Mitä tekisit jos sinut raiskattaisiin ja tulisit raskaaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mjau
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Alkuperäinen kirjoittaja r:
Voi ap:n lapsi raukkaa!

Eihän ap:lle näin ole käynyt.

Mutta jos kävisi. Millaista olisi olla lapsi, joka on saanut alkunsa raiskauksesta? :(

Tuskin näin hypoteettisessa kysymyksessä kannattaa jäädä mitään säälittelemään. :whistle:

Ja sitäpaitsi, mistä se adoptiolapsi edes tietää onko saanut alkunsa raiskauksesta ?

Kyllä ne adoptiolapset aika usein taustansa ottaa selville.

Mutta jos kävisi. Millaista olisi olla lapsi, joka on saanut alkunsa raiskauksesta? :(

Luulen, ettei kukaan tätä lapselle kertois. En minä ainakaan. En kertois edes läheisille, ettei kukaan vaan lipsauta sitä lapselle. Mieluumin kerron etten tiedä isää (mikä toki myös on kamalaa) kuin, että isäs on joku raiskari. :/ o

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

Tuskin näin hypoteettisessa kysymyksessä kannattaa jäädä mitään säälittelemään. :whistle:

Ja sitäpaitsi, mistä se adoptiolapsi edes tietää onko saanut alkunsa raiskauksesta ?

Kyllä ne adoptiolapset aika usein taustansa ottaa selville.

Sanotaanko siinä taustassa että hän on saanut alkunsa raiskauksesta?

Pikkuveljeni (adoptiolapsi) biologinen äiti ei ole koskaan kertonut mitään hänen biologisesta isästään. Jos tämä äiti ei halua sitä kertoa niin eihän veljellä ole mitään mahdollisuuksia saada tuosta selvyyttä.

Sitä en tiedä jos äiti on raiskauksesta aikanaan ilmoittanut ja se on johonkin papereihin kirjattu, mutta liekö lapsella silloinkaan oikeutta noihin papereihin päästä käsiksi. Taitaa olla että biologisen äidin henkilöllisyys on ainoa asia minkä hän saa selville.

Tietty jos biologinen äiti haluaa itse kertoa raiskauksesta sen jälkeen kun lapsi on ottanut häneen yhteyttä... Mutta tuolloinkin lapsi lienee jo täysi-ikäinen eli ei se juuri hänen lapsuuttaan kerkeä varjostamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja yksi ihminen:

Ei kai kukaan ole niin hullu että sen lapselle kertoisi?

Mä olen huono salaamaan asioita ja vaikka en itse kertoisi, niin saisin jatkuvasti pelätä että joku asiasta tietävä möläyttää sen ennemmin tai myöhemmin.

Itselläni ollut käänteinen ongelma. Elin parisuhteessa, tulin raskaaksi, sain keskenmenon, lapsen isä raiskasi. Kyllä, olisin ilman muuta pitänyt lapsen. Oli erittäin hankala tilanne, mutta lapsi olisi ennen kaikkea ollut MINUN. Suurta syyllisyyttä olen tuntenut siitä että valitsin lapseni isäksi tämän miehen, ja mitä jos lapsi olisi syntynyt ja isänsä olisi häntä pahoinpidellyt? Ei, oman lapseni eteen olisin tehnyt mitä vain... ja olenkin antanut tälle miehelle anteeksi. Hän ei ehkä ole sen arvoinen, mutta se oli sielulleni tarpeen. Lastani suren edelleen...

En tosiaankaan tiedä. Olen sitä mieltä, ettei sitä voi tietää, ennen kuin on siinä tilanteessa. En ole ikinä kokenut seksuaalista väkivaltaa, joten todella vaikea kuvitella, miten se muhun vaikuttaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja No jaa:
voisin antaa adoptioon kun kuitenkin suomessa on pariskuntia jotka ei saa lapsia.
Abortti olisi kanssa yksi vaihtoehto mut voisin miettiä tuota adoptiota.

Niin ja paljon lapsia jotka ovat vailla kotia,kun eivät enää "kelpaa" kun pitäs saada vauva. Et se siitä adoption järkevyydestä.

Yhteistyössä