuttaisi, suoraan sanottuna. Varmaan tekisi mieli jäädä miehen sukulaisen häistäkin pois, mihin viittasitkin :D Mutta se jäisi ajatuksen tasolle, kuitenkin.

Mutta mutta. Eihän siinä oikein muuta voi, kun järkätä oma siunaus toiselle päivälle. Vaikka kuinka harmittaisi. Ei siitä oikein voi ketään muuta syyttää kuin itseään, tässäkin taitaa päteä se "nopeat syövät hitaat".

Kuten jo sanoin, niin varsinaisesti se päivä ei ole se suurin ongelma. Toki jokainen valitsee itselleen sopivan päivän jne. Mutta koska en ole ikinä ko. paria tavannut (lue; palstalla toitotettu ja täältä opittu ) ei ole kovin soveliasta osallistua häihin ja tavata silloin ensi kertaa. Joten se on syy miksi minä _ehkä_ jätän juhlat väliin.

Kuten jo sanoin, niin varsinaisesti se päivä ei ole se suurin ongelma. Toki jokainen valitsee itselleen sopivan päivän jne. Mutta koska en ole ikinä ko. paria tavannut (lue; palstalla toitotettu ja täältä opittu ) ei ole kovin soveliasta osallistua häihin ja tavata silloin ensi kertaa. Joten se on syy miksi minä _ehkä_ jätän juhlat väliin.

On kyllä fiksumpaa, että menette yhdessä miehesi kanssa sinne häihin. En muutenkaan nyt oikein tajua, miksi pitää siunaustilaisuus ja isot juhlat vasta vuoden päästä naimisiin menosta. Minusta aika outoa. Eikös se yleensä pidetä hyvin pian siviilivihkimisen jälkeen?

Häh miten niin ei ole soveliasta osallistua? :D siis kyllä, jopa suotavaa, osallistua miehesi siippana niihin toisiin häihin kun miehesi on kutsuttu.

Itse varmaan siirtäisin omiani, menisin näihin toisiin, harmittaisi mut pääasia että päästäis miehen kanssa loppujen lopuks naimisiin :) tai siis tehän olitte jo mut...

No mutta jos ootte ihan isotkin juhlat meinanneet jo nyt kesällä pitää, niin ei oo tullut mieleen kutsua jo niihin ihmisiä?

Ymmärrän, että sua harmittaa, mutta ei auta kuin niellä kiukkunsa. Nyt sä oot vähän marttyyri kun et meinaa toisiinkaan juhliin mennä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

On kyllä fiksumpaa, että menette yhdessä miehesi kanssa sinne häihin. En muutenkaan nyt oikein tajua, miksi pitää siunaustilaisuus ja isot juhlat vasta vuoden päästä naimisiin menosta. Minusta aika outoa. Eikös se yleensä pidetä hyvin pian siviilivihkimisen jälkeen?

Kuten jo tuolla yllä totesin, niin mentiin salaa naimisiin ja valittiin päivä sen mukaan, että vasta tänä vuonna järjestetään isommat juhlat ja se siunaus. Eli viime vuonna päivä oli perjantai ja tänä vuonna siis lauantai, jolloin ajatus oli, että juhlat ovat tasan vuosi naimisiin menon jälkeen.

Yhteistyössä