mitä tekisitte jos teidän paras ystävänne tekisi näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Mulla on vain muutama oikein läheinen ystävä ja jos heillä olisi lapsia niin rakastaisin varmaan heitä kovasti ja mielelläni auttaisin hoitamalla ja lainaamalla rahaa.

Mutta osaan vain ajatella omia ystäviäni ja suhdettani heihin.
Ap.lla ja hänen ystävällään saattaa olla ihan tyystin erilainen suhde ja lainatut rahat saattaisivat mennä kankkulan kaivoon eikä lastenhoidosta olisi mitään konkreettista iloa jos kyse ei olisi väsystä vaan laiskuudesta.

Kauanko sä jaksaisit niin tehdä? Jos asianomainen itse ei saa tehdyksi mitään tilanteen parantamiseksi...?

Jos ei tekisi yhtään mitään oman tilanteensa eteen niin en tietenkään yhtään .
Oltiin useampi vuosi epävirallisena tukiperheenä joten kauan jaksaisin jos siitä olisi lapsille oikeasti konkreettista hyötyä eikä vain tapa vanhemmille alitella aitoja.

Mutta tuota en sulattaisi tai jaksaisi olla empaattinen että himassa on riehuva työtä välttelevä mies. Ap varmasti aina itkee ja valittaa puolisonsa tekemisistä mutta tilanteen ollessa rauhallinen painelee kaiken villasella ja mies onkin ihan hyvä ja kiva...
En kestä naisia/miehiä jotka vuodesta toiseen roikkuvat tuhoisassa suhteessa. Ja jos kuviossa on lapsia niin ls-ilmoitus on varmaan kyllä paikallaan, ei siinä taida tukemiset ja lässytykset auttaa.

Hankala tilanne ja tässäkin on kuultu vain ap:n versio. Jos kaikki on mennyt juuri noin kuin aloituksessa niin varsin ikävä temppu ystävältä.

Mutta taas jos ystävä on tosissaan jo pitkään kuullut ap:n valitusta tilanteesta mikä ei tunnu ratkeavan mitenkään niin varmasti hän on ollut huolissaan. Varsinkin jos hän on ollut ap:n varaventtiili jonka niskaan on aina kaadettu kaikki ikävä perheeseen liittyvä, vaikka sitten vähän väriteltynäkin. Tuolloin ls-ilmoitus on voitu tehdä ihan oikeasta huolesta ja auttamishalusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Ap, oliko ystäväsi yrittänyt ensin auttaa mitenkään? Tukenut pitkään sinua? Ehdottanut miten voisitte tehdä asioita toisin/paremmin? Ja kun mikään muu ei auttanut, teki ilmoituksen? Mistä tiedät kuka teki ilmoituksen?

Ja näitkö mitä viestejä lähetti miehellesi? Jospa viestissä lukikin "Moi. Maija on tosi väsynyt siihen ettet auta kotona." Ja miehesi sanoi, että kaverisi haukkui miehen. Mies voi tulkita sen haukuksi ja lyttäämiseksi :whistle:

tapaus oli vain tosiaan yhdenkuukauden verran. ja näin kaikki viesit mitä lähetteli miehelleni. yritti rikkoa välejämme. itse se on yksinhuoltaja ja kaikki 3lasta eri isälle:/ meillä tuli yllättäviä menoja maaliskuussa ja sen takia oli tiukkaa..ja mieskin ehklä oli vähän väsynyt kun oli paljon huolia silloin sen takia ei tehnyt mitäöän.ikinä ei olla haettu sossusta rahaa eikä tulla hakemaankaan!

Mä en tajua miksi omasta miehestää pitäisi valittaa edes parhaalle ystävälle. Minä ja mun mieheni olemme yksikkö ja silloin pidetään yhtä eikä juoruilla toisen tekemisistä tai tekemättömyyksistä ulkopuolisille. Ainakaan negatiivista.

Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Mä en tajua miksi omasta miehestää pitäisi valittaa edes parhaalle ystävälle. Minä ja mun mieheni olemme yksikkö ja silloin pidetään yhtä eikä juoruilla toisen tekemisistä tai tekemättömyyksistä ulkopuolisille. Ainakaan negatiivista.

No voi jeesus, että parhaalle kaverille ei saisi joskus vähän kirota puolisonsa tekemisiä tai tekemättä jättämisiä. Kaikki ihmiset eivät elä symbioosissa puolisonsa kanssa. Ymmärrän kyllä ihan täysin jos joskus palaa pinnat, varsinkin kun raha on tiukilla. Ihan normaalia purkamista. En ymmärrä mistä palsta on taas saanut kuvan, että ap morkkaisi miestään 24/7 pitkin kyliä.

Alkuperäinen kirjoittaja suski:

Ihan samoin valitan itsestäni ystävälleni kuin miehestänikin. Eikös juuri ystävät ole sitä varten, että ketutustuulella ollessa heille saa valittaa mistä vain. Miksi mä oikeastaa kenestäkään muustakaan valittaisin

:/

Yhteistyössä