U
uusperheen arkea..
Vieras
Meidän perheessä siis 2 lasta, joista nuorempi on yhteinen. Isä jaksoi leikkiä yms. Vanhemman lapsen kanssa ennen kuin tämä yhteinen lapsi syntyi. Sen jälkeen isän kaikki huomio(kielteistä lukuunottamatta)on mennyt omalle lapselle. Oon aika kovilla välillä kun haluaisin olla tasapuolinen lapsilleni mutta se ei onnistu ilman että isompi jää huomiotta. Mies ei ymmärrä, hän sanoo vaan että "pitäiskö laiminlyödä omaa lasta?". Ja tämä vanhempi lapsi koittaa hakea huomiota isapuolelta tekemällä kiusaa. Ja mies huomaa lapsen vain tällöin. Ei siis koskaan kun lapsi tekee jotain hyvää. Lisäksi mies puhuu esim. Näin: kato isin kulta, tein sulle lumilinnan, tuu leikkii omaa linnaas... Ja vanhempi lapsi seisoo vieres myrtyneenä. Alan olla tosi väsyny kun koskaan mies ei ymmärrä että hänen ja vanhemman lapsen välit paranis jos hän yrittäis edes vähän. Ja siinä sivussa tietysti minun ja nuoremman lapsen kun nyt on menty niin et minä pidän huolta vanhemmasta(alkaen siitä kenelle laitetaan aamupalaa tai autetaan pukemisessa yms..)ja isä nuoremmasta. Oon välillä tosi loukkaantunu ja vihainen miehelle. Olo on tosi voimaton kun hän ei ymmärrä. Kiukkuanko turhasta?