Mitä töitä hoitovapaalla? Kun omanalan töihin ei voi tehdä keikkatöitä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niiks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niiks

Vieras
Jotain olisi keksittävä, että voisin olla pidempään kotona. Ihan alkuun niille jotka tulevat saarnaamaan "mitäs hankitte lapsia jos ei ole rahaa" tiedoksi: Meillä oli säästössä riittävästi rahaa hoitovapaata ajatellen mutta lapsettomuushoidot eivät tuottaneet tulosta ja tilanne oli niin epätoivoinen = meidän ei ikinä pitänyt saada lasta joten säästötilin rahojenkin näkeminen teki kipeää. Niinpä tuhlasimme rahat pitkään lomaan ulkomailla ja lyhensimme asuntolainaa reippaasti. Puoli vuotta tästä tein positiivisen rasksustestin ja nyt tuskaillaan mistä sitä tahaa repisi kun mieskin ehti aloittaa koulun jonka oli siirtänyt aina vaan myöhemmäksi tulevan lapsen takia. Eli kaikki ei aina mene niinkuin suunnittelee.

Olen selaillut työkkärin sivuja ja ei tunnu löytyvän mitään mitä voisi tehdä viikonloppuisin. Viikolla en pysty töitä tekemään kuin satunnaisesti koska lapselle ei ole hoitajaa. Kotihoidon tuki ei riitä edes yhtiövastikkeeseen ja kuntalisä on huima 100€ siihen päälle lapsilisä, miehen opintotuki - ja laina eli ei riitä mitenkään. Säästöjä on niin, että pärjäämme vielä nipinnapin 4 kk johon asti olen hakenut hoitovapaata. Tekisi niin kovasti mieli hakea lisää hoitovapaata mutta eihän me voida laskuja jättää maksamatta tai vaihtoehtoisesti ruokaa ostamatta.

Täällä kun niin moni aina sanoo, että rahat kyllä tiittävät jos haluaa niin nyt on neuvot tarpeet. Pakollisia asumis yms. Kuluja meillä on 1260 + ruoka, vaate, pesuaine yms. Kulut ja tuloja kuukaudessa 1100 ja siitä vielä verot pois. Autoa esim. Ei ole eli tuossa vain pakolliset asumiskulut laskettuna.

Kuulostaa niin tiukalta tilanteelta, että menisin töihin. Voisiko mies jäädä hoitovapaalle, jos ette halua lasta laittaa hoitoon? Varmaan mies voisi viettää opinnoista välivuoden, jos niitä on ennen lapsien saantiakin lykätty.

[QUOTE="tii-";28892198]Kuulostaa niin tiukalta tilanteelta, että menisin töihin. Voisiko mies jäädä hoitovapaalle, jos ette halua lasta laittaa hoitoon? Varmaan mies voisi viettää opinnoista välivuoden, jos niitä on ennen lapsien saantiakin lykätty.[/QUOTE]
Menisin siis kokoaikatöihin, en keikkatöihin (jotka epävarmoja ja joihin ei välttämättä ole koulutusta -> huono palkka).

Tuota palkkaakin olen kyllä katsellut ettei ole kummoinen töissä joihin ei koulutusta vaadita. Puhelinmyynti työtä näyttäisi olevan niin, että voi tehdä muutaman tunnin illassa eli niin, että ehtisin mutta siinä pelottaa jos en saakkaan mitään myytyä ja jään ilman palkkaa tai sille surkealle takuupalkalle. Lapsi vadta 1,5 vuotta silloin kun palaisin töihin jos en mitään keksi. Tosin tekisin lyhennettyä viikkoa jos töihin menisin.

Kauppaan töihin viikonlopuksi.
Lauantaina 7,5h x 10,41 = 78€
Sunnuntai 7,5h x 20,82 = 156,15
viikonloppu yhteensä= 234,15

4 viikonloppua= 936,6

Kaipa se jo hiukan auttaisi.

Miksi oman alan hommia ei voi tehdä osittain? Siis mikset voi olla osittaisella hoitovapaalla? Eikö ole niin, että työnantajan on pakko myöntää hoitovapaa? Teet siis osittaisita hoitovapaata, esim. 5 h päivässä tai joka toinen viikko töissä???

Omatyöni on sellaista, ettei sitä voi tehdä viikonloppuisin ja jos olen arkena töissä pitää lapsi laittaa päiväkotiin. Kun töihin palaan aijon olla osittaisella hoitovapaalla mutta nyt siitä ei ole hyötyä kun en omia töitä pysty vain viikonloppuisin tekemään.

Ilta siivousta tai sinne viikonloppu keikkaa, Helsingissä ainakin haettaan viikonlopuksi Kantsun Prisman taloon, lehden jakoa aamuisin, otat jonkun muun lapsen teille päivähoitoon jne.

Ihan yksinkertainen vinkki: Lopeta se saamarin kotona makaaminen ja laiskottelu ja mene sinne töihin, kuten kunnon yhteiskunnaassa elävä ihminen tekee.

Ei se kakara kuole siihen, että on päivähoidossa.

Mä olen jakanut mainoksia keikkatyöläisenä vuoden, juuri hoitovapaalla. Töitä keskiviikkoiltana jolloin mies on lapsen kanssa, ja lauantaina jolloin lapsi on joko miehen kanssa tai mummollaan. Teen isoja piirejä omalla autolla, käteen mulla jää verojen jälkeen n.600-700e. Ei nyt mitään huippuhommaa mutta kyllä mulle on kelvannut :)

Ihmeellistä ku ihmiset luulee että sinne töihin mennään noin vaan. minäkin oon yrittänyt moneen eri kauppaan töihin mutta ku ei vaan oteta. hakijoita on varmasti muitakin kun minä... joten ei se ihan noin vaan mene että menee jonnekkin siivoamaan tai kauppaan töihin...

Mäkin sanoisin että kauppaan viikonlopuiksi...
Ite tein just hoitovapaalla jokatoisen viikonlopun(la+su) ja sillontällön arki iltoja. Tosin oli mun oma työpaikka,mutta...

Olen tällä hetkellä edelleen kaupassa(eri kun hoitovapaan aikana) ja meidän kauppias tekis mitä vaan jos työnhakija olisi AIKUINEN,SUOSTUU TEKEMÄÄN VIIKONLOPPUJA JA TAUSTAT KUNNOSSA...

Eikö kauppaan tarvitse jotain koulutusta kauppista tai vastaavaa? Ei ole kokemusta aikaisemmin mistään vastaavasta työstä. Varastolla olen kyllä opiskeluaikana työskennellyt kesiä & iltatöitä tehnyt muistaakseni 4 vuotta aktiivisesti, taitaa olla eniten kaupassa työskentelyä vastaavaa työtä.

Eikö kauppaan tarvitse jotain koulutusta kauppista tai vastaavaa? Ei ole kokemusta aikaisemmin mistään vastaavasta työstä. Varastolla olen kyllä opiskeluaikana työskennellyt kesiä & iltatöitä tehnyt muistaakseni 4 vuotta aktiivisesti, taitaa olla eniten kaupassa työskentelyä vastaavaa työtä.

Ite oin ruokakaupassa,muista kaupoista (rauta,vaate,elektroniikka,kosmetiikka,kenkä) en tiedä. Mutta jos olet valmis tekemään töitä kassalla ja palvelutiskillä (asiakaspalvelua) niin varmasti saat töitä!!

Ja noita töitä on turha pelätä (esim rahan kanssa työskentely,lihan/kalan käsittelyä), koska jos 18v nuori jonka sen hetkinen elämäntarkotus on saada ryyppyrahaa,oppii ne,niin ne oppii kuka tahansa. Enkä mä ole kuullut koskaan että koulutuksen puute olis ollut syy ettei palkata vaan asenne ja kiinnostus työhön ratkaisee!!

Onnea työnhakuun!!