Mitä tehdä tässä tilanteessa? (Seksi synnytyksen jälkeen.)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kyselen tässä vain, kuinka pitkä aika on muilla palstalaisilla mennyt synnytyksestä seksin harrastamiseen?

Synnytin esikoisen neljä kuukautta sitten, seksiä meillä ei ole puolison kanssa ollut koko aikana synnytyksen jälkeen. En ole kokenut olevani vielä siinä kunnossa, että tekisi mieli mitään muuta, kuin pelkkää läheisyyttä. Asiaa en ole kokenut aiemmin ongelmaksi, mutta tilanne on nyt kääntynyt hieman päälaelleen. Lukuisista keskusteluista huolimatta vaikuttaa siltä, ettei mies ymmärrä asiaa ollenkaan minun kannaltani, ja koettaakin nyt sitten painostaa minua seksiin, joka ei taas tunnu yhtään mukavalta.

Miehesi on itsekäs pässi! Kiteytettynä, anteeksi.. Annapa jotain lukumateriaalia ukollesi elämästä synnytyksen jälkeen ja isän/miehen roolin omaksumisesta tässä tilanteessa. Nyrkki-kyllikki auttakoon pahimpaan hätään.

Jos yhdyntä tuntuu sinusta ajatuksellisella tasolla vielä kaukaiselta, niin sitten se on niin. Jos yhdyntä aiheuttaa kipuja, niin sitten se on niin. Kuuntele omaa kroppaasi ja omaa henkistä puoltasi. Kumppania voi miellyttää ja edellisen sanoin "auttaa" muillakin tavoin.

Meillä siipan kanssa meni liki 7 kk ennen, kuin mitään yhdyntöjä oli. Eli ei se aina mene niin, että mitä nopeammin, sitä parempi.

[QUOTE="Anna";23898426]Miehesi on itsekäs pässi! Kiteytettynä, anteeksi.. Annapa jotain lukumateriaalia ukollesi elämästä synnytyksen jälkeen ja isän/miehen roolin omaksumisesta tässä tilanteessa. Nyrkki-kyllikki auttakoon pahimpaan hätään.[/QUOTE]

No ei ole itsekäs pässi. Eiköhän tuohonkin voi jonkinlaisen kompromissin kehitellä. Seksiä voi harrastaa muissakin muodoissa kuin perinteisellä yhdynnällä *vinkvink*

Mikä yksinoikeus tuoreilla äideillä olisi kieltää isiltä seksi? Hormonit sekaisin ja paikat kipeänä? tässä tapauksessa viittaan edelleen samaan mitä kirjoitin aiemmin. Yhtä lailla naisten tulisi ymmärtää miestensä tarpeita. Miksi naisen tarpeet menisivät edelle?

Eikö ne isät ja miehet sitten yleensä kaipaa seksiä vaimonsa synnytyksen jälkeen? Vai mitä niissä lukumateriaaleissa oikein lukee?

Mulla ei ole yhtään tuttua naista, jotka ovat pantanneet seksielämän aloitusta synnytyksen jälkeen, joten veikkaisin olevan aika marginaaliporukkaa nämä haluttomat tuoreet äidit.

8kk. Olin niin väsynyt ja masentunut vauva-aloituksesta, ettei seksi mahtunut edes ajatusmaailmaan. Onneksi mies ei painostanut millään lailla, oli myös tietysti väsynyt jne. Mutta varmasti olisi halunnut aiemmin. Nyt tuntuu hyvältä. Luultavasti olisin lukkiutunut pidemmäksikin aikaa, jos olisi syyllistetty ja painostetu. Ei se pakolla.

Joskus 4kk paikkeilla kävimme keskustelun jamies kysyi, miltä minusta tuntuisi ajatus. Kerroin rehellisesti, että en ole sillä viivälla vielä lainkaan. mies ymmäri ja sanoi, ettei missään nimessä halua painostaa mihinkään.

• Tykkää
Reactions: Blue cat
[QUOTE="vieras";23898465]No ei ole itsekäs pässi. Eiköhän tuohonkin voi jonkinlaisen kompromissin kehitellä. Seksiä voi harrastaa muissakin muodoissa kuin perinteisellä yhdynnällä *vinkvink*

Mikä yksinoikeus tuoreilla äideillä olisi kieltää isiltä seksi? Hormonit sekaisin ja paikat kipeänä? tässä tapauksessa viittaan edelleen samaan mitä kirjoitin aiemmin. Yhtä lailla naisten tulisi ymmärtää miestensä tarpeita. Miksi naisen tarpeet menisivät edelle?

Eikö ne isät ja miehet sitten yleensä kaipaa seksiä vaimonsa synnytyksen jälkeen? Vai mitä niissä lukumateriaaleissa oikein lukee?

Mulla ei ole yhtään tuttua naista, jotka ovat pantanneet seksielämän aloitusta synnytyksen jälkeen, joten veikkaisin olevan aika marginaaliporukkaa nämä haluttomat tuoreet äidit.[/QUOTE]

Olet itse marginaaliporukkaa ja tiedät sen ;)

2viikkoa synnytyksestä käsipelillä ja 3viikkoa niin onnistu jo ydyntäki tikkejen vuoksi. Kyllä mä olisin ihan hajalla, jos en parisuhteessa sais neljään kuukauteen seksiä, mulle kun se on parasta läheisyyttä. Eli ymmärrän kyllä miestäsikin, alkaisin itekkin tahtomatta ahistumaan ja saattaisin painostaakkin. Eikö oo mitään keinoja miten voisit kiinnostua taas seksistä?

[QUOTE="Emma.";23898451]Jos yhdyntä tuntuu sinusta ajatuksellisella tasolla vielä kaukaiselta, niin sitten se on niin. Jos yhdyntä aiheuttaa kipuja, niin sitten se on niin. Kuuntele omaa kroppaasi ja omaa henkistä puoltasi. Kumppania voi miellyttää ja edellisen sanoin "auttaa" muillakin tavoin.

Meillä siipan kanssa meni liki 7 kk ennen, kuin mitään yhdyntöjä oli. Eli ei se aina mene niin, että mitä nopeammin, sitä parempi.[/QUOTE]

Monta kuukautta on todella pitkä aika. Se, ettei halua seksiä on useimmiten päänsisäinen asia, ja niihin voi itsekin vaikuttaa. Aiheesta löytyy tietoa mm netistä. Kaipa haluat itsekin että tilanne normalisoituu? Painostaminen ei tietenkään ole koskaan oikein, mutta ymmärrän hyvin miestäsi.

Ai niin, seksi ei tosiaan ole pelkkää penetraatiota - voitte aloittaa jollain muullakin...

[QUOTE="vieras";23898465]No ei ole itsekäs pässi. Eiköhän tuohonkin voi jonkinlaisen kompromissin kehitellä. Seksiä voi harrastaa muissakin muodoissa kuin perinteisellä yhdynnällä *vinkvink*

Mulla ei ole yhtään tuttua naista, jotka ovat pantanneet seksielämän aloitusta synnytyksen jälkeen, joten veikkaisin olevan aika marginaaliporukkaa nämä haluttomat tuoreet äidit.[/QUOTE]

Et sä miehenä voi ymmärtää näitä juttuja.

[QUOTE="Nainen";23898622]Et sä miehenä voi ymmärtää näitä juttuja.[/QUOTE]
Tuohon voisi joku irvileuka vastata, ettet sinäkään naisena voi ymmärtää asiaa miehen näkökulmasta.

Voi olla erittäin vaikeaa vauvan nukahtamisen jälkeen yhtäkkiä käydä ns. palvelemaan miestä. Ajatukset voi silti olla lapsessa, jolloin ei tietty ajatukset seksissä. Yritä kuitenkin ymmärtää miestäsikin. Hän ei ole synnyttänyt ja haluaa takuulla nähdä, että suhde voi hyvin ja miesten kohdalla se tarkoittaa seksin sujumista.

• Tykkää
Reactions: emppu75
Käsiä vaan ylös naiset: Kuinka moni pakottaisi miehen seksiin tietäen tämän sattuvan häneen tietäen kumminkin että sitä seksiä tulee vielä olemaan ja hän paranee? Minä en ainakaan ja mielestäni sellainen mies on sadisti joka painostaa sisään-ulos-seksiin vielä synnytyksestä kipeää naistaan! Eri asia toki muut seksin muodot.

Käsiä vaan ylös naiset: Kuinka moni pakottaisi miehen seksiin tietäen tämän sattuvan häneen tietäen kumminkin että sitä seksiä tulee vielä olemaan ja hän paranee? Minä en ainakaan ja mielestäni sellainen mies on sadisti joka painostaa sisään-ulos-seksiin vielä synnytyksestä kipeää naistaan! Eri asia toki muut seksin muodot.

Ap:n tapauksessa on mennyt jo 4kk... Eli ei pitäisi esim. sattua enää.

"En ole kokenut olevani vielä siinä kunnossa, että tekisi mieli mitään muuta, kuin pelkkää läheisyyttä."

Kyllä tuo minusta fyysiseltä kuulostaa, mutta minä en olekkaan synnyttänyt.

"En ole kokenut olevani vielä siinä kunnossa, että tekisi mieli mitään muuta, kuin pelkkää läheisyyttä."

Kyllä tuo minusta fyysiseltä kuulostaa, mutta minä en olekkaan synnyttänyt.

Musta taas tuntuu, että vika korvien välissä, ei osaa hetkeksi hylätä äitinä olemista ja alkaa puolisoksi. :/ Meehän ap antaan miehelles, huomaat, että olet muutakin kuin äiti. :)

[QUOTE="vieras";23898354]Kyselen tässä vain, kuinka pitkä aika on muilla palstalaisilla mennyt synnytyksestä seksin harrastamiseen?

Synnytin esikoisen neljä kuukautta sitten, seksiä meillä ei ole puolison kanssa ollut koko aikana synnytyksen jälkeen. En ole kokenut olevani vielä siinä kunnossa, että tekisi mieli mitään muuta, kuin pelkkää läheisyyttä. Asiaa en ole kokenut aiemmin ongelmaksi, mutta tilanne on nyt kääntynyt hieman päälaelleen. Lukuisista keskusteluista huolimatta vaikuttaa siltä, ettei mies ymmärrä asiaa ollenkaan minun kannaltani, ja koettaakin nyt sitten painostaa minua seksiin, joka ei taas tunnu yhtään mukavalta.[/QUOTE]

Ai te sekstasitte eikä tuntunut mukavalta? Sinä olet liitossa, avo- tai avio ja siihen kuuluu seksi. On normaalia, ettei sinua huvita. Sinua ei tarvitse huvittaa, mutta kun sinä olet liittoon mennyt ja ainakin yhden kerran ukkos kanssa sekstannut (=tulit raskaaksi), sinä käsket miehen hankkia hyvää liukkaria ja hoitaa hommat. Levität haarat, panet silmät kiinni ja ajattelet jotain julkkista, josta diggaat.

Monta kuukautta molempien synnytysten jälkeen. Vaikea löytää sopivaa rakoa ajallisestikin jo (me emme ole muumiseksi-tyyppiä) ja päälle painaa väsymys. Ei kyllä kumpikaan olla mitenkään superaktiivisia muutenkaan ja osataan mukisematta käyttää omaa kättä jos toista ei syystä tai toisesta huvita. Laiskuuden takia meillä varmaankin harrastetaan vähemmän seksiä kuin kumpikaan haluaa, mutta olen tähän tilanteeseen paljon tyytyväisempi, kuin mikä tilanne oli valittavan ja painostavan exän kanssa. Siinä oli äijä jolle ei kelvannut mikään ja täytyy sanoa, että minun seksuaalisuuteni otti takapakkia siinä suhteessa.

"Väkisin antamiset" ja painostamiset ym. nimenomaan lisää sitä ahdistusta ja helposti siitä syntyy kierre että ei saa koskaan haluja takaisin ylös tai sitten vaikka joskus haluaisi, niin ei kuitenkaan "halua". Siis seksihalut saattaa löytyä, mutta ei enää vaan tee mieli harrastaa sen kusipäisen kumppanin kanssa. Onhan se ikävää jos erilaiset halut kohtaa ja ei se varmaan hääviä ole aktiivisten miesten (tai naistenkaan) olla ilman, mutta vaikea minun on ymmärtää miten kenenkään elämä menee täysin pilalle väliaikaisen seksinpuutteen vuoksi. Runkulle suihkuun siitä niin helpottaa.

Mielestäni miehen painostustoimet on ok, heti kun hän töräyttää sen n.3,5 kg 50cm pötkylän 10 cm aukosta pihalle kolmessa vuorokaudessa ja haluaa välittömästä tämän jälkeen harrastaa seksiä samaan aukkoon. Sitten suostun painostuksen alaisena harrastamaan seksiä.

Kivut ja tuntemukset on yksilöllisiä. Ei kukaan voi sanoa että ei voi sattua enää 4 kuukauden jälkeen synnytyksestä, koska jokainen synnytys on erilainen.

Haluttomuuttahan esiintyy muutenkin kuin lapsenteon jälkeen, eikä syyt aina ole niin selviä. Painostus sotkee kuviota vielä entisestään...

Suosittelen kuitenkin jossain vaiheessa kokeilemaan. Varaa muutama tunti omaa aikaa, sovi miehen kanssa että nyt sitä sitten ollaan lähekkäin tämä aika. Lue eroottista kirjallisuutta, pukeudu eroottisesti, tee mitä tarvitsee että saisit itse itsesi sille tuulelle. On helpompi lähestyä miestä, kun tietää olevansa jo vähän lämmennyt eikä seksi kenties sitten ahdista niin paljoa. Sopikaa yhdynnästä, haluatko kokeilla sitä tai että lopetetaan heti, jos se on sinulle epämukavaa. Sopikaa, että tarkoituksena on tuottaa nautintoa molemille osapuolille, ei vain sinun palveluksesi miehelle. Jos tällaiset sopimukset eivät miehelle käy, on itse kuivan kautensa ansainnut. Vökivaltaisia ajatuksia tulee mieleen miehestä, joka sopii, mutta ei pidä lupaustaan... Ja jos kuivaa kautta on jo kestänyt kauan, käske mies tumpulle edellisenä päivänä :D

Ha. Esikoisen syntymän jälkeen meni pitkä aika ennen kuin oli seksiä. Ja ensimmäisen vuoden aikana seksiä oli korkeintaan viisi kertaa. Tämä johtui siitä, että petyin niin totaaliseti mieheen siinä suhteessa miten hän isäksi tuloon reagoi. Minua ei yksinkertaisesti huvittanut ja kiihottanut, kun henkinen puoli ja yhteys eivät toimineet. Vieläkään ei seksielämä kamalan hyvin toimi, toinen lapsi saatiin sentään aikaan. Nyt ehkä seksi huvittaisi, mutta ei jaksa, koska toinen lapsi on iltavirkku ja toinen taas aamuvirkku. Pitäisi valvoa liki puolille öin, että voisi seksiä harrastaa, mutta kun toinen muksu herää jo viiden jälkeen, niin ei yksinkertaisesti jaksa.

Ihan käsittämättömiä näkemyksiä naisilta... ootteko emännät koskaan kuulleet että raskauteen ja synnytykseen liittyy myös hormooneita ja ne vaikuttaa eri ihmisiin eri tavalla... Meillä oli raskauden aikana seksiä (yhdyntä) varmaan 4 kertaa ja nekin joskus alkuraskaudesta... mun ei vaan tehnyt yhtään mieli... noi neljäkin oli sellasta kokeillaan nyt jos vaikka pääsisinkin fiiliksiin pakkopullaa.. synnytyksen jälkeen meni muutama kuukausi (en edes muista tarkkaan)... sit kun hormoonit tasottu ja halut palas niin oli kyl pienonen kynnys alottaa taas puuhat (eli siirty sinne korvien väliin se ongelma) mut roplasin sit vähän itteeni et hokas taas et kivaahan se ois saada orkkuja... nyt kun meidän pikkuihminen on 8 kk ja seksi maistuu niin melkein itteekin harmittaa ajatus siittä et syksyllä saattaa alkaa taas vuoden mittanen kuiva kausi jos onnistutaan raskautuu uudelleen...

mutta tämän sanottuani voin myös todeta että ei miestä pidä pitää ilman... mä oon ottanut sit poskeen noin miljoona kertaa viimesen vuoden aikana...

No mulle ainakin jälkitarkastuksessa 10 viikkoa synnytyksestä sanottiin että on punainen vielä alapää, että eivarmaankaan ole vielä valmis seksitouhuihin että sattuuko, sanoin ettei ole tullut mieleenkään koettaa. Kyllä siinä uuden vauvan kanssa on ihan muut intressit, eikä miehelläkään tullut seksi sen enempää mieleen.

Yhteistyössä