Mitä väliä sillä on jos luottotiedot on menneet? Tuskin tulee mun elämä mihinkään muuttumaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wow
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ahaa:
Oletteko kuulleet prepaid-liittymistä? Ja ulosottomies ei todellakaan tule hakemaan mitään telkkareita ym. irtaimistoa. Muistathan, että eläke on sitten ulosotto kelpoista. Kyllähän se elämää hankaloittaa, jos ei luottotietoja ole.

No onko vähän kalliita noi prepaidit?!

Ja ärsyttävää ravata jatkuvasti ärrälle ku soittoaika loppu just kriittisellä hetkellä...

Alkuperäinen kirjoittaja WoW:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos elät täyttä ruvun elämää, niin eihän se silloin vaikuta muuten kuin varmistamalla, että pysyt jatkossakin rupujen paarialuokassa.

Jatkossakin pysyt siellä kaupungin vuokra-asuntoslummissa, jossa jonotat tukipäivisin pankkiautomaatille. Sieltä sitten saat automaattikortillasi nostaa rahaa, jos eivät ole pienet setelit automaatista loppu. Sitten voit seteliesi kanssa jonottaa ärrälle ostamaan puheaikaa prepaid-korttiisi, jotta voit taas soitella Jampalle muutakin kuin häläreitä. Koeta pysyä pystyssä vielä baareilun jälkeenkin, sillä olet tuomittu tyytymään lähiterkkarin melkein valmiisiin virolaisiin keikkalääkäreihin, jotka kyllä puhuvat auttavaa suomen kieltä.

Mutta mulla on kyllä electron kortti. Sillä pystyy maksamaan! Ei tarvitte niitä seteleitä jonottaa!

Nautihan siitä hienosta Electronista sitten sen viimeiseen voimassaolopäivään saakka! ;)

Kuin vanha sä oot. Moni nuori ihminen ajattelee just noin, mutta katuu vanhemmiten sitten, kun ne muutaman sadan euron laskut on muuttuneent tuhansiksi.
Ehkä kuitenkin joskus haluat mennä töihin ja tienatakkin siitä itsellesi eikä ulosottomiehelle.

Niin, turha on enää sitten myöhemminkään haaveilla hienoista taloista tai autoista, mielummin hoitaisin asiat nyt ennen kuin ne menevät vielä pahempaan jamaan, 10 vuoden päästä on turha ruikuttaa kun muilla on jotain omaisuutta ja itse kökkii jossais kaupungin tarjoamissa sossukämpissä. Yksityiset vuokranantajat harvemmin tuollaisia vuokralle kelpuuttavat...

Alkuperäinen kirjoittaja Neiti X:
Kaupungin vuokra-asunnon saa aina, vaikka olisi luottotiedot menneet. Tosin, jos hankkinut itselleen joskus häädön kaupungin vuokra-asunnosta niin sitten on kusessa.

Ei tosin kannata kuvitella, että saa asua sellaisessa vuokratalossa, missä ei haise virtsa ja öisin kuulu kun naapurin rouva ottaa turpaansa. :) Mutta kodittomaksi Suomessa ei tietenkään laiteta, vaan kootaan kyseiset henkilöt samaan taloyhtiöön.

Itse asun kaupungin vuokra-asunnossa, eikä täällä haise virtsa.
50-luvulla rakennettu talo, peruskorjattu 90-luvulla ja seinät niin jämäkkää tekoa että hiljaista on - toisin kuin uudemmat talot joissa seinät ovat kuin pahvia.
Tässä talossa asuu lapsiperheitä, sinkkuja, pariskuntia, vanhuksia ja toki niitä alkon kantiksia, mutta ikinä en ole pelännyt täällä eikä kukaan ole häiriköinyt. Rappu on aina siistissä kunnossa ja naapurin mummot laittaa kesäisin kukkapenkkejä pihalle. Poliiseja en ole tämän 5 vuoden aikana kertaakaan nähnyt, ambulanssin olen pihalla nähnyt kolmesti, ja niistäkin kahtena kertana on kyseinen auto tilattu meille. :laugh:
Kesäisin tykkäävät nuo varttuneemmat miehet ja pari naista istuskella pihalla juomassa olutta, mutta eivät rähinöi eikä mekkaloi - sivistyneesti keskustelevat. Ainoa miinuspuoli on koiranomistajat jotka kusettavat koiriaan heti ulko-oven eteen mutta siitäkin hyppään yli. =)

Alkuperäinen kirjoittaja jkk:
Niin, turha on enää sitten myöhemminkään haaveilla hienoista taloista tai autoista, mielummin hoitaisin asiat nyt ennen kuin ne menevät vielä pahempaan jamaan, 10 vuoden päästä on turha ruikuttaa kun muilla on jotain omaisuutta ja itse kökkii jossais kaupungin tarjoamissa sossukämpissä. Yksityiset vuokranantajat harvemmin tuollaisia vuokralle kelpuuttavat...

Monet suorastaan janoaa näitä, koska sossu ja kela maksaa vuokran suoraan vuokranantajan tilille.

Alkuperäinen kirjoittaja jkk:

En minä ainakaan vuokraa kenellekään luottotiedottomalle.

Ja luulisi olevan henkisestikin aika raskasta olla ihminen, joka ei virallisesti luoteta edes sen vertaa, että edes saisit puhelinliittymän. Tai kotivakuutuksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ahaa:
Oletteko kuulleet prepaid-liittymistä? Ja ulosottomies ei todellakaan tule hakemaan mitään telkkareita ym. irtaimistoa. Muistathan, että eläke on sitten ulosotto kelpoista. Kyllähän se elämää hankaloittaa, jos ei luottotietoja ole.

No onko vähän kalliita noi prepaidit?!

Ja ärsyttävää ravata jatkuvasti ärrälle ku soittoaika loppu just kriittisellä hetkellä...

Puhelut maksaa 0,066 euroa/min. Liittymässä ei myöskään ole mitään kuukausimaksuja. Usein tarjouksia, esim. jos ostaa 30 eurolla puheaikaa saa +50%. En minä nyt tiedä onko tuo niin älyttömän kallista.
Puheaikaa saa muualtakin, kuin ärrältä.

Jos elät täyttä ruvun elämää, niin eihän se silloin vaikuta muuten kuin varmistamalla, että pysyt jatkossakin rupujen paarialuokassa.

Jatkossakin pysyt siellä kaupungin vuokra-asuntoslummissa, jossa jonotat tukipäivisin pankkiautomaatille. Sieltä sitten saat automaattikortillasi nostaa rahaa, jos eivät ole pienet setelit automaatista loppu. Sitten voit seteliesi kanssa jonottaa ärrälle ostamaan puheaikaa prepaid-korttiisi, jotta voit taas soitella Jampalle muutakin kuin häläreitä. Koeta pysyä pystyssä vielä baareilun jälkeenkin, sillä olet tuomittu tyytymään lähiterkkarin melkein valmiisiin virolaisiin keikkalääkäreihin, jotka kyllä puhuvat auttavaa suomen kieltä.

Mutta mulla on kyllä electron kortti. Sillä pystyy maksamaan! Ei tarvitte niitä seteleitä jonottaa!

Nautihan siitä hienosta Electronista sitten sen viimeiseen voimassaolopäivään saakka! ;)
Kaikki saa ton electronin, kun pelkkiä nostokortteja ei ole enää olemassakaan.

tä menee vähän samaan kategoriaan sen yhden toisen valopään alotuksen kanssa että milloinkaan ei ole huono idea hankkia lapsia, huumeäiditkin kyllä ryhdistäytyy kun saa käärön rinnalle.

Alkuperäinen kirjoittaja ceres:
Mun mielestä ihminen jolta on mennyt luottotiedot on laiska ja saamaton..mullekin on monasti pankista toitotettu että jos sellainen tilanne on, ettei pysty maksamaan, kannattaa ottaa yhteyttä ja alkaa sovittelemaan. Keskustelulla yleensä saadaan soviteltua maksuaikaa. Ja mitähän se sitten esim. työnhaussa kertoo työnantajalle ihmisestä jos on luottotiedot menneet..itselle tulee mieleen puuttelliset sosiaaliset taidot omaava laiska ihminen.

Jep, itse en ainakaan haluaisi työkaverikseni luottotiedotonta laiskimusta.

Kyllä se hankaloittaa elämää aika tavalla... nimimerkki jolla ei ole luottotietoja vaikka olenkin saanut puhelinliittymän, nettiliittymän, puhelimen, tietsikan, pleikkarin, autolainan ja asunnon ilman luottareitakin...
Mutta kyllähän toi vituttaa joka tilistä maksella voutille hirveet rahat mutta onnex mulla ei oo paljoo velkaa

tä menee vähän samaan kategoriaan sen yhden toisen valopään alotuksen kanssa että milloinkaan ei ole huono idea hankkia lapsia, huumeäiditkin kyllä ryhdistäytyy kun saa käärön rinnalle.

sama tuli mieleen.

Et saa vältämättä muut kuinkapungin vuokra-asunnon.lainaa etsaa. Voidaan evätä puhelin ja nettiliittymät,vakuutuksia ei saa ( autoon vain perusvakuutuksen ehkä, aina ei sitäkään), et saa ostettua mitään osamaksulla.

jotkut pankit ei anan edes sitä visa electronia, kun edellinen menee vanhaksi

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:

jotkut pankit ei anan edes sitä visa electronia, kun edellinen menee vanhaksi

No ihan saletisti antaa, kunnei automaattikortteja ole enää ollenkaan, vaan ne korvattiin electronilla!

Teistä ei taida kovin moni tuntea yhtään luottotiedotonta ihmistä... ( nyt tulee kauhee letka kirjotuksia, joissa toitotetaan kuinka ei sellasia haluaisi tunteakkaan, heh)

Et saa vältämättä muut kuinkapungin vuokra-asunnon.lainaa etsaa. Voidaan evätä puhelin ja nettiliittymät,vakuutuksia ei saa ( autoon vain perusvakuutuksen ehkä, aina ei sitäkään), et saa ostettua mitään osamaksulla.

Liikennevakuutuksen saa aina autoon, koska se on pakollinen. Vapaaehtoisia vakuutuksia ei saa, paitsi sellaisesta yhtiöstä voi saada, johon on aina kaikki hoitanut. Mutta käytäntöhän taitaa olla, että tuo liikennevakuutuskin pitää sitten maksaa kerralla koko vuodeksi eteenpäin.

Mun mielestä ihminen jolta on mennyt luottotiedot on laiska ja saamaton..mullekin on monasti pankista toitotettu että jos sellainen tilanne on, ettei pysty maksamaan, kannattaa ottaa yhteyttä ja alkaa sovittelemaan. Keskustelulla yleensä saadaan soviteltua maksuaikaa. Ja mitähän se sitten esim. työnhaussa kertoo työnantajalle ihmisestä jos on luottotiedot menneet..itselle tulee mieleen puuttelliset sosiaaliset taidot omaava laiska ihminen.

Täytyy kyllä sanoa, että ei mulla ole aavistustakaan mun työkavereiden luottotiedoista tai niiden puutteesta.

Ei kannata sitten mennä ikinä töihinkään jos luottotiedot menneet. Ulosottoon laskut joka tapauksessa menee ja maksat ne ennemmin tai myöhemmin, ne otetaan suoraan palkasta.

Luottotiedot menivät syksyllä, mutta ei ole tähän mennessä paljoa elämään vaikuttanut. Puhelinliittymät meillä tietenkin jo oli, maksettu auto vakuutuksineen, kotivakuutukset yms löytyy ja luottokortti.

Ainoa mikä pelottaa vähän on, että syksyllä pitäis muuttaa uuteen kaupunkiin ja saada vuokrakämppä. Mutta jotenkin sekin järjestyy, niinkuin kaikki muukin.

Meillä laina, puhelin, netti ja vakuutukset on otettu ennen luottotietojen menetystä. Eipä tosiaan vaikuta mihinkään.

Mistä työkaverit sen sais tietää ettei mulla ole luottotietoja? Ja eihän minun oikeastaan kannata töihinkään mennä sitten niinkuin joku jo sanoikin.

Yhteistyössä