Mitä tekisit tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ajattele asia näin. Paljon on yksinhuoltajia, joiden on pakko tossakin tilanteessa se lapsi vain yksin hoitaa. Pärjäät kyllä. Ja lapsi on kuitenkin niin vanha, että leikkii jo yksikseen lattialla ja sinä voit vaikka makoilla sohvalla.

No siinähän se onkin. Kun ei lapsi viihdy yksin jos mä olen seurana. Miehen kanssa ollessa lapsi leikkii yksin, mutta multa lapsi kaipaa aina koko huomion. En siis voi ajatella makaavani sohvalla kun lapsi leikkii vaan mun on oltava täysillä muakan leikissä...

Ihan vinkkinä annan, että se lapsi kannattaisi opettaa pärjäämään hetken yksikseenkin...

Joo, joo. Älä takerru siihen. Mä tiedän sen. Ja lapsi pärjääkin yksin miehen kanssa. Mun kanssa vain ei halua olla yksin. Ja tiedän, että tulisi ehkä oepttaa olemaan ilamn munkin syliä. Mutta en vain ole onnistunut opetuksessa.

Yhden lapsen äitien ongelmia, jotka ovat itse aiheuttaneet...

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
No tässä jo käy mielessä sairaalahoitokin tyyliin. On sen verran kipeä olo. Kun oikeesti ihmiset, en ole niin terve, että jaksaisin edes lasta kantaa tms. Mulla tosiaan on voimat pois ja huono olo. Ja kun ei tälläinen olo ole ollut kuin joskus silloin nuorena...Mutta en tiedä mitä pitäisi tehdä.

Jos et jaksa lasta hoitaa niin mies jää kotiin. Jätä omaan arvoonsa nää jotka ei tajua sitä että aina ei pysty vaikka ois kuinka äiti ja lapsensa huoltaja. Siinäkään ei oo järkee että hampaat irvessä pakolla hoitaa jotta pääsee sanomaan kuinka minä kyllä pystyn....

Niin no aivan, totta. Täytyy katsella kuinka tää olo tästä menee. Ja iltaa kohti yleensä aina vain on pahentunut. ja tänäaamuna oli järkyttävin olo koko aikana (tän viikon aikana siis ). Saas ny nädä.

Jaksat koneella istua.....

Tai makaa jos on läppis.

Kyllä jaksan, koska nukuin tosi pitkän yön ja ei nukuta. Kädet toimivat ja muuten olisi tylsää niin koneella sitten. Mutta tarkoittaako se sitten että olen elämäni voimissa...

Ei tarvitse olla elämänsä kunnossa jaksaakseen yhden lapsen kanssa yksin muutaman tunnin :whistle:

höyryhengitystä ja nukkumista (jos mahdollista) nyt päivällä ja särkylääkettä illaksi, niin jaksat kyllä. kuitenkin sinua ottaisi päähän, kun mies pahoittaisi mielensä, kun ei pääse pikkujouluihin.

höyryhengitystä ja nukkumista (jos mahdollista) nyt päivällä ja särkylääkettä illaksi, niin jaksat kyllä. kuitenkin sinua ottaisi päähän, kun mies pahoittaisi mielensä, kun ei pääse pikkujouluihin.

Niin, totta se on, että päähän mua ottais jos mun kipeenä olem inen estis miehen menon (vaikka kultainen mies onkin ja sanoi, että jää kotiin jos yhtään siltä tuntuu ). Ajattelinkin just, että meen nukkumaan. Pelottaa vaan kun tiedän sen olon kun herään, on ihan tukossa kaikki ja vielä pahempi olo, mutta pakko kai kun alkaa väsymään.

Hassua, tosi moni (paitsi kiitos sulle Leijona76 ) ei ymärrä mua. Miksi äidin tulisi kestää vaikka mitä? Miksi äiti ei saa rauhassa sairastaa? Outoja olette.

Ehkäpä se johtuu sitä, että suurin osa meistä on hoitanut useampiakin lapsia vaikka missä kunnossa ja suurin osa meistä haluaisi omalle miehelleen parasta, eli hetken hengähdystaukoa silloin tällöin.

Hassua, tosi moni (paitsi kiitos sulle Leijona76 ) ei ymärrä mua. Miksi äidin tulisi kestää vaikka mitä? Miksi äiti ei saa rauhassa sairastaa? Outoja olette.

Kestää vaikka mitä = pärjätä yksi ilta oman lapsensa kanssa :D
Jaksat koneellakin istua, eli et ihan taju kankaalla oleva vuodepotilas varmaan ole.

Jaksat koneella istua.....

Tai makaa jos on läppis.

Kyllä jaksan, koska nukuin tosi pitkän yön ja ei nukuta. Kädet toimivat ja muuten olisi tylsää niin koneella sitten. Mutta tarkoittaako se sitten että olen elämäni voimissa...

Mitä 1-v nyt sitten tekee ... antaa Sun rauhassa istua koneella kuitenkin?

Kyllä mä päästäsin miehen pikkujouluihin, kerran ottaa hoitovastuun aamulla huomenna. Ei pahalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kipeät Kurotut Melonit:
Mä sanoisin isännälle "mee vaan" ja olettaisin sen huomaavan mun kurjuuteni, sit viettäisin illan marttyyrina jota isäntä ei ikinä tajua ja hetken päästä unohdan olla marttyyri.

Toimii!

:D mä tekisin ihan samoin!

mielestäni ap vois ihan hyvin pyytää miestä jäämään kotiin, ei siinä ole mitään pahaa jos hän on todella sairas.
Sitä vain minäkin kyllä mietin että itse jos olen todella sairas en jaksa istua edes koneella, makaan raatona sängyssä enkä pysty edes syömään, ja silloin katson etten ole itsekään lapsenhoito kunnossa.

Mulla mies oli töissä ja itse olin 40 asteen kuumeessa ja älyttömässä räkätaudissa. En mitenkään ois koneella jaksanu kököttää, mutta lapsen kanssa jaksoin melko hyvinkin. Söin lääkkeitä ja join lämmintä. Laitoin ohjelman pyörimään, makasin lattialla muksun katsoessa piirrettyjä ja leikkiessä. annoin valmisruokia ja pieniä herkkuja. Ilta meni ihmeen kivuttomasti.

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Siis mikä sulla on, jos olet ollut jo viikon kipeänä? Yhden lapsen kanssa jaksaa kyllä yhden illan vaikka päällään seisten, ja vielä noin pienen! Ehdottomasti mies pikkujouluihin ja huomenna nukkukoon pitkään. Sitten voi hoitaa lasta koko viikonlopun.

samaa mieltä

Jos mun mies kovasti haluaisi mennä, niin passittaisin hänet juhliin. Mut jos hän olis vähän et "hohhoijaa näitä ikuisia pikkujouluja ja mitäköhän tänä vuonna on tarjolla" niin pyytäisin jäämään kotiin.

miksi sitten kysyt täältä? jos olet jo kuitenkin päättänyt etkä huoli toisten mielipiteitä

Alkuperäinen kirjoittaja jaajjaa:

miksi sitten kysyt täältä? jos olet jo kuitenkin päättänyt etkä huoli toisten mielipiteitä

Niinpä... ap:n mielestä on vissiin jotenkin outoa, että ihan itse joutuu lapsensa hoitamaan vaikka on sairaana :whistle:

Meillä mies saisi ihan varmasti lähteä.

Olen ollut useamman kerran kipeänä ollessani yh ja tuolloin oli pakko pärjätä vaikka olisin ollut miten kipeä. Eli en osaa ajatella että olisin niin huonossa jamassa, etten muutamaa tuntia lapsen kanssa iltasella pärjäisi ennen kuin lapsi menisi nukkumaan, sillä olen pärjännyt ennenkin jopa useamman vuorokauden.

Yhteistyössä