Mitä tehdä? Lapsi kouluun vai jääkö kotiin lepäämään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuhaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuhaa

Vieras
Eilen lapsella alkoi flunssa ja hyvin räkäiseltä hän vieläkin vaikuttaa. Mittasi itse kuumetta päivällä ja sanoi, että lukema oli tasan 37,00 astetta.

Joten laittaako lapsi aamulla koulutielle vai jääkö hän kotiin huilaamaan?

Ei hän toisaalta nytkään ole malttanut koko päivänä pitkään levätä sohvalla, vaikka kuinka olen käskenyt. Jatkuvasti hän on jalkeilla ja leikkimässä.

Se vain on huomenna pulmana, jos lapsi jäisi kotiin, että itse en voisi sitten lähteä kauppareissulle mukaan. Miehen pitäisi sitten yksinään käydä. Pitäisi vain ostaa ruokatarpeita ensi viikkoa varten (käymme vain kerran per vko kaupassa ja ostamme isomman satsin ruokaa kerralla) ja haluaisin ostaa myös muutamia ystävänpäiväkortteja. (Mies vain sanoi, että jos lapsi jää kotiin, otetaan hänetkin kauppaan mukaan. Itse sanoin, että ei missään nimessä noin saa tehdä, jos lapsi sairauden takia jää koulusta pois.)

Blue, itse odotan vauvaa ja tässä talvella on tilanne mennyt sellaiseksi, että mies mielellään kyytii minut kauppaan. Kyllähän se minulle tietysti sopii, en muutenkaan pidä talvella autoilemisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;28027402:
Blue, itse odotan vauvaa ja tässä talvella on tilanne mennyt sellaiseksi, että mies mielellään kyytii minut kauppaan. Kyllähän se minulle tietysti sopii, en muutenkaan pidä talvella autoilemisesta.

Ok, no siinä tapauksessa mies kävisi vain välttämättömät hakemassa huomenna, ja mentäisiin sitten myöhemmin viikolla uudestaan, jos lapsen kunto aamulla on sellainen että kouluun ei pääse.

Jättäisin luultavasti kotiin lepäämään. Vaikka ei koko päivää jaksaisikaan levätä, niin kotona leikkiminen on aivan eriasia kuin päivä koulussa ja tautihan on vasta aluillaan. Oletettavasti myös tartuttaisi tautia koulussa eteenpäin. Jos lasta ei voi jättää yksin lienee kaupparutiinista poikettava. Joko menet itseksi kauppaan tai esim. lapsi tulee mukaan ja odottelevat miehen kanssa autossa, kun pikaisesti käyt tekemässä ostokset. Tai sitten mies käy kaupassa yksin. Tai sitten kaupassa käydään jonain muuna päivänä.

Yhteistyössä