K
kahden äiti
Vieras
Nyt kyllä menee lopullisesti hermo mieheni ja hänen äitinsä kanssa. Mieheni sai perjantai iltana yhtäkkiä aivan hirveän hirveän raivokohtauksen. Heitteli tavaroita, tuoleja ym. ja mikä hirveintä hermostui todella pelottavasti 7 vuotiaalle pojallemme kun hän ei suostunut siivoamaan huonettaan. Soitti sitten äidilleen ja itki että nyt ei kestä enää....Myönnän kyllä jäkättäväni hänelle kaljan juonnista mutta kun se on hänellä melkeinpä päivittäistä. Välillä hän ottaa enemmän välillä vähemmän ja joskus ei ollenkaan, mutta sen verran kuitenkin ettei kuuluu mielestäni perheenisälle tuollainen käytös. Yleensä kun hänen ominaisluonteensa eli sellainen machoilu korostuu vielä silloin todella ärsyttävästi. Kovin usein hän ei baareissa käy mutta yleensä huitelee naapureissa kaljottelemassa esim. saunavuoron jälkeen joka kerta lupaa tulla perässä kotiin kun mä menen jo meidän pienemmän 1 vuotiaan lapsen kanssa niin eksyy kuitenkin johonkin naapuriin jatkamaan saunakaljojen juontia. Muutenkin hänellä on tapana katoilla ja laittaa kännykkä sitten kiinni. Pikkujouluristeilyt venyvät melkein vuorokaudella jne. En voi luottaa häneen enää yhtään ja pelkään aina jo valmiiksi pahinta vaikka hän lupaisi mitä. No vaikeaa tästä on antaa kunnolla kuvaa mutta kuitenkaan en mielestäni jäkätä hänelle turhasta enkä myöskään kenenkään sellaisen mielestä joka tätä on sivusta seurannut vaan kaikki ihmettelee kuinka mä jaksan. Nyt kuitenkin siis perjantaina hänen äitinsä soitti mulle ja aloitti heti niin että miten mä voi antaa tällaisen tilanteen syntyä kun mulla on kaksi lasta. Eli siis miehen raivokohtaus on täysin mun syytä. sitten kun mä yritin selittää että suutuin kun mies meni baariin työpäivän jälkeen vaikka piti tulla kotiin kun oli muutakin hommaa niin ei hän kuunnellut ollenkaan vaan syytteli vaan mua ja puolusteli että kyllä se saa käydä yhdellä kaljalla ja ilmoitti että tulevat häkemaan poikansa kotiin. (asuvat n. 130 km meiltä)Ja mä yritin puolustaa itseäni ja suutuin kun se ei kuunnellu niin huusin sille että''turpa kiinni ämmä''. Mua vaan ärsytti niin paljon ettei se yhtään kuunnellu mua. Sama juttu oli viimeksi 1999 kun se soitti mulle ja mun isälle ja haukku mut. Että mä en ikinä laita ruokaa enkä pese pyykkiä ja olen niin kiittämätön heitä kohtaa, käytän kaikki mieheni rahat yms. Eikä silloinkaan antanu mun sanoa mitään vaan jos yritin paiskas luurin korvaan. Sen jälkeen ei meillä kovin lämpimät välit ole olleetkaan enkä ole hänelle paljon kertoillutkaan mun fiiliksistä koska hän kuitenkin ajattelisi että mä valitan turhasta. Esim. kun aiemmin harmittelin hänelle kun yhdessä vaiheessa tuntui että postilaatikosta tipahteli kokojan jotain ulosottomaksuja mieheni nuoruuden toilailuista (yht.12 000 euroa) niin sain kuulla puhuvani aina vain rahasta. Nyt pelkään mitä tapahtuu jos me erotaan koska vanhempi poikamme on todella kiintynyt mummoonsa ja jos mieheni muuttaa takaisin kotikaupunkiinsa pelkään että poika haluaa mukaan. Mummo yrittää selvästi myös kääntää poikaa mua vastaan koska selitti perjantainakin hänelle että kaikki on mun syytä.
Mä en tiedä mitä täs pitäisi tehdä. Yksinhuoltajuuskin pelottaa. Kaljottelua lukuunottamatta kaikki muuten on suht hyvin. Mies auttaa kyllä kotitöissä, ainakin siivoaa välillä. Ja katsoo lapsia kun mä meen jumppaan, muualla sitten en juuri koskaan ilman lapsia käykään. Viimeksi kun menin kaverille käymään vähän iltaa viettämään pitkästä aikaa niin mies otti lapset ja lähti vanhempiensa luo. Ei vastannut puhelimeen eikä edes jättänyt mitään viestiä.
Mä en tiedä mitä täs pitäisi tehdä. Yksinhuoltajuuskin pelottaa. Kaljottelua lukuunottamatta kaikki muuten on suht hyvin. Mies auttaa kyllä kotitöissä, ainakin siivoaa välillä. Ja katsoo lapsia kun mä meen jumppaan, muualla sitten en juuri koskaan ilman lapsia käykään. Viimeksi kun menin kaverille käymään vähän iltaa viettämään pitkästä aikaa niin mies otti lapset ja lähti vanhempiensa luo. Ei vastannut puhelimeen eikä edes jättänyt mitään viestiä.