Mitä teidän n.2 vuotiaat osaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä tyttö on 1v 10kk. Syö itse, pukee ja riisuu itse. Osaa rakentaa palikoilla torneja, järejstää esim. pikku autoja suoraan riviin, osaa tehsä 6 palan palapelin ja viihtyy myös omissa leikeissä. Puhuu myös jonkin verran mutta aika paljon on ns. omaa kieltä. Ymmärtää puhetta täydellisesti.

Millaisia teidän 2 vuotiaat ovat? :)

Meillä kylläkin jo 2v 2kk. Syö ja riisuu itse. Jossain vaatteissa tarvitsee apua, lähinnä napeissa. Päiväkuiva ollut kuukauden verran. Noussut jo pitkään vuoroaskelin rappuset ylös. Oppinut juuri hyppimään tasahyppyjä. Puhuu muutamia sanoja vasta. Palapeleistä menee noin 20 palan pelit jo.

Likka täytti kuun vaiheessa 2v. ja osaa pukea housut itse ja riisua ulkovaatteet,jos haluaa. Sitä tapahtuu harvoin.
On päiväkuiva, yöllä vaippa.
Tekee 12 palan nuppipalapelin kuin vettä vaan. Laittelee myös tavallisen palapelin palasia yhteen,mutta ei oikeaan järjestykseen.
Osaa hakea maitomukin jääkaapista penkin avulla.
Niistää nenänsä paperiin,jos paperia on jossain näkyvillä.
Ymmärtää puhetta ja tuottaa myös 3-5 sanan lauseita.
Laskeutuu ja nousee rappusia ilman tukea.
Syö itse lusikalla ja haarukalla.
Rakentaa legoista erilaisia luomuksia ja palikoista tekee torneja.
On myös hyvä sotkemaan :)

voi miten etevä pikkuinen ! etenkin tuo pukeminen! =)

meillä on 2v5kk ja vasta nyt on alkanut edes kiinnostumaan pukemisesta.housut osaa laittaa ja vetää vetskarin kiinni.ja toisen hihan huppareista saa ylleen.ja kengät jalkaan.
palapelejä ei osaa tehdä varmaan ollenkaan,jos ei nuppipalapelejä lasketa.
puhuu 4-5 sanan lauseilla.
hirveä "Minä itte" -vaihe on hällä ollut päällä nyt muutaman viikon.

Syö aika hyvin itse. Päiväkuiva, osaa itse laskea ja nostaa housut käydessään potalla.
Puhuu paljon sanoja sekä jonkin verran 2 sanan lauseita.
Osaa nousta portaita ylös sujuvasti. Tanssii ja laulaa :D

Meillä poika 2v1kk. Syö itse suht siististi. Ei riisu eikä pue, paitsi kengät ja hatun. Joskus saattaa innostua yrittämään housuja jalkaan mutta siitä ei kyllä tule mitään. Täysin vaipoissa, tulee kertoman kakasta ja joskus haluaa istua potalle mutta sinne ei tule mitään. Puhuu kokonaisia lauseita (myös moniosaisia että koska jne..) ja keskustelee useamman vuorosanan juttuja aikuisten ja sisarusten kanssa. Osaa tehdä nuppipalapelin, ei innostu vielä tavallisesta. Kiipeilee taitavasti esim lekikkipuistossa.

Meillä 2v3kk puhuu täysin, R vain puuttuu. Kokoaa n. 15 palan palapelejä, syö itse, riisuu hyvin, mutta ei pue niin hyvin. Ei hoksaa ollenkaan vielä ilman vaippaa olemista, heräilee vieläkin joka yö... Piirtää "pääjalkaisia".

Meillä ihan kohta 2 v poika. Sanoja paljon, mutta artikulaatiossa parantamisen varaa. ;) Jonkin verran lyhyitä lauseita tulee. Osaa (halutessaan) syödä siististi lusikalla ja juoda tavallisesta mukista. Osaa riisua aika hyvin, mutta ei yleensä oo kovin kiinnostunut asiasta. Pukea ei osaa muuta ku kengät ja lakin. Tekee monenkin palan nuppipalapelejä, mutta tavallisia ei tajua. Potalla käy, jos muistetaan laittaa ja usein sinne pissa tuleekin. Itse ei kuitenkaan ilmaise haluaan mennä potalle.

On myös tosi hyvä kiukuttelemaan ja tahtomaan kaikenlaista. Erityisen lahjakas on sanomaan "ei". ;)

Puhuu kuin hullu ja höpöttää vanhoistakin tapahtumista :S Pukee ja syö itse, silloin kun huvittaa. Potasta on tullut paras kaveri tarrapalkitsemisen ansiosta. Pelaa peliä, jossa saa laittaa nopansilmän värisen hedelmän koriin (laittaa pelin myös itse "pystyyn" ja korjaa sen pois), palapelit on jo vähän "out". Kasaa junaradan ja leikkii sillä itsekseen pitkät tovit. Hyppii, pomppii, laukkailee, nousee varpailleen jne. Osaa monia lauluja ja leikkejä niihin. Hiihtää myös! :D 2v 4kk on pojalla ikää ja menoa ja melskettä riittää...

1v9kk.
Syö itse siististi, pukee ja riisuu jonkinverran -etenkin housut/hatut/kengät/käsineet/ulkovaatteet.
Puhuu täysin -pitkiä lauseita, ärrä alkanut tulla myös kunnolla, laulaa lauluja paljon ja "leikkii" laulut, osaa loruja.
Palikkaleluilla/legoilla leikkii, osaa laittaa palikat laatikkoon oikeisiin reikiin.
Potalla käy hyvin, pyytää itse, mut siltikin päivisin menee kyllä parit pissat vaippaan ja yövaippa käytössä. Samoja asioita jotka onkin täällä lueteltuna, hankala miettii "mitä muuta osaa", tulee vaan mietittyä noita mitä muutkin kertoo.

[QUOTE="vieras";23511267]1v9kk.
Syö itse siististi, pukee ja riisuu jonkinverran -etenkin housut/hatut/kengät/käsineet/ulkovaatteet.
Puhuu täysin -pitkiä lauseita, ärrä alkanut tulla myös kunnolla, laulaa lauluja paljon ja "leikkii" laulut, osaa loruja.
Palikkaleluilla/legoilla leikkii, osaa laittaa palikat laatikkoon oikeisiin reikiin.
Potalla käy hyvin, pyytää itse, mut siltikin päivisin menee kyllä parit pissat vaippaan ja yövaippa käytössä. Samoja asioita jotka onkin täällä lueteltuna, hankala miettii "mitä muuta osaa", tulee vaan mietittyä noita mitä muutkin kertoo.[/QUOTE]

Ja laskee kymmeneen, kävelee rappuset hyvin.

voi miten etevä pikkuinen ! etenkin tuo pukeminen! =)

meillä on 2v5kk ja vasta nyt on alkanut edes kiinnostumaan pukemisesta.housut osaa laittaa ja vetää vetskarin kiinni.ja toisen hihan huppareista saa ylleen.ja kengät jalkaan.
palapelejä ei osaa tehdä varmaan ollenkaan,jos ei nuppipalapelejä lasketa.
puhuu 4-5 sanan lauseilla.
hirveä "Minä itte" -vaihe on hällä ollut päällä nyt muutaman viikon.

just samanikänen ja taidotkin ihan kuin meidän tytöllä :).

Meidän neiti tasan 2v. Osaa pukea ja riisua itse, ilmoittaa potta hädästä silloin kun muilta toimiltaan malttaa. Hyppii tasajalkaa ja on muutenkin ketterä. Syö itse ja juo lasista. Palapelit onnistuu hienosti ja legoilla rakentelu on kiwaa! Puhuu 4-5 sanan lauseita selkeästi ja toisinaan liiankin kuuluvasti! Varsinki koirien komentaminen on mukavaa. Lauleskelee muumien tunnaria. On nukkunut yönsä heräämättä jo puolenvuoden ikäisestä asti(luojan kiitos!), nyt jo omassa huoneessaan!

Yhteistyössä