Mitä turhaa voi jättää pois ruokavaliosta että saa pelastusrengasta pienennettyä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SUKLAASTA EN LUOVU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja 2222:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
ap mistä sitte meinaat saada tarpeellisen kuidun??
Mä en muista, mikä sen valmisteen nimi oli, mitä karppaajat käyttää ummetukseen. Ja se ummetus kuuulemma on vaan aluksi, elimistö tottuu vähitellen vähään kuituun.

ja totako voi jatkaa koko loppuelämänsä?kyse ei ole hetkittäisetä kuurista vaan elintapamuutoksesta..taiatte olla kaiki vähän hakoteillä..

En tiedä mistä valmisteesta yllä puhutaan, mutta karppausta voi todellaki jatkaa läpi elämän. Meillä on kolmas karppivuosi lopuillaan eikä tässä perheessä karppaus pääty koskaan.

Kuituahan ei sitten tarvi saada jotain määrättyä määrää. Kuitua tulee kasviksista yms. aivan sopivasti absoluuttisista määristä riippumatta, kun tärkkelys- ja sokerimössöt jäävät pois. Hölmöintä on puputtaa viljakuituja (liukenemattomia) ja kuvitella niiden olevan jotenkin terveellisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
En tiedä mistä valmisteesta yllä puhutaan, mutta karppausta voi todellaki jatkaa läpi elämän. Meillä on kolmas karppivuosi lopuillaan eikä karppaus pääty koskaan.
Mä kiinnostuin jokin aika sitten karppauksesta ja kävin lueskelemassa jotain karppaussivustoa, missä kysyttiin aika usein ummetuksesta. Ja joku valmiste siihen ummetukseen oli.

Alkuperäinen kirjoittaja 2eegt:
joo ja entäs ku ei haluu koko elämäänsä vetää jotain pirtelöö,sekö se sitten on oikein??hah hah,menkää kurssille hyvät ihmiset!!
Ei se karppaus kaikille sovikaan. Jotkut haluaa vetää pirtelöitä, jotkut haluaa olla kasvissyöjiä jne. Ei ole tarkoituskaan, että kaikki söisivät samalla tavalla.

joo ja entäs ku ei haluu koko elämäänsä vetää jotain pirtelöö,sekö se sitten on oikein??hah hah,menkää kurssille hyvät ihmiset!!

Vetää pirtelöä koko elämäänsä?Aika outo kommentti...Kukakohan sitä koko elämäänsä vetää?Minä en ole kuitenkaan viiteen kuukauteen syönyt muuta kuin lihaa ja kasviksia.Ja nyt alkanut silloin tällöin ottamaan siivun täysjyväruisleipää.Ja hyvin on voinut!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
En tiedä mistä valmisteesta yllä puhutaan, mutta karppausta voi todellaki jatkaa läpi elämän. Meillä on kolmas karppivuosi lopuillaan eikä karppaus pääty koskaan.
Mä kiinnostuin jokin aika sitten karppauksesta ja kävin lueskelemassa jotain karppaussivustoa, missä kysyttiin aika usein ummetuksesta. Ja joku valmiste siihen ummetukseen oli.

Ihan uutta mulle. Enkä karppaus.infon sivuilla ole ummetukseen juuri törmännyt, kuin ehkä aloittelijoiden (lue virallisterveelliseen tapaan rasvakammoisten) osalta. Viime aikoina palstan luku on kyllä jäänyt vähemmälle: Enää ei tajua noudattavansa poikkeuksellista ruokavaliota, jos ei törmää vanhoihin tuttuihin, nykyään pupulta kuulostaviin, ravintosuosituksiin.

Ei kanilta vaan soopalta.
:laugh:

Ihan uutta mulle. Enkä karppaus.infon sivuilla ole ummetukseen juuri törmännyt, kuin ehkä aloittelijoiden (lue virallisterveelliseen tapaan rasvakammoisten) osalta. Viime aikoina palstan luku on kyllä jäänyt vähemmälle: Enää ei tajua noudattavansa poikkeuksellista ruokavaliota, jos ei törmää vanhoihin tuttuihin, nykyään pupulta kuulostaviin, ravintosuosituksiin.
Joku ihan pelkästään karppaukseen liittyvä keskustelupalsta se oli. Ja nimenomaan aloittelevat karppaajat kysyivät ummetuksesta. Ilmiö on varmaan sama kuin ilmavaivat kasvissyöntiin siirryttäessä. Nekin menee ajan myötä ohi, kun suolisto tottuu.

Itse en ole vetänyt yhtään pirtelöä. Kokeilkaa hyvät ihmiset ja kyseenalaistakaa opetettua tietoa.

Yhteistyössä