Mitä voisin 2 vuotiaan kanssa tehdä joululahjaksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ideoita?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ideoita?

Vieras
...isovanhemmille, isoisovanhemmille ja kummeille?
Itse olen aivan onneton käsityötaidoissa askartelu, ompelu yms.
Ensi viikolla olen lomalla niin meillä olisi hyvää aikaa tehdä.
Olisi kiva tehdä jotain hyödyllistä. Ajattelin että tyynynliinoihin saisi kangasväreillä räpeltää mitä tykkää, mutta mahtaako 2 vee jaksaa kun tyynynliinoja on niin useita...

En viitsisi tyynyliinoja muiden kaappien täytteeksi tehdä (anteeksi nyt vaan, mutta itse en varmaan käyttäisi). Ehkä leivonnaisia lähempänä joulua tai sitten yksinkertaisia joulukoristeita, ns. käyttötavaraa.

isovanhemmille kankainen kauppakassi johon lapsi vaikka painaa kätensä jäljet ? noita kassejahan saa valmiina ostettua,niin ei tarvi itse värkätä..
isoisovanhemmille vaikka jouluinen kukka jonka ruukun lapsi on vaikka maalannut tai taas painanut ne käsien tai jalkojensa kuvat ..

Me ollaan tehty noita kauppakasseja, lapsen jalanjäljillä kun oli vauva. Viime jouluna leivottiin mm. pulla-ukkoja, muumi-pipareita ja kuivakakkuja lahjoiksi. Tänä jouluna keitetään hillot (lapsi 3v) ja lapsi saa koristella hillpurkkien etiketit.

Mä ajattelin tehdä 2.5v ja 5v:n kanssa isoisovanhemmille tyynyliinat. Ostan siis valkoiset valmiina ja sitten lapset saavat painaa kangasväreillä. Tuo kassi olisi hyvä idea myös. Mä ajattelin että 5v saa tehdä mummolle ja tädille helminauhat puuhelmistä. Ukista en tiiä viel mitäs sille keksittäis.

[QUOTE="vieras";22297465]En viitsisi tyynyliinoja muiden kaappien täytteeksi tehdä (anteeksi nyt vaan, mutta itse en varmaan käyttäisi). Ehkä leivonnaisia lähempänä joulua tai sitten yksinkertaisia joulukoristeita, ns. käyttötavaraa.[/QUOTE]

mä varmaan käyttäsin, jos mun lapsenlapsi ois mulle tehnyt tyynyliinan. musta se olis jotenkin ihanaa ja koskettavaa ,että pieni ihminen olis värkännyt jotain mummille.

Me ajateltiin tehä ens vuoden kalenterit mummeille ja kummeille lahjax..siis lapsien kuvista.. sori ku vastasin.. vaikka kysymys oli et mitä yhdessä vois 2 vee kans tehää..

[QUOTE="Yksvaan";22297563]Me ajateltiin tehä ens vuoden kalenterit mummeille ja kummeille lahjax..siis lapsien kuvista.. sori ku vastasin.. vaikka kysymys oli et mitä yhdessä vois 2 vee kans tehää..[/QUOTE]

Ei haittaa vaikka vastasit. me tosiaan viime vuonna tehtiin valokuvakirjat ensimmäisestä pojan ensimmäisestä ikävuodesta kun syntynyt sopivasti. Nyt ajattelin et olis kiva askarrella tms.

Käden jäljen voi painaa myös yksiväriseen käsipyyhkeeseen tai keittiöluutuun. Jos 2v:si on kova piirtämään voi kangastusseilla piirtää t-paitaan kuvioita (esim. mummun kuvan).
Kannattaa myös miettiä sellaista et lasiväreillä maalaa kukkaruukun ja "polttaa" sen värin kiinni normi uunissa.
Pannun alusen voi valmistaa pienistä laatanpalasista

Yhteistyössä