Mitä tekisit tilanteessani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Opiskelupaikka syksyksi mieluiselta alalta, intoa ja motivaatiota lähteä opiskelemaan on paljon! Mutta. Kuopus on silloin just 2v. ja päiväkotiin pitäisi viedä. Lykkäisitkö opiskelupaikkaa vuodella, vai veisitkö 2-vuotiaan hoitoon? En tiedä mitä tekisin, toisena päivänä olen varmasti lähdössä opiskelemaan jo nyt tulevana syksynä, toisena päivänä odotan vielä vuoden. :/

Vein omani samasta syystä 2,5-vuotiaana ja oli juuri hyvä aika aloittaa opinnot. Hoitoon vaan. Jos se ei jostain syystä onnistu, voit ottaa opinnoista vuodeksi vielä taukoa ja kokeilla sitten uusiksi seuraavana vuonna.

Olin samassa tilanteessa aikoinaan ja koska nautin kotonaolosta niin lykkäsin opintoja vuodella.

Nyt en usko että nauttisin enää kotiäitiydestä ja veisin lapsen hoitoon heti kun mahdollista.

Veisin päiväkotiin. 2v on oikein hyvä ikä aloittaa. Jos olisi yhtä pienempi kyseessä, niin lykkäisin opintoja.
Ja niinkun joku muukin sanoi, niin jos päiväkotiarki ei sit otakaan sujuakseen, niin voi aina keskeyttää opinnot.

Alkuperäinen kirjoittaja Tsirpukka:
Samaa mietin itekin :ashamed: ,ei vaan tunnu miulla olevan nyt munaa hakee mtn töitäkään...Luuseri,paska :'(

Miksi luuseri, paska? Jaa miettimisen vuoksiko. No sit tääl on enempi tai vähempi meitä luuseri paskoja palsta täynnä :laugh:

Minä lähtisin ehdottomasti, mutta en olekaan ollenkaan kotiäiti tyyppiä. Meillä kaikki voi paremmin jos minä saan tehdä jotain muutakin kuin hoitaa lapsia kotona.

Tämä ei tarkoita kuitenkaan sitä, että väheksyisin kotiäitejä, vaan minusta on tärkeää että jokainen voi valita omalle perheelleen sopivan tavan toimia. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Opiskelupaikka syksyksi mieluiselta alalta, intoa ja motivaatiota lähteä opiskelemaan on paljon! Mutta. Kuopus on silloin just 2v. ja päiväkotiin pitäisi viedä. Lykkäisitkö opiskelupaikkaa vuodella, vai veisitkö 2-vuotiaan hoitoon? En tiedä mitä tekisin, toisena päivänä olen varmasti lähdössä opiskelemaan jo nyt tulevana syksynä, toisena päivänä odotan vielä vuoden. :/

Voin vain antaa esimerkin omasta elämästäni .Tiukkaa se tulee olemaan aina ja varsinkin kun lapsetkin ovat jo koulussa.
Itse yritin tuossa nelikymppisten kunniaksi, mutta en jaksanut raahautua töistä koululle iltapäivisin ja esikoinen pisti samaan aikaan haisemaan ylä-asteella joten pakko oli jättää.
Jos olisin sinun tilanteessasi aloittaisin heti kun mahdollista.

Yhteistyössä