Mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epätoivoinen

Vieras
Hei!

Kerron nyt lyhykäisyydessään meidä tarinan.
Eli ollaan päällisin puolin todella onneliinen pieni perhe, mutta siältä suhde rakoilee. Meillä on vähän alle vuoden ikäinen lapsi. Ollaan ostettu uusi talo.
Mieheni oli ihana ja huomaavainen. Hyvä isä. Minua kohtaan hän on ollut mahtava, luotettava, rehellinen jne. Muutamaa kertaa lukuunottamatta, meillä ei oo turhaa toisiamme syytelty ja uhkailtu.

Nyt kaikki on muuttunut. Mies huutaa minulle kaikesta, ei ole mihinkään tyytyväinen, minä hoisan pääosin lapsemme yksin. Mies ei enää halua keskustella kanssani mistään, kääntää vain selkää tai jopa nukahtaa kun minä yritän keskustella. Hän kyselee että miksi minä olen muuttunut, kaivelee koko ajan minusta kaikki huonot puolet esiin. Olen todella tympääntynyt, en jaksa enää.

Meillä nykyisin vaan tapellaan. Minun ei kestä olla mistään erimieltä mieheni kanssa, muuten alkaa kauhia sota. En uskalla sanoa oikeen mitänn. Muutaman kerran mies on uhannut lyödä,mutta silloin on riidelty todella pahasti. Joskus mies viettää aikaa lapsen kanssa, yleensä minun pyynnöstäni, jotta voisin esim. käydä vessassa. Hän on todella luonteva lapsen kanssa ja lapsikin nauttii kovasti isänsä seurasta. Mutta mies enemmin tekee jotain yksin, kuin mitä viettää aikaa meidän kanssa. Hän sanoo minua rakstavansa, muttaa jokseenkin en aina jaksa uskoa.

Mieheni on kyllä ihana silloin kun sattuu olemaan sillä päällä. Rakastan häntä yli kaiken, mutta alkaa tunuta että kaikki on ykspuoleista. Olen koittanut puhua, mutta mies ei kuuntele. Yksin on vaikea tehdä mitään. Sitten minä turhaudun ja käyttäydyn välinpitämättömästi kun en enää jaksa yrittää. Sitten minua syytetään.

Auttakaa, mitä pitäis tehä?

Haluan että lapsella on molemmat vanhemmat ja että he ovat onnellisia keskenään.

Meillä ollu samanlaista tai onkin, mutta ei siitä sen enempää ku tilanne jo pitkittynyt ja mutkistunut..
Tuli mieleen olisiko miehellä työstressiä? Mies ei aina halua puhua, vaan vetäytyy itekseen miettimään asioitaa ja haluaa olla rauhassa. Naisesta käsittämätöntä ;)
Työstressi tai työuupumus vie voimat eikä energiaa perheelle riitä.
Toki seksinpuutekin voi aiheuttaa tuota, jos vaikka miehestä tuntuu että jää lapsen vuoksi huomiotta.
Mutta usein mies ei tuossa tilanteessa seksiä halua vaan vetäytyy pois, kääntää selkänsä.
Saisitteko lapsenhoitajan yhdeksi illaksi edes tai muuten aikaa puhua. Niin jos miehen siis saa puhumaan.
Myös paritepia on keksitty.
Vaikea neuvoa, mutta noita meillä kokeiltu. Joskus toki syynä toinen nainenkin, mutta ei läheskään aina.

Valitettavasti epäilisin vahvasti, että miehellä on sutinaa suhteen ulkopuolella. Meillä oli hyvin samankaltainen elämäntilanne ja mies jonka ei ikinä olisi uskonut pettävän. Käytös muuttui juuri tuolla tavalla, kielsi pitkään kunnes sain kiinni (puhelinlaskuista, satoja teksiviestejä jne aikasemmasta poiketen... ovat muuten varsin informatiivisia tänä päivänä nuo puhelinlaskut..)

tuli mieleen että jos hän kokee jääneensä sivulliseksi ,tarkoitan että keskityt liikaa lapseen.miehetkin kaipaavat valtavasti hyväilyjä ,läheisyytä,suukotteluja ym..minä ainakin tykkäsin valtavasti sellaisista asioista,kyllä mies haluaa seksiä vaikka on pieniä lapsia ja jollei sitä kotoa saa niin on suuri vaara että sitä haetaan muualta

Valitettavasti minun on sanottava, että miehesi pettää sinua tai on pettänyt. Meillä melkein sama tilanne. Talo lainalla ja tyttö nyt 3 kuukautta vanha. Mies oli ennen tosi huomaavainen ja rakastava ja innolla mukana tytön kasvatuksessa ja hoidossa. Yhtäkkiä kaikki sitten muuttui, suuttui minulle joka asiasta, huusi ja kiukkusi. Vältteli tyttöä ja katsoi perään juuri vain sen 5 minuttia mitä vessassa käynti vei aikaa.

Sitten selvisi että juurikin samoihin aikoihin kun tuo muutos käytöksessä alkoi oli pettänyt minua toisen muijan kaa. Tyttö oli tuolloin 3 viikon ikäinen ja sain parin viikon päästä tietää tämän asian. Kännykästä löysin kaikki viestit ja sitten mies myönsi.

Tuntuu niin pahalta, mutta yhdessä aiomme silti jatkaa. Käymme nyt parisuhdeterapiassa. Minkään muun takia en jäänyt kuin rakkauden miestäni kohtaan. Talolla ei ole minulle väliä ja tytön kanssa pärjäisin aivan mainiosti kaksin ja olisin takuulla onnellinen, mutta rakastan miestäni ja myös hän rakastaa minua. Tytön syntymä aiheutti hänelle kriisin elämässä ja sitten kävi noin kun ei voinut tulla minulle puhumaan huolistaan.

Valitettavasti siis on todettava, että miehesi on pettänyt sinua. Aivan samaa käyttäytymistä kuin meilläkin. :(

Hei!
Kiitokset vastauksista. Ja tässäpä vastauksia kysymyksiinne. Seksielämä: Meillä menee sänkykamarin puolella mainiosti, ainakin minun mielestä. Ollaan molemmat innokkaita kokeilemaan kaikkea ja rakastellaan niin usein kuin mahdollista. Väh. 1krt. päivä. Joskus kyllä tulee taukopäiviäkin. Mutta tällä saralla ei ongelmia ole. Ainostaan esileikin puute.

Ja mitä pettämiseen tulee. Niin siihen ei miehellä ole mahdollisuutta, ellei sitten ole pettänyt kun on käynyt viihteellä. Muuten mies on aika paljon kotona. Remontoi paljon ja harrastaa.

Meillä ainakin miehen pää kiristyy kun jatkaa elämää vanhaan tyyliin lapsen syntymän jälkeenkin. Töitä, PALJON harrastuksia yms. Sit vielä kotona on aina hommaa, siivousta ja vauvan hoitoa. Sit kiukutellaan ihme asioista. Jos sinunki miehesi päivät ovat täynnä ohjelmaa, eikö kannattaisi hiukan hengähtää ja antaa tilaa molemmille. Jatkuva tekeminen ja tavoitteiden täyttäminen kuluttaa. Pitäisi myös osata vaan olla!! Näin ruumis ja mieli lepää ja suhdekin saattaisi voida paremmin.

sitä minäkin epäilen että uupumuksesta kaikki johtuisi. Olen miehelleni koittanut lukemattomat kerrat sanoa että pitäis välillä levätä, mutta ei hän minua kuuntele. Olen myöskin sanonut että hän kuluttaa itsenä ihan loppuun kun vaan painaa pitkää päivää, mutta ei. Hän sanoo vaan että kun ei voi lopetta, eikä voi levätä kun tekemistä on paljon. Sitten vain huutaa ja tiuskii... Olen myöskin sanonut ja koittanut puhua omasta olostani ja siitä että mekin kaivataan aikaa, mutta ei hän vaan välitä. Hän jopa enemmin lähtee juomaan kuin mitä viettää aikaa meidän kans. Kaikki se vähä aika mitä häneltä jää menee harrastuksiin...

Sanoisin vaimona et se on uupumusta. aivan sama onko mies vai nainen jos on uupunut on just tuollainen inhottava kakka.. meillä se olen minä aika usein. Kun ei saa levätä rauhassa yöllä, ei päivällä. lapset sairastaa, mies tekee töitä.. pieni vauva vinkuu koko ajan mahavaivoja. alkaa hermoja rasittamaan pienimmätkin vikinät ja vaikeudet. Sanoisin et relatkaa.. kotona oloa kohtuudella ja jotain liikunnallista harrastusta, aikaisin nukkumaan, ystäviä välil kylään. remppaan talkooapua rohkeesti jne.. siinä lääkekuuri. kyl sit jaksaa puhua kun on levänny ja hermot kestää. Älä vaadi lastenhoitoa älyttömästi. en usko et ulkopuolella ois joku kiinnostuksen kohde. ei se aina niin mee. ei meillä ainakaan.

Ikävä kyllä sanoisin miehen pettävän tai pettäneen. Sanot ettei kerkeä, otapa kyseenalaistamisen alle kaikki mahd menot; kauppareisut, kaverin auttamiset, työstä paluu..

Meillä mies oli "kokoajan jossain" ja oli sitten soitellut sen toisen luota olevansa lähdössä töistä mikä antoi vielä puolituntia aikaa pelehtiä ja vaimo ei osannut kysellä perään.. sitten kävi jopa roskiksella tapaamassa naista, auttoi remontissa kavereita, auton korjauksessa. Mikä tahansa syy kävi.

Jos haluat selvyyden, älä kerro hänelle epäilyksistäsi. Tee pientä salapoliisin työtä, ei tarvitse kovin syvälle kaivaa jos jotain on. Jos mikään sua epäilyttää, älä kuittaa sitä olankohautuksella.

Suosittelen, keskittymään sen lisäksi omien harrastusten, menojen ja mielipuuhien ym elvyttämiseen. Jos miehellä on puhtaat jauhot pussissa se voi tuoda tasapainoa suhteesenne. Jos ei ole, et jää sitten ihan nalli kalliolle..

kyllä on erikoinen mies sulla jos hän kaiken aikaa moittii mutta samalla kumminkin haluaa seksiä.Olen edelleenkin sitä mieltä että seksiä on vähänlaisesti ,mies voi haluta seksiä kolmekin kertaa päivässä ja joka päivä,
kyllä pitäis olla tyytyväinen jos määrä ja laatu ovat kohdallaan.En usko hänen pettävän kun kerran kotonakin seksiä haluaa.

Minustakin on inhottavaa että joku tyrkyttää heti ohjetta et miehesi pettää sinua. Hölmöä. Iha selvää että perhe on ylirasittunu. Meillä samaa kans. Aina tulee jotain ressattavaa, laskujen sun muun yhteydessä. Olisipa ihana muuttaa jonnekin autiolle saarelle ja olla vaan ilman näitä kaikkia paineita. Elämästä on tullut liian monimutkaista. Kaikkea pitää olla vaikka vähemmälläkin pärjää.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2007 klo 14:19 Vieras kirjoitti:
Minustakin on inhottavaa että joku tyrkyttää heti ohjetta et miehesi pettää sinua.

Valitettava totuus tuo vain on; sen tietää kun on itse saman kokenut. Miehen käytös ei yhtäkkiä muutu tuollaiseksi muusta syystä. Aikaa kyllä löytyy, jos niin haluaa. Kauppareissut, työpaikalla, työpäivät vähän venyvät, enemmän piha- autotalli töitä (puhuu puhelimessa/viestitelee hoidon kanssa). Näin oli meilläkin, en olisi ikinä uskonut. Minäkin luulin ettei aikaa olisi kun pieni lapsi ja näennäisesti ei vapaa-aikaa miehellä paljon ollut. Meillä mies alkoi myös enemmän kiinnostua seksistä kanssani, omituista.. Tutki puhelinlaskut, sieltä selviää jo paljon!

Minä luulen, että miehesi ei nyt vain voi vielä oikein käsittää mitä onkaan elämä pienen vauvan kanssa. Olet itse lapsen kantanut ja jollain tasolla jo ennen lapsen syntymää ajatukseen tottunut. Miehelle se uuteen tulokkaaseen tottuminen voi kestää kauan. Minun miehelläni on kaksi lasta edellisestä avioliitosta ja nyt hän minulle kertoi meidän lapsen synnyttyä, että vasta tämän kolmannen kanssa osaa olla luontevasti tekemisissä, eikä sekään ihan ongelmitta sujunut. Meistä molemmat oli vauvan syntymisen jälkeen vähän kummallisesti käyttäytyviä, minusta välillä tuntui ettei keskittymiskyky riitä siinä vaiheessa miehen viihdyttämiseen. Meillä oli myös paljon riitaa, mutta nyt kun poika on jo vuoden on tilanne tasaantunut ja molempien väsymykset loppuneet. Koeta saada miehesi olemaan enemmän lapsen kanssa, jotta hän tottuisi paremmin lapsen läsnäoloon. Noin pienen kanssa on toki hankalaa keksiä tekemistä, mutta pian hän on jo niin iso, että leikit sujuu miehenkin kanssa.

Hei!

Kiitokset taas vastauksista.

en millään haluaisi uskoa että miehelläni olisi toinen nainen. En jaksa uskoa siihen. Kyllä minä mieheeni sen verran paljon luotan että uskon häntä. Olen kysynytki että onko hänellä toinen tai pettääkö hän minua. Mutta vastaus on aina sama Ei! Onneksi. Ja siihen on uskottava. En usko että hän voisi tehdä minule niin, saati olla kertomatta siitä.

Se taas voisi olla paljonkin mahdollista että jonku sortin uupumusta olisi ilmassa, koska nyt kun hän on pitänyt pari päivää taukoa remontoimisesta ja harrastuksesta, on hän ollut paljon parempi tuulisempi, ja huomioonottavaisempi.

Se mitä lapsiin tulee, niin. Lasta me yritimme pitkään ja useasta keskenmenosta huolimatta onnistuimme saamaan esikoisemme nytten. Joten en usko etteikö miehellä olisi ollut aikaa totutella ajatuksen. Hän kyllä rakastaa poikaansa, sen kyllä huomaa. Ainoa on ajanpuute. Nyt hän on vain pakosta lastaan kattonut. en tiiä sitten mistä se johtuu. Minä meillä pääosin lapsen huolehdin. Mies on ehkä kerran, kahdesti ollut kaksin pojan kanssa kun minä olen nopeasti käynyt kaupassa.

ja taas seksistä. Mies ainakin sanoo olevansa tyytyväinen seksiin. Nyt näiden kahden päivän aikana on hän ottanut minua huomioon silläkin saralla enemmän. Siis rakstellessa on ajatellut paljon minua, tehnyt niin kuin minä tykkään.

Valitettavsti kuulostaa vain pahasti siltä että miehelläsi ei oo puhtaat jauhot pussissa. Minun ex petti minua juuri lapsemme syntymän jälkeen. Hyvä että sairaalasta pääsin kotia niin olisi pitäny olla ketarat ojossa miehelle mieliksi. Meillä oli lapsi kahden viikon ikäinen kun mies petti ja syy oli se että kun kotona ei saa!!! Mun exä on sen verran mulkero ettei se ajattele sitä että ehkä minulle voisi suoda sen verran aikaa että pääsen kotiutuu kunnolla ja eikä se ajatellu että olen juuri synnyttänyt ja vuodan kuin niagaran putous!!! Toivottavasti sinulla ei oo samanlainen tilanne mutta vaikuttaa niin ikävästi samalta..
Mulla miehen uskottomuus näkyi juuri samanlai. Ja kaiken huippu oli se kun miehellä loppui työt kummeneltä illalla ja odotin häntä kotiin niin äijä käy ensin hivauttaa toista muijaa 500m päässä meiltä kotua ja könyää mun viereen ja hivauttaa sen jälkeen mua.. sika mikä sika..

Tekisin sinuna nyt kuitenkin pientä salapoliisityötä tuon pettämisasian suhteen..

Meillä oli siis ihan samanlaista käytöstä. Minäkin kysyin pettämisestä, mies kielsi ja minä hölmö uskoin kun halusin uskoa.. olinhan viimeisilläni raskaana. Jäi sitten kiinni muutama viikko vauvan syntymän jälkeen.

Minäkään en olisi ikinä uskonut miehestäni tätä, myös koko tuttavapiirimme on järkyttynyt, on täysin luonteenvastaista käytöstä mieheltäni.

Et kai itsekään myöntäisi pettämistä miehellesi jos kysyisi ilman mitään "todistusaineistoa"?

Hei!

jos minä olisin pettänyt, en pystyisi pitämään sitä salassa, eli kertoisin vaikka ei mitään todistusaineistoa olisi. Minun omatunto ei kestäisi olla sanomatta. Me ollaan sovittu että jos tekee mieli jotain toist niin jättää vaikka ennemmin kuin pettää. Ja jos pettää niin itten siitä pitää kertoa.

Olenko minä vain sinisilmäinen vai onko kyse jostain ihan muusta?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.02.2007 klo 21:49 aloittaja kirjoitti:
Hei!

jos minä olisin pettänyt, en pystyisi pitämään sitä salassa, eli kertoisin vaikka ei mitään todistusaineistoa olisi. Minun omatunto ei kestäisi olla sanomatta. Me ollaan sovittu että jos tekee mieli jotain toist niin jättää vaikka ennemmin kuin pettää. Ja jos pettää niin itten siitä pitää kertoa.

Tällaisia sopimuksia on helppo tehdä ja kaikenlaista luvata kun ei ole tosi kyseessä. Tunnustaminen on vaikeaa jos on samaan aikaan ihastuminen päällä, on pelko ihastuksen kohteen ja samalla myös perheen menetyksestä. Mies tällöin tavallisesti yrittää "ostaa aikaa" jotta omat ajatukset selkiävät johonkin suuntaan, mitä ne yleensä eivät tee ennen kiinni jäämistä..

yleensä on kyl joku aavistus pettämisestä ennen ku alkaa tutkii asioita. mut jos aloittajalla on tunne ettei sellaista ole tapahtunu nii ei kai sitte.. minun mies on yks kärttyperse mutta ei se kyl petä mua. ei kaikki vain ole sellaisia. ja sen tietää. minulla on ollut myös miehiä jotka pettää..

Heips taas!

Mulla kyllä kävi mielessä tuo pettäminenkin, mutta sitten ajattelin ettei se oo mahdollista. Tai sitten on vaan hyvä mies valehtelemaan. J pettämiseen en keksi syytä. seksiä saa kotona, melkein aina kun haluaa. Meillä menee pikemminkin niin päin että minä kerjään mieheltä.. :D No se tietenkin on vaihtoehto että mies ei vaan enää välitä, on ihastunut johonkin toiseen.

Tutulta kuulostaa siltä osin, kun meidän viimeinen syntyi. Mies oli loppuunpalanut työnsä ja ikuisen remontin takia. Kotona mies oli pelkkää marinaa ja minulle todella töykeä, jopa löi kerran. Sain todella tehdä töitä, jotta sain miehen lääkäriin ja diagnosoitiin masennus. Mieluummin tarjoaisin tätä kuin vieraissa käymistä.

Masennus tai pettäminen.

Mun miehestä en olisi myöskään ikinä, never ever voinut uskoa että pettää. En vaikka oli kuinka inhottava mulle. koska seksiä oli ja se oli hyvää. Myös hellittelyä ja pussailua paljon. Mut samalla mun haukkumista ja arvostelua, olin laiska ja vaikka mitä muuta.. Kärttyinen ja tyytymätön mies. Välillä kaikki ok. Samalla viestitteli ja tapaili toista. Kyllä ne sitä aikaa jostain repii. En arvannut et työpaikaltakin voi olla pois tai kaverinluona mukamas. Mun tietämättä!! En uskonu ukolla mielikuvituksen riittävän noin pitkälle. Kun kärähti (kännykän lähetetyistä viesteistä, oli unohtanu ne poistaa) väitti kirkkain silmin päin naamaa ettei mitään toista naista ole. Aika uskottava kyllä oli mut todistusaineisto painoi mut vaan uskomaan vaikka mielelläni oisin uskonut miestä. Niin kipeää se teki!! :'( Kännykässä toinen nainen oli jonkun miehen nimellä hämäykseksi. oli kuin matto olis vedetty alta.

naiset älkää please olko tyhmiä. Jos suhde tai toinen osapuoli oireilee eikä ole tyytyväinen, aina siinä on jotain taustalla. Aina! Jos ei mielenterveysongelmia (masennus) niin sitten on rakastunut toiseen.

Yhteistyössä