mitä tekisitte tässä korvaus-asiassa? asia oli lapsen vika.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eli jos penikka oli kurissa ja normaalisti omassa pöydässä eikä kenellekään häiriöksi ja vahinko oli puhdas vahinko eikä tahallinen vahinko: penikka juoksee ja riehuu että on vain ajan kysymys milloin jotain tapahtuu, . Selvää on että joku tai jonkun omasiuus kärsii kohta ja harvoin just sen penikan itsensä näissä tapauksissa, joissa äiti haluaa itse nauttia ja työntää kersaa riehumaan muualle.

tiesitkö, että tuollainen kilpajudogi, joita meillä lapset käyttävät maksavat myös aika paljon. Meidän tuloilla mitattuna maltaita, anoin 100e/ puku, joten ei senkään pilaaminen halpaa ole. Judogiakaan ei saa pestä kuin 40 asteesa, mutta uutena se pitää pestä 60 . eikä tuo nytkään kutistnut yhtään pesuss aja tahra lähti aivan tavllisella peusianeella.

Joka tapauksessa puuvillapuvun ja ehkäpä synteettisiä kuituja sisältävän talvitakin puhdistusmenetelmät ovat erittäin erilaisia, enkä missään nimessä antaisi kenenkään tuntemattoman sotkijan yrittää puhdistaa takkia kotikonstein. Pesulaan ja piste.

[QUOTE="vieras";25646104]outoja mielipiteitä. Jos lapsi sotkee toisen takin, vahingossa tai ei, se korvataan. Ei siihen auta selitykseksi että oli vahinko! Ihan yhtälaillahan mä voisin sitten pamauttaa autollani teidän autojenne persuksiin ja sanoa että se oli vahinko, ei mun tarvia korvata, sitäpaitsi kun mulla on lada ja sulla mersu niin on kohtuutonta vaatia mua korvaamaan....
HUOH[/QUOTE]

Sikäli mikäli jos vahinko on pysyvä tai lopullinen. Vaate on ehkä hieman eri asia kuin auto.
Jos joku vieras kersa piirtää teidän tapettiin tussilla viivan niin vaaditko vanhempia korvaamaan itsellesi uuden tapettiseinän. Mitä jos itse olet jättänyt tussit lapsen ulottuville...? Pitäisikö korvausvaade viedä oikeuteen asti jos korvaamisesta kieltäydytään tai siihen ei ole varaa?
Kannaattaako miettiä toisenkin kerran?

ja sinä luotat sinisilmäisesti että se korvaa. onhan siinäkin omavastuuu ja jos ei ole esim kuittia tallessa , korvausta ei tule. aina löytyy joku porsaanreikä

Aina sä jaksat leikkiä pätevää täällä.
Omavastuu on 150e ja vaikka ei ole kuittia niin kyllä vaan sen usein saa korvauksiin ;)

P.S meillä 2 eri kodinkonetta mennyt vakuutuksiin vaikka kuitit oli hävinneet.

Juu ilman muuta pesulaan, ne osaa tehdä turvallisesti ihmeitä. Mutta uutta takkia eli täyttä korvausta et saa, jos takki ei ollut upouusi. Minun hyväkuntoinen alutoni, 7 vuotta vanha, ei ole enää korvausarvoltaan kummoinenkaan, vaikka onkin ehjä ja siisti. Näin arvioidaan myös vaatetta, että arvo tippuu.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Jos lapsen äiti kieltäytyy maksamasta niin sulle jää vaihtoehdoksi tehdä rikosilmoitus ja periä saatavasi oikeusteitse. Voitulla kalliiksi m yös sulle jos oikeus niin toteaa. Tunsitko muuten sen perheen, vai saitko yhteystiedot? Tarkistitko henkilöllisyyden? Onko sulla todistajia?

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Tottakai vaatisin täyden korvauksen, mikäli takki ei lähtisi puhtaaksi. Kai se kuitenkin pesulassa lähtee? Ja jos tuolla äidillä ei ole vakuutuksia nii so what; se on hänen oma ongelmansa. Itse ainakin haluaisin tuossa tilanteessa täyden korvauksen - ihan sama vaikka joutuisi myymään omaisuuttaan.

[QUOTE="kysyn";25646108]Oliko takki minkä ikäinen? Jos on jo käytetty, et voi vaatia samaa summaa kuin uudesta.
Ja kotivakuutuskorvaa. Ja ensin nekin käskee pesettää.[/QUOTE]

ihan uusi takki oli ja ekaa kertaa päällä.

Sikäli mikäli jos vahinko on pysyvä tai lopullinen. Vaate on ehkä hieman eri asia kuin auto.
Jos joku vieras kersa piirtää teidän tapettiin tussilla viivan niin vaaditko vanhempia korvaamaan itsellesi uuden tapettiseinän. Mitä jos itse olet jättänyt tussit lapsen ulottuville...? Pitäisikö korvausvaade viedä oikeuteen asti jos korvaamisesta kieltäydytään tai siihen ei ole varaa?

Kummassakaan tapauksessa vahinko ei ole pysyvä eikä lopullinen. Takki voidaan pesettää ja auto voidaan korjata.
Jos vieras kersa piirtää meidän tapettiin, hän tekee sen ihan selkeästi tahallaan. Kukaan ei piirrä vahingossa tapettiin. Jos piirros on ihan häiritsevän iso eikä lähde pesussa pois, niin totta hemmetissä sen kersan vanhemmat korvaa! Jos korvaamisesta kieltäydytään niin kyllä mä veisin ainakin auton tapauksessa oiekuteen. Tapetin tai takin takia en oikeuteen veisi, ellei vahinko olisi oikeasti suuri.

[QUOTE="plääh";25646140]Aina sä jaksat leikkiä pätevää täällä.
Omavastuu on 150e ja vaikka ei ole kuittia niin kyllä vaan sen usein saa korvauksiin ;)

P.S meillä 2 eri kodinkonetta mennyt vakuutuksiin vaikka kuitit oli hävinneet.[/QUOTE
kodinkon eon ihan eri kuin VAATE, olkoonki kallis

kannattaisko sun miettiä toisen kerran?

Mutta korvaatko korjauksen vai ostatko uuden auton tilalle? ;)

No jos se auto menisi niin paskaksi, ettei korjata voisi, niin kyllähän mä sen koko auton joutuisin korvaamaan? Tai siis vakuutushan sen korvaisi, koko auton. En mä nyt mielestäni voi oikein olettaa, että mä paskon jonkun auton totaallisesti ja sitten totean et joo, voin mä korjaamisen maksaa, mutta kun ei voi korjata niin en sit maksa mitään.

Kyllä se on yh:nkin korvattava.

[QUOTE="miina";25646199]vein sen eilen. joudun senkin maksaan ite kun ei sillä yh:lla ole varaa maksaa nyt.[/QUOTE]

No niin, sitten kun näet tuloksen tiedät mitä tehdä. Jos lapsen ei äiti ei voi maksaa tai kieltäytyy siitä, niin mitä sitten teet? Hankitko paikalle venäläisen mafian?

No jos se auto menisi niin paskaksi, ettei korjata voisi, niin kyllähän mä sen koko auton joutuisin korvaamaan? Tai siis vakuutushan sen korvaisi, koko auton. En mä nyt mielestäni voi oikein olettaa, että mä paskon jonkun auton totaallisesti ja sitten totean et joo, voin mä korjaamisen maksaa, mutta kun ei voi korjata niin en sit maksa mitään.

Kyllä se on yh:nkin korvattava.

No miten ihmeessä joku voi muuten vaan paskoa toisen auton? Jos se tapahtuu liikenteessä niin niihin korvaustapauksiin löytynee melkoisen selkeät säännöt. ja mitä ihmettä sä jaksat jauhaa siitä auton korvaamisesta kun kyseessä on takki?

Mun mielestä jokainen ihminen voisi ostaa sen hintaisia vaatteita, että jos ne vahingoittuu tms ninsiitämei tartte nostaa itään porua edes periaatteesta. Jos olet oikeasti rikas niin osta uusi takki ja anna asian olla. Jos et, niin siinä meni nyt sun oppirahat. Älä enää ostele sellaisia vaatteita joihin sulla ei oikeasti ole varaa.

Yhteistyössä