No mä nyt tarkoitan niitä jotka kovasti syyllistävät. Jokainen jolla maksuja ulosotossa on, ihan varmasti katuu, mistä ikinä ovatkaan tulleet. Mutta se kun haukutaan ihmisiä joilla on maksuja, se on typerää.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja kiroämmä:Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:ei hän ole itse velkaa tehnyt,silti on jouitunut 15 vuotta kärsimään siitä ettei saa edes yksityiseltä vuokrattua asuntoa, ei saa edes kotivakuutusta
Asia on eri, jos takaajana joutuu toisen sotkuja selvittämään.
No joo, omaa tyhmyyttä taata toisten velkoja. Kukaan ei siihen voipakottaa vaikka uhkailisi millä. Väitän ettei keneltäkään mene luottotiedot ilman syytä. Omaa tyhmyyttä tai hyväuskoisuutta.
Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:Kyllä voi luottotiedot mennä ilman omaa syytäkin! Tosin kaverin nimi puhdistettiin ja tiedot palautettiin entiselleen.
Alkuperäinen kirjoittaja ...:Alkuperäinen kirjoittaja mie:no onko sitä pakko menettää ne luottotiedot, kannattaisi elää sen mukaan miten pystyy, on minullakin ollut tiukkaa ja harkinnut lainan ottoja yms. mutta ajattelen tuleivaisuutta...
Mutta ei se aina ole suoraan oma vika. Voisihan se olla joo niin että mitäs minä menin ottamaan sellaisen ukon joka ei osaa edes vuokraa maksamaan ja tietenkin minun olisi aina pitänyt olla ensimmäisenä postilaatikolla katsomassa mitä siellä on.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:Kyllä voi luottotiedot mennä ilman omaa syytäkin! Tosin kaverin nimi puhdistettiin ja tiedot palautettiin entiselleen.
Kerros nyt, että miten se on mahdollista?
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:Kyllä voi luottotiedot mennä ilman omaa syytäkin! Tosin kaverin nimi puhdistettiin ja tiedot palautettiin entiselleen.
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:ja vielä lisään että onhan se niin et jos maksamattomista laskuista ei ihmisille tuli mitään haittaa niin mix ne laskut maksettais jos elämä jatkuis samaan tyyliin? sehän on tavallaan "rangaistus"
Luottotietorekisteri on ainoa systeemi jolla yritykset voi turvata saataviaan laskutuskaupoissa. Kuluttajansuoja on Suomessa niin kovalla tasolla, ettei yrittäjillä ole mitään mahdollisuusksia sitä vastaan.
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:Samaa mieltä kuin joku edellä siitä, että näitä merkintöjä katsellaan liian yksioikoisesti. Ja mielestäni ne vaikuttaa liian moneen asiaan. Esim. puhelinliittymän avaamiseen, vakuutusten ottamiseen jne. en soisi merkintöjen vaikuttavan mitenkään.
Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:Kyllä voi luottotiedot mennä ilman omaa syytäkin! Tosin kaverin nimi puhdistettiin ja tiedot palautettiin entiselleen.
Vaikka sillä tavalla että henkilöllisyystodistus varastetaan ja sillä ehditään avaamaan puhelinliittymiä ja tekemään laskua.
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:ja vielä lisään että onhan se niin et jos maksamattomista laskuista ei ihmisille tuli mitään haittaa niin mix ne laskut maksettais jos elämä jatkuis samaan tyyliin? sehän on tavallaan "rangaistus"
Luottotietorekisteri on ainoa systeemi jolla yritykset voi turvata saataviaan laskutuskaupoissa. Kuluttajansuoja on Suomessa niin kovalla tasolla, ettei yrittäjillä ole mitään mahdollisuusksia sitä vastaan.
??
nyt meni ohi et miten tuo liitty mun tekstiin
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Alkuperäinen kirjoittaja juuh:Samaa mieltä kuin joku edellä siitä, että näitä merkintöjä katsellaan liian yksioikoisesti. Ja mielestäni ne vaikuttaa liian moneen asiaan. Esim. puhelinliittymän avaamiseen, vakuutusten ottamiseen jne. en soisi merkintöjen vaikuttavan mitenkään.
Luottotiedot saattavat myös estää työnteon. Jotkut pankit ja vastaavat yritykset vaativat luottotietojen tarkistamisen myös siivoojilta! Minusta se on jo aika järkyttävää että luottotietonsa menettänyttä epäillään automaattisesti mahdolliseksi varkaaksi.
Varastamistahan laskujen maksamatta jättäminenkin tavallaan on, mutta on siitä pitkä matka pankkiryöstäjäksi. Rikosrekisterin toimittaminen on tuossa tilanteessa ok (siitä sentään näkee kuinka vakava rikos on kyseessä ), mutta luottotietojen tarkistaminen on jo liioittelua.
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:Alkuperäinen kirjoittaja ...:Alkuperäinen kirjoittaja mie:no onko sitä pakko menettää ne luottotiedot, kannattaisi elää sen mukaan miten pystyy, on minullakin ollut tiukkaa ja harkinnut lainan ottoja yms. mutta ajattelen tuleivaisuutta...
Mutta ei se aina ole suoraan oma vika. Voisihan se olla joo niin että mitäs minä menin ottamaan sellaisen ukon joka ei osaa edes vuokraa maksamaan ja tietenkin minun olisi aina pitänyt olla ensimmäisenä postilaatikolla katsomassa mitä siellä on.
No kyl se nyt vaan on...niin karulta kun se kuulostaakin. Jos otetaan esimerkkinä kämppä, mikä on vuokrattu yhteisnimiin, niin _molemmat_ vuokralaiset ovat vastuussa siitä, että vuokra maksetaan. Molemmat ovat velvollisia huolehtimaan siitä, että se vuokra on maksettu ja piste. Jos itse on niin sinisilmäinen, että luottaa täysin toiseen ja toinen onkin jättänyt laskut maksamatta niin kyllä, se on oma vika.