mitä tehdä kun on niin täynnä lapsen käytöstä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mam

Vieras
nuoremman kanssa ei ongelmaa ole, mutta tuo vanhempi, 6kk päästä alkaa eskari, siellä täytyy vissiin aika paljon tehdä ite mm pukea. niin pukea, kesällä saa lähtee vaikka alasti päiväkotiin,en jaksa enään vääntää asiasta.

joka aamu koettaa karata kun pitäisi pukea, ei ala pukemaan, yrittää lähtee tekee kaikkee muuta mä saan tehdä sen kanssa hommia kuin 2vuotiaan kanssa. vituttaa tuntuu että koko päivä tai vähintaan aamu menee aina pilalle kun ärsyttää niin paljon mikä siinä on niin vaikeaa kun puetaan silloin puetaan. :kieh:

pienenpi yrittää pukea kun näkee että joku on lähdössä. isommalle ei mee jakeluun, mä oon nyt tapellu tästä asiast niin semmosen 4,5vuotta kaiken kaikkiaan, eka siitä että ylipäätään pistetään vaatteet päälle, siihen meni reilu kaksi vuotta, sitten loppu aika eli pari vuotta siitä että sen pitää pukea vaatteet(no pienenpänä tietysti autoin)

kyllä kohta 6vuotiaan minusta pitäisi osata pukea kun on pukemisen aika

Sun täytyy vaan olla tiukka. Älä lähde mukaan siihen nahisteluun. Kerran sanot että vaatteet päälle, jos ei pue niin lähtee alasti. Meillä ei ainakaan lapset ole aikoihin kiukutelleet, kun erään kerran vein lapsen päiväkotiin yöpuvussa...

Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Sun täytyy vaan olla tiukka. Älä lähde mukaan siihen nahisteluun. Kerran sanot että vaatteet päälle, jos ei pue niin lähtee alasti. Meillä ei ainakaan lapset ole aikoihin kiukutelleet, kun erään kerran vein lapsen päiväkotiin yöpuvussa...

Mä oon jo kans sanonu päiväkotiin, että saatan tuoda joku aamu tuon isomman yövaatteissa... Pukeminen on niin vaikiaa.
Kiva kuulla, että joku on jo niin tehnytkin. Kattottiinko sua kieroon vai tuliko mitään sanomisia henkilökunnalta?

Alkuperäinen kirjoittaja Piimä:
Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:

Mä oon jo kans sanonu päiväkotiin, että saatan tuoda joku aamu tuon isomman yövaatteissa... Pukeminen on niin vaikiaa.
Kiva kuulla, että joku on jo niin tehnytkin. Kattottiinko sua kieroon vai tuliko mitään sanomisia henkilökunnalta?

Ei katottu kieroon, olivat sitä mieltä että joskus kovat otteet on tarpeen. Oli kuitenkin mukana tavalliset päivävaatteet, niin sit puki lapsi vasta siellä.
Eikä tosiaan oo sen jälkeen tarvinnu aamusin taistella, yhdenkään lapsen kanssa.

olen minäkin vienyt lapsen hoitoon vähissä vaatteissa kun ei pukenut. sanoin jo aiemmin hoitajalle, että näin voi käydä..ei meillä hoitaja ainakaan kieroon kattonut. ja kappas, lapsellakin alkoi mennä vaatteet ripeästi päälle.. :)

Lakkaa vaan tappelemasta. Valmistaudu lähtöön pienemmän kanssa ja ole kuin et huomaisikaan isomman temppuilua. Kyllä hänelle tulee viimeistään siinä vaiheessa kiire pukea, kun olet pienemmän kanssa ulko-ovella menossa...

Yhteistyössä