Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Kyseessä ystävyys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksinäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksinäinen

Vieras
Mulla on muutamia ystäviä, joiden kanssa on ollut yhteisiä harrastuksia ja muutenkin vietetty aikaa paljon yhdessä. Sen jälkeen kun sain lapsen, ystävät kaikkosivat eikä seurani tunnu kiinnostavan :( Minä olen aina ollut se, joka ehdottaa tapaamista tms. he eivät enää koskaan. Nyt olen ollut ottamatta yhteyttä heihin, koska en jaksa olla se ainoa aktiivinen osapuoli.

Kysymys kuuluukin: ottaisitteko heihin kuitenkin yhteyttä, vai olisitteko vain ottamatta? Eli antaisitteko ystävyyden vain kuivua kokoon?

No ehkä silloin tällöin soittelisin mutta en odottaisi liikoja. Jos ystäviä kaipaat niin yritä hankkia niitä lisää. Kyllä ne vanhatkin sieltä joskus ilmaantuu jos niikseen tulee. Olen itsekin vähän huono yhteydenpitäjä joskus . Jos on kiireinen tai muuten rankka elämäntilanne niin tulee unohdettua ystävät joskus pitkäksi aikaa. Mutta aina ne murmelit sieltä kömpii . Ne todelliset ystävät ei laske kumpi viimeksi soitti tai otti yhteyttä. Vaikka olisi vuosia mennyt. :)

Mul on yks 10v ystävyys kuivumassa kun en jaksa ottaa koko ajan yhteyttä ja eletään niin eri maailmoissa tällä hetkellä. Kaverilla ollu asiat samalla tavalla(ei hyvin) jo 10v, mulla menny paljon eteenpäin. Hän ei oikein ymmärrä, että mulla on velvoitteita ja en voi 2h varoitusajalla lähteä ulos. Sit saattaa suuttua kun en pääse ja haukkuu mun miestä, ettei se päästä, mikä ei pidä paikkaansa. Sun tapauksessa en välttämättä jaksais olla koko ajan pyytävä osapuoli. Anna ajan kulua ja kato myöhemmin uudelleen.

Olen saanutkin uusia ystäviä -muita äitejä ;) Harmittaa vain kovasti, kun olin pitänyt heitä hyvinä ystäviä... Jospa tosiaan annan ajan kulua ja annan heidän elää omaa elämäänsäkin eteenpäin... :i

Mä ehkä miettisin, että onko joku ollut erityisen tärkeä ystävänä ja soittelisin sit just sille silloin tällöin. Tai jos joku on aina valmis ja innostunut tapaamiseen kunhan vain ehdotan, niin hälle jatkaisin vielä ehdottamista. Mut onhan se tosiasia, että työlääksi käy jos yksipuolisesti joutuu ystävyyssuhdetta ylläpitämään. Ja joskus voi käydä niinkin että kun pyyhkii tuollaisen henkilön yhteydenpitolistalta, niin siellä päin sit toinen virkistyykin kyselemään kuulumisia.

Yhteistyössä