Ikävä sairaus,joka iskee salakavalasti hiipien..
Minulla lähipiirissä päihdeongelmaisia myöskin.Oma äitini on "tuurijuoppo",siskollani on ollut alkoholismia ja huumeongelmaa,miehen isä on alkoholisti,joka tosin onneksi parempaan päin,on ollut vuoden alusta asti SELVINPÄIN,lääkityksillä,mutta kuitenkin..Miehen veli nyt sitten jatkaa siitä ilmeisesti.hän on eronnut vasta ja viina maistuu aina vain enempi.Toivottomina katsotaan miehen kanssa,että mihin suuntaan se menee..

Oman äitini kanssa olen kokenut monta toivotonta hetkeä.Kun isäni vielä eli(kuoli syöpään 2005)niin he ryyppäsivät yhdessä viikonloppuja ja joskus viikkojakin putkeen..Muistan ne riidat ja tappelut lapsuudesta..

Kun äiti jäi leskekis niin hän joi kuukausitolkulla ja olin jo ajatellut,että lähtee isän perässä..Sitten tuli kuiva kausi,kun hän muutti uuteen asuntoon ja elämä kuin alkoi alusta..Mutta niitä putkia tuli silti aika ajoin.Ja tulee yhä.Äiti tapailee uutta miestä ja toivon,että se auttaisi asiaan,on äiti kyllä pirteämpi ollutkin.Mutta kun tämä mies on reissuhommissa ja kun joskus viikonloppusiin tulee äidin luona käymään niin kosteaksi meinaa mennä heillä.Ja äidillä kun se juominen on hankalaa katkaista..Äiti juo yksin suruun,tylsyyteen,huoliin..Aina on syytä jotain.
Minä olen joskus äidin juomisputkien aikana ajatellut,että katkaisen välit kokonaan,kun en jaksa sitä stressiä hänen juomisestaan,petettyjä lupauksia jne.Mutta tullut kuitenkin siihen tulokseen,että olen äidin rinnalla kuitenkin.Hän saa olla mummu lapsille selvinpäin,ja hyvä mummu onkin silloin.Aina sitä toivoo,ettei hän enää joisikaan tai oppisi kohtuuden..Mutta tämän asian kanssa on opittava vain elämään,kun vielä on niitä selviäkin jaksoja..Voimia sinulle!