Mitä vikaa örveltämisessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no onhan se nyt nolon näköistä kun aikuinen ihminen kontaa,oksentaa,mumisee kun ei enää sanoja osaa muodostaa, huutaa,heiluu,kaatuu, on holtiton... :o
en mie ymmärrä miks pitää itsensä juoda sellaiseen kuntoon.. humalassa voi olla, kovassakin mutta noi örvellys kännit kuuluu teineille...

No yleensä vaan jotain sattuu. Ja vaikka ei lapset näkiskään niin kyllä ne aina jotenkin örkyistä kärsivät ja joutuvat häpeilemään vanhempiaan. Tieto kulkee ja koulussa kuuluu. Muut aikuiset joutuvat tahtomattaan kaitsijoiksi näille örveltäjille. Jouduin yllättäen etelän lomalla kaverini kaitsijaksi kun meinasi pakosta lähteä paikallisen kundiporukan matkaan, ties minne. Olisi varmasti syytellyt jos olisi päässyt ja tullut raiskatuksi yms. Et vähän etooo...

Alkuperäinen kirjoittaja sekoboltsi tilhi:
no onhan se nyt nolon näköistä kun aikuinen ihminen kontaa,oksentaa,mumisee kun ei enää sanoja osaa muodostaa, huutaa,heiluu,kaatuu, on holtiton... :o
en mie ymmärrä miks pitää itsensä juoda sellaiseen kuntoon.. humalassa voi olla, kovassakin mutta noi örvellys kännit kuuluu teineille...

niin siis örveltämisestä on varmasti erilaisia määritelmiä. Eikö örveltäessä voi olla myös hauskaa, ilman että oksentaa, huutaa, kaatuu tai mumisee????

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

niin siis örveltämisestä on varmasti erilaisia määritelmiä. Eikö örveltäessä voi olla myös hauskaa, ilman että oksentaa, huutaa, kaatuu tai mumisee????

Mä käsitän sanan kuten tuo ylempikin. Örveltäminen = pohjanoteeraus

No kyllä mie jos kapakkaa kerta vuoteen lähen, niin kyllä mie sit kans otan. Naisellisena ihmisenä olen sammunut kapakan pöytään, liikkeen ikkunalaudalla kun istuin, niin siihen sammahin jne. :whistle: :ashamed:

Kas kun arvelin satuttaminen tarkoittaa fyysistä satuttamista, no mutta mitenkäs se krapula aamu sitten menee edelleen pois lasten silmistä niinkö. Oikeesti olen sitä mieltä että sun övertämisessä ei oo mitään järkee, ei siitä mitään hyvää ainakaan seuraa pitkässä juoksussa.

Alkuperäinen kirjoittaja kati1974:
No kyllä mie jos kapakkaa kerta vuoteen lähen, niin kyllä mie sit kans otan. Naisellisena ihmisenä olen sammunut kapakan pöytään, liikkeen ikkunalaudalla kun istuin, niin siihen sammahin jne. :whistle: :ashamed:

Valaisetko vielä minulle, että mitä iloa tuosta on? Sitä en käsitä. Onko kivaa sammua pöytään tai jonnekin ikkunalaudalle?

jos sä oot 15-18 niin örveltäminen on sitä omien rajojen etsintää, kanssaihmisten mielestä jopa coolia. mut kun alkaa naputella yli parinkympin niin se vaan on lähinnä säälittävää. oli lapsia kuvioissa tai ei. teini-ikä hirttäny päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:

Valaisetko vielä minulle, että mitä iloa tuosta on? Sitä en käsitä. Onko kivaa sammua pöytään tai jonnekin ikkunalaudalle?

ei mitää iloa olekaan :laugh: noista tapahtumista on jo aikaa, mutta edelleenkin otan kunnolla jos otan. minkäs teet, jos jalat ei enää kanna..

ei mitää iloa olekaan :laugh: noista tapahtumista on jo aikaa, mutta edelleenkin otan kunnolla jos otan. minkäs teet, jos jalat ei enää kanna..

:headwall:

Kannataa ottaa niinpaljon että jalat ei kanna. Miksi, jos siitä ei ole iloa. Eikö koskaan nolota.

Kannataa ottaa niinpaljon että jalat ei kanna. Miksi, jos siitä ei ole iloa. Eikö koskaan nolota.

Kun ei osaa lopettaa ajoissa. ja juu, nolottaa. Mutta jos mie kerta vuoteen otan??

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

no mun mielestä siinävaiheessa kun aikuinen ihminen ei omin jaloin pääse kulkemaan, ei omin avuin pääse kotiin niin ihan sama kuinka hauskaa sillä on, säälittävää se on joka tapauksessa... mie oon parikertaa ollu ihan tajuttomassa kunnossa, ja molempia kertoja häpeän.. kovasti... toki toinen kerroista tuli vähän yllärinä (mielialalääkkeet ja viina sopii huonosti yhteen)

humalatilasta huolimatta mua ei ole kenenkään tarvinnut huolehtia kotiin, en ole sammunut ulos, enkä baariin... ja silti olen ryypännyt ja pitänyt hauskaa :) kova humala ei ole yhtä kuin örvellys, jos tietää omat rajansa viinan suhteen... ;)

Muutahan siinä ei olekaan kuin vikaa. Meinaan örveltämisessä.
Pienet lapsetkin opetetaan käyttäytymään ihmisiksi tilanteessa kuin tilanteessa. Ei aikuisuus anna lupaa käyttäytyä huonosti missään tilanteessa!

Ei siinä mitään vikaa olekaan..ja ns. amatööridokaajalle tätä valitettavasti sattuu aikas usein kun pari kertaa vuodessa laivalla vedetään lärvit. Itse voin rehellisesti sanoa että vaikka otankin aika usein niin uni tulee ennen kun ehtii ns. kantokuntoon. Ehkä myös järkeä ja vastuuntuntoa on sen verran ettei päästä itseään niin pahaan kuntoon ja tajuaa tulla himaan goisaamaan kun alkaa olla pää täynnä.

Ai sitten kun on täyttänyt 20-vuotta niin pitää ottaa 6 kaljaa,edellisen 24 sijaan? :whistle: Mä en ole lasten syntymän jälkeen edes kyennyt juomaan silleen että olisin kontannut kotiin ja kirkkaita en voi juoda enää ollenkaan.Mutta kyllä jokusen kerran ei oo meinannu tie riittää kun olen kotiin tullut mutta sammunut tai oksentanut en ole.Mä kun lopetan juomisen viimeistään tunti ennen pilkkua :whistle: Mutta mitä väliä sillä on jos aikuinen ihminen vetää täyspäät sillon tällön?Ei ne lapset siitä kärsi.Ja meillä lapset on hoidossa iltapäivään aina kun ollaan oltu viihteellä :saint:

Mun mielestä on käsittämätöntä, että aikuinen ei opi tunnistamaan rajojaan alkoholin suhteen. Muistan elävästi elämäni kamalimman kännin noin 19-vuotiaana (mm. kotiviiniä :x ) ja siitä opin kyllä tunnistamaan sen hetken, kun ei kannata ottaa enempää vaan siirtyä juomaan vettä. Jos siis ilta venyy ja on mukavaa. En ole kertaakaan tuon oman oppituntini jälkeen vetänyt övereitä, koska sehän on vain kamalaa ja hävettävää. Jos nyt kolmikymppisenä joskus sammuisin tai jalat ei kantaisi tms. niin häpeäisin itseni maan sisään.

Etkö Kati1974 tunne rajojasi, etkä huomaa missä vaiheessa kannattaa ottaa baarissa alkoholin sijaan vettä?

No tota...emmä enää missään baarireissuilla tohdi örveltää,
mutta kyllä lipsahduksia sattuu esim. koti- ja mökkibileissä.
Ei se välttämättä oo tarkoituksellista muuta joskus vaan maistuu...
Enkä mä tiedä mitä pahaa siinä on kun kellekään ei satu mitään.

Yhteistyössä