Luottotiedot ovat syrjintää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kiroämmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
ei hän ole itse velkaa tehnyt,silti on jouitunut 15 vuotta kärsimään siitä ettei saa edes yksityiseltä vuokrattua asuntoa, ei saa edes kotivakuutusta

Asia on eri, jos takaajana joutuu toisen sotkuja selvittämään.

No joo, omaa tyhmyyttä taata toisten velkoja. Kukaan ei siihen voipakottaa vaikka uhkailisi millä. Väitän ettei keneltäkään mene luottotiedot ilman syytä. Omaa tyhmyyttä tai hyväuskoisuutta.

Mun mielestä on eria asia, meneekö luottotiedot takaajana olemisesta (laman aikaan oli varmaan aika yleistä) vai meneekö ne omasta holtittomasta rahan käytöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
no onko sitä pakko menettää ne luottotiedot, kannattaisi elää sen mukaan miten pystyy, on minullakin ollut tiukkaa ja harkinnut lainan ottoja yms. mutta ajattelen tuleivaisuutta...

Mutta ei se aina ole suoraan oma vika. Voisihan se olla joo niin että mitäs minä menin ottamaan sellaisen ukon joka ei osaa edes vuokraa maksamaan ja tietenkin minun olisi aina pitänyt olla ensimmäisenä postilaatikolla katsomassa mitä siellä on.

No kyl se nyt vaan on...niin karulta kun se kuulostaakin. Jos otetaan esimerkkinä kämppä, mikä on vuokrattu yhteisnimiin, niin _molemmat_ vuokralaiset ovat vastuussa siitä, että vuokra maksetaan. Molemmat ovat velvollisia huolehtimaan siitä, että se vuokra on maksettu ja piste. Jos itse on niin sinisilmäinen, että luottaa täysin toiseen ja toinen onkin jättänyt laskut maksamatta niin kyllä, se on oma vika.

Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:
Kyllä voi luottotiedot mennä ilman omaa syytäkin! Tosin kaverin nimi puhdistettiin ja tiedot palautettiin entiselleen.

Kerros nyt, että miten se on mahdollista?

Vaikka sillä tavalla että henkilöllisyystodistus varastetaan ja sillä ehditään avaamaan puhelinliittymiä ja tekemään laskua.

Kyllä voi luottotiedot mennä ilman omaa syytäkin! Tosin kaverin nimi puhdistettiin ja tiedot palautettiin entiselleen.

Mun ystävältä varastettiin paperit ja sen nimellä avattiin monta kännykkäliittymää, jotka jätettiin maksamatta. Nämä tiedot näkyi siis ystäväni luottotiedoissa, jotka sit lopulta saatiin kumottua kun hän henkilökohtaisesti vei poliisilta tukun papereita sinne Asiakastiedon tms. konttoriin. Mutta sekin vei aikaa, eikä tietoja saanut korjattua heti.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
ja vielä lisään että onhan se niin et jos maksamattomista laskuista ei ihmisille tuli mitään haittaa niin mix ne laskut maksettais jos elämä jatkuis samaan tyyliin? sehän on tavallaan "rangaistus"

Luottotietorekisteri on ainoa systeemi jolla yritykset voi turvata saataviaan laskutuskaupoissa. Kuluttajansuoja on Suomessa niin kovalla tasolla, ettei yrittäjillä ole mitään mahdollisuusksia sitä vastaan.

??
nyt meni ohi et miten tuo liitty mun tekstiin

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Samaa mieltä kuin joku edellä siitä, että näitä merkintöjä katsellaan liian yksioikoisesti. Ja mielestäni ne vaikuttaa liian moneen asiaan. Esim. puhelinliittymän avaamiseen, vakuutusten ottamiseen jne. en soisi merkintöjen vaikuttavan mitenkään.

Luottotiedot saattavat myös estää työnteon. Jotkut pankit ja vastaavat yritykset vaativat luottotietojen tarkistamisen myös siivoojilta! Minusta se on jo aika järkyttävää että luottotietonsa menettänyttä epäillään automaattisesti mahdolliseksi varkaaksi.

Varastamistahan laskujen maksamatta jättäminenkin tavallaan on, mutta on siitä pitkä matka pankkiryöstäjäksi. Rikosrekisterin toimittaminen on tuossa tilanteessa ok (siitä sentään näkee kuinka vakava rikos on kyseessä ), mutta luottotietojen tarkistaminen on jo liioittelua.

Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:

Vaikka sillä tavalla että henkilöllisyystodistus varastetaan ja sillä ehditään avaamaan puhelinliittymiä ja tekemään laskua.

Katos, en tullu ajatelleeksikaan :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
ja vielä lisään että onhan se niin et jos maksamattomista laskuista ei ihmisille tuli mitään haittaa niin mix ne laskut maksettais jos elämä jatkuis samaan tyyliin? sehän on tavallaan "rangaistus"

Luottotietorekisteri on ainoa systeemi jolla yritykset voi turvata saataviaan laskutuskaupoissa. Kuluttajansuoja on Suomessa niin kovalla tasolla, ettei yrittäjillä ole mitään mahdollisuusksia sitä vastaan.

??
nyt meni ohi et miten tuo liitty mun tekstiin

Oli tavallaan vaan ajatusjatkumoa, ei siis krittikkiä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Samaa mieltä kuin joku edellä siitä, että näitä merkintöjä katsellaan liian yksioikoisesti. Ja mielestäni ne vaikuttaa liian moneen asiaan. Esim. puhelinliittymän avaamiseen, vakuutusten ottamiseen jne. en soisi merkintöjen vaikuttavan mitenkään.

Luottotiedot saattavat myös estää työnteon. Jotkut pankit ja vastaavat yritykset vaativat luottotietojen tarkistamisen myös siivoojilta! Minusta se on jo aika järkyttävää että luottotietonsa menettänyttä epäillään automaattisesti mahdolliseksi varkaaksi.

Varastamistahan laskujen maksamatta jättäminenkin tavallaan on, mutta on siitä pitkä matka pankkiryöstäjäksi. Rikosrekisterin toimittaminen on tuossa tilanteessa ok (siitä sentään näkee kuinka vakava rikos on kyseessä ), mutta luottotietojen tarkistaminen on jo liioittelua.

Joo...täälläpäin on kanssa yksi erittäin iso firma (jolla ei muuten ole rahoitusalan kanssa mitään tekemistä...) joka ei luottotiedottomia töihin ota. Tiedä häntä sitten mistä moinen johtuu...

Sen ymmärrän kyllä, että suoraan rahoitusalan tehtäviin ei luottotiedottomia oteta, koska...no...jos ei omatkaan raha-asiat ole kunnossa niin miten sitä voisi toisten raha-asioista huolehtia? Mutta että siivoojilta...höh höö...

Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
no onko sitä pakko menettää ne luottotiedot, kannattaisi elää sen mukaan miten pystyy, on minullakin ollut tiukkaa ja harkinnut lainan ottoja yms. mutta ajattelen tuleivaisuutta...

Mutta ei se aina ole suoraan oma vika. Voisihan se olla joo niin että mitäs minä menin ottamaan sellaisen ukon joka ei osaa edes vuokraa maksamaan ja tietenkin minun olisi aina pitänyt olla ensimmäisenä postilaatikolla katsomassa mitä siellä on.

No kyl se nyt vaan on...niin karulta kun se kuulostaakin. Jos otetaan esimerkkinä kämppä, mikä on vuokrattu yhteisnimiin, niin _molemmat_ vuokralaiset ovat vastuussa siitä, että vuokra maksetaan. Molemmat ovat velvollisia huolehtimaan siitä, että se vuokra on maksettu ja piste. Jos itse on niin sinisilmäinen, että luottaa täysin toiseen ja toinen onkin jättänyt laskut maksamatta niin kyllä, se on oma vika.

Komppaan tätä, mulla on vielä maksamatta 2000e ex ukon kaa tulleita rästejä, ja koska molempien nimissä ollut kämppä niin niitä peritään multa..exä on kuulemma todettu varattomaksi tms.kun opiskelija joten häneltä ei edes peritä niitä..ja kyllä vituttaa.ja mulla rekisterissä näkyy noi summat täysin, hänestä en tiedä.

Yhteistyössä